Skocz do zawartości

Dziwna maź (kolor kawowy) pod korkiem wlewu oleju


Cinecki 1984

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie Mam swoja bunie E36 1.6 zagazowana od ponad roku. Wczesniej jezdzilem na lotosie i bylo ok a teraz gdy przeszedlem na mobil 10w40 po okolo 1000km przejechanych na tym oleju pojawila sie maź, ktora ma kolor kawowy pod korkiem. Plynu ubywa mi tak z 200mililitrow i dolewam srednio raz na miesiecy. Co to moze byc ? Czy to cos powaznego ? Dodam, ze zadnej piany na bagnecie ani pod korkiem nie mam tylko ta maź.To co powaznego ? no i od czego to jest ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor kawowy wskazywalby na to ze do oleju dostaje sie woda lub plyn z ukladu chlodzenia. A ile jedzisz, na jakich odcinkach bo z tego co sie orientuje to przy malych przebiegach tez lubi sie robic "maselko".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak robisz zimą około 5km do pracy to raczej w większe mrozy na takim odcinku to silnika nie dogrzejesz. Więc owo "masełko" może pochodzić właśnie z niedogrzania silnika.

Natomiast ubytek płynu w chłodnicy należałoby sprawdzić. Być może równiez tak, że przedostaje się on przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą i stąd ten nalot na korku. Sprawdź czy płyn nie ucieka ci w ''matkę naturę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz spać spokojnie.

krótkie odcinki robia swoje.

weź wybierz siena przejażdżkę tak ze 100km i powinno wrócić do normy..jak nie...uuuu.......ale obstawiam że to wina krótkich odc.

 

co do smrodu gazu..nie pali Ci za dużo albo po prostu dużo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do smrodu gazu..nie pali Ci za dużo albo po prostu dużo??

U mnie też jest ten "smród" gazu, ale tylko jak się przełącza z benzyny i po chwili już nic nie czuć, ale jak narazie w każdym samochodzie na gaz takie coś było więc chyba to nie jest jakaś awaria?

Kamil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba że w e36 tak jest bo jak latałem na LPG-u to nie śmierdziało nic a nic u mnie..zdażyło się tylko jak mi instalka sie rozszczelniła, i jak przy wymianie filterka z roztargnienia i pośpiechu( jechałem na weselicho, i godzinę przed wymieniałem) zapomniałem założyc uszczelki pod tą kopułkę od filterka..hehe :duh:

to było mistrzostwo bo na odc. 1 km spaliłem pół zbiornika gazu...i wiecie co...jeszcze żyję...choć pod maską to było prawie stężenie jak w butli... :twisted2: :twisted2: :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz spać spokojnie.

krótkie odcinki robia swoje.

weź wybierz siena przejażdżkę tak ze 100km i powinno wrócić do normy..jak nie...uuuu.......ale obstawiam że to wina krótkich odc.

 

co do smrodu gazu..nie pali Ci za dużo albo po prostu dużo??

zgadzam się z kolegą niedogrzany silnik bynajmniej tak mówili w szkole a co do gazu to lepiej jechac na przegląd :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie oleju na mobil super s 10w40mam ten samiuski problem."maslo"z tym ze na bagnecie ale nie na odcinku pomiarowym miedzy kreskami tylko na koncu tego grota-czyli wynikaloby ze jak go wyciagam to zbiera te "maselko z otworu gdzie wklada sie bagnet..i powiem Wam tak....stracilo auto moc znacznie,glosno chodzi!!jakby mialo przy kolektorze gdzies rabieta dziuresilnik niertowno chodzina komputerze sprawdzali to sonda jest padnieta,,,slychac "cykanie"w silnikumoja teoria..czy trafna -nie wiem,nie znam sie ale lacze fakty w calosc..

mowia Nam ustąp głupszemu-dlatego ten świat wygląda jak wygląda

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dcf661d0c724a2d.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie oleju na mobil super s 10w40mam ten samiuski problem."maslo"z tym ze na bagnecie ale nie na odcinku pomiarowym miedzy kreskami tylko na koncu tego grota-czyli wynikaloby ze jak go wyciagam to zbiera te "maselko z otworu gdzie wklada sie bagnet..i powiem Wam tak....stracilo auto moc znacznie,glosno chodzi!!jakby mialo przy kolektorze gdzies rabieta dziuresilnik niertowno chodzina komputerze sprawdzali to sonda jest padnieta,,,slychac "cykanie"w silnikumoja teoria..czy trafna -nie wiem,nie znam sie ale lacze fakty w calosc..

takze uwazaj kolego zebys nie mial podobnej sytuacji jezeli chodzi o oznaki "kawy"w oleju

mowia Nam ustąp głupszemu-dlatego ten świat wygląda jak wygląda

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dcf661d0c724a2d.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.