Skocz do zawartości

Dziwne skoki temperatury


madziulek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Włączyłem sobie rejestrację parametrów w DREAM XXI N i zaniepokoiła mnie jedna rzecz, mianowicie przy puszczaniu gazu temperatura nagle wzrasta i to ponad 120 st. celcjusza, czym to może być spowodowane i czy są powody do paniki, bo powiem szczerze że się trochę tego obawiam :| ???

 

Samochód to 325i z 92r bez vanos-a!

 

Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc

Pozdrawiam

Dawid[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sadzac po roczniku auta wentylacje masz tzw. wiskoze czyli zalezna od obrotów silnika! w nowszych autach sa elektrycznie sterowane wiatraki!

i moze dla tego tak podskakuje temp. jak gaz odpuscisz=zmniejszenie predkosci wiatraka! niewiem moze to przez to, ale reki nie dam za to uciac bo mam inne autko i tylko dedukuje!

POZDRO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale mówię o sytuacji w której puszczam gaz ale nie biorę na luz tylko puszczam gaz i obroty spadają razem z prędkości pojazdu, tylko dlaczego te skoki trwają kilka sekund i jest tak około 90 potem ponad 120 i z powrotem około 90, co to może być ???

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Gdy puszczasz gaz, i jesteś na biegu to następuję odcięcie dopływu paliwa. Paliwo zostaje w jednym miejscu, nie pompowane dalej np. w wtryskiwaczu paliwa co powoduje, że schładzanie wtryskiwacza przez benzyne jest ograniczone ze względu na już ogrzaną benzynę (pojemność cieplna). Gdy jednak obroty spadną, gdy się tak toczysz do mniejszej wartości, odcięcie się wyłącza i pompa paliwa znów jest uruchamiana. Obieg załączony i benzynka znów w pewnym stopniu schładza wtryskiwacze.

Choć tak naprawdę widać to tylko w paru miejscach na wykresie, a w dużej większości jest na odwrót niż mówisz - przy ostrym przyspieszaniu wtryskiwacze nagrzewają się wraz ze wzrostem obrotów.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malo kto potrafi dobrze odpowietrzyc uklad chlodzenia w m50 - szczegolnie gaziarze

 

poczytaj, moze ci pomoze, opis jest dosc dokladny

 

http://vabikbmw.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=646&highlight=odpowietrzanie

 

odpowietrzalem juz kilka silnikow m50 "po" gaziarzach, ktore podobno byly odpowietrzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak robert pisze w tym linku, jest to mozolna czynnosc ktora moze trwac nawet 40minut. ostatnio odpowietrzalem koledze m50 po montazu gazu, okolo 30 minut nam to zajelo. auto przestalo sie grzac i zdecydowanie poprawilo sie ogrzewanie (grzalo , ale nie tak dobrze jak po odpowietrzeniu) jesli po odpowietrzeniu - uzyskasz ciagly strumien , sytuacja sie powtorrzy to albo masz wyciek - i zapowietrza sie albo usterke w silniku/glowicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nurtuje mnie to że ten skok temperatury trwa od 1 do 5 sekund i według mnie, a może się mylę, jest to bardzo dziwne zachowanie się, bo skoro w silniku jest prawidłowa temperatura czyli około 92 st to skąd się bierze w parowniku to 120?

Postaram się odpowietrzyć w weekend go według tego opisu i wtedy zobaczymy, ale jak by ktoś coś sobie przypomniał to piszcie!!!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.