Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moze moje pytanie zostalo juz gdzies poruszone na forum ale ja niestety nie znalazlem. pomimo uzywania :search: .

 

Mam e39 528 touring z nivo i fabrycznym hakiem (ponoc ma znaczenie). Chcialem obnizyc troche autko bo pomimo jazdy na oponach 225/55/16 wydaje mi sie ze jest troche za mieka w zakretach (na 195/65/15R porazka). Wczesniej jezdzilem e36 IS coupe na glebie 60/60 na 225/40/18 przod i 235/40/18 tyl i prowadzila sie jak marzenia (mocy czasem brakowalo ale trakcja super) a teraz jak wyjezdzam na trase to wydaje mi sie ze zawieszenie nie dorasta do silnika. Dlatego myslalem o obnizeniu auta ale nie jakos drastycznie. Powiedzmy 40/30. Znalazlem na aukcji

http://moto.allegro.pl/item295587846__jamex_sprezyny_obnizajace_bmw_e39_przod.html

sprezyny do przodu, ale nie wiem co z tylem. Na forum wyczytalem ze mozna z komputera serwisowego obnizyc tyl (np m-technic byl obnizony) ale pytanie jest nastepujace:

- po pierwsze czy w m-technic byly inne poduszki czy takie same?

- po drugie czy ktos moze obnizal tyl i wie jak to sie sprawuje (np. czy przez obnizenie tylu czyli zmniejszenie cisnienia w poduszkach tyl nie zacznie sie bujac)

- jezeli ktos obnizal nivo to moze wie jaka jest bezpieczna wartos obnizenia poduszek (bez szkody dla nich)

- czy moze lepszym rozwiazaniem jest po prostu zalozenia 17 z oponami 235/45 zamiast 16 z 225/55 i to powinno dac poprawe trakcji

- czy moze lepiej zamiast obnizac wymienic amortyzatory na jakies twardsze

 

Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc.

 

pozdrawiam

niski

Opublikowano
Myślę, że nie warto. Koszt zbyt duży. Musiałbyś mieć cały tył M-technic. Myślę, że najlepiej zacząć od kupienia felg 17 cali i wsadzenia opon 235/45/17. Koszt opon taki sam jak 225/55/16 a różnica bardzo duża.
Opublikowano

No zobacz, to jest z realoem po numerze mojego auta:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=33_0530&hg=33&fg=50

Inne poduchy (1).

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=33_0526&hg=33&fg=45

Inny stabilizator (1), inne gumy stabilizatora (2).

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=33_0523&hg=33&fg=45

Inne amortyzatory (1), inne jakieś dodatki (5).

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=33_0524&hg=33&fg=30

Inne chyba odboje (23), chociaż mogą być te same, tak mi się wydaje.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=33_0522&hg=33&fg=30

Inne czujniki wysoości (9).

Do tego przydałoby się dodać zewnętrzny M-pakiet (zderzaki i progi), żeby obniżony lepiej wyglądał.

Najlepiej to zadzwoń do ASO i niech Ci powiedzą, co trzeba wymienić i jaki to koszt, a potem główkuj, czy warto, czy nie.

Na pewno zacznij od zmiany rozmiaru kół. Może stwierdzisz, że to Ci wystracza.

Opublikowano

ja mam zawieszenie m-technik i mam nivo i sa inne poduszki - zapewne maja inna charakterystyke, mam obnizone auto o 20 mm [seryjnie] - i moim zdaniem nizej nie warto - to juz jest nisko i tak dobrze wyglada, nie koniecznie trzeba zmieniac zewnetrzne zderzaki:), mam tez felgi 17 i 235/45/R17 i dobrze sie na nich trzyma ale nie wiem czy to zasluga zawieszenia czy opon:)

 

ps. taka poduszka nivo sporo kosztuje, zapewne na sile da sie wpisac inna wysokosc mi przez pomylke po wymianie poduszek wpisali standardowe wymiary i wygladal smiesznie [tyl wysoko w gorze] i cos mi nie pasowalo wiec mi to zmienili i jest super! [ale jest malo miejsca i np. z felga 18" bylby problem szczegolnie z przodu raczej nie daloby sie skrecac:), z tylu nad opona moge wlozyc jeden palec i troszeczke a jak mialem ustwione standardowe to wchodzily 2 i 1/2:) w koncu jest 2 cm nizej]

 

pozdrawiam,

darek

 

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano
Nie jezdzilem ISem ale po wymianie amorkow na Bilsteiny B6 i zmianie poduszek na nowe auto jest, moim subiektywnym zdaniem, za twarde jak na kombi, ktore z zalozenia nie sluzy do ostrej jazdy.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
Nie jezdzilem ISem ale po wymianie amorkow na Bilsteiny B6 i zmianie poduszek na nowe auto jest, moim subiektywnym zdaniem, za twarde jak na kombi, ktore z zalozenia nie sluzy do ostrej jazdy.

 

ja zmienilem IS na kombi przede wszystkim dlatego ze mi sie corka urodzila i nie moglem sie spakowac do 3er z wozkiem 3 torbami malej i czyms tam jeszcze. Z e39 jestem bardzo zadowolony ale jednak pozostaje taki maly niedosyt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.