Skocz do zawartości

STRUMIENICA


dmcneo

Rekomendowane odpowiedzi

Dedykowany mialem na mysli do konkretnej pojemnosci silnika a nie modelu auta! Tak, masz racje nie siedze w katalizatorze i nie pytalem go o zdrowie ale lepszy taki niz STARY I ZUZYTY. I jak na razie z autem nie dzieje sie nic niedobrego. A tak wogole to wszystkie silniki skonstruowane przed 1994 rokiem byly przystowane do pracy bez katalizatora. Jezeli auto ma tylko jedna sonde przed katem mozna smialo zastosowac zamienny wydech z tlumikiem srodkowym bez strachu o kondycje silnika. Jedynym argumentem ZA katem w takim wypadku jest ochrona srodowiska i dowodu rejestracyjnego na przegladzie..

 

Pewnie ze lepszy taki niz niesprawny kat. Ale ten kat jest calkowicie uniwersalny. I jezlei ktos napisal ze jest dedykowany i to jeszcze do pojemnosci śmiem twierdzić ze kalmal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czytasz uwaznie kolego :wink: napisalem ze jest to kat dedykowany wyłącznie do pojemnosci, nie do auta. Gdyby byl do konkretnego modelu nie bylby przeciez uniwersalny heheh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czytasz uwaznie kolego :wink: napisalem ze jest to kat dedykowany wyłącznie do pojemnosci, nie do auta. Gdyby byl do konkretnego modelu nie bylby przeciez uniwersalny heheh

 

Staram sie czytac uwaznie i nadal podtrzymuje to co napisalem ze on nawet do pojemnosci nie byl dedykowany. A to ze ktos napisal ze jest dedykowany do pojemnosci to bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czytasz uwaznie kolego :wink: napisalem ze jest to kat dedykowany wyłącznie do pojemnosci, nie do auta. Gdyby byl do konkretnego modelu nie bylby przeciez uniwersalny heheh

 

Staram sie czytac uwaznie i nadal podtrzymuje to co napisalem ze on nawet do pojemnosci nie byl dedykowany. A to ze ktos napisal ze jest dedykowany do pojemnosci to bzdura.

 

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=67

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przeczytalem i ok tak jak napisalem spelniaja swoja role i tego nie neguje.

i chwala Ci za to ze dbasz o srodowisko.

Ciagle staram sie uzyskac odpowiedz od kogos kto krytykuje tych ktorzy zalozyli strumienice czyli zwykly kawal rury i pisza ze to wplynie na zjawiska falowe i powoduje zniczczenie silnika.

Skoro taki uniwersalny kat tez zmienia te zjawiska w silniku. i to tyle.

Skoro liczy sie pojemnosc ukladu cisnienia w komorach. A tu nagle ktos wstawia banke ktora jest do wsztskich aut o pojemnosci od 1600 do 2200cm3 i pasuje do fiata opla bmw i wszystkich innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciagle staram sie uzyskac odpowiedz od kogos kto krytykuje tych ktorzy zalozyli strumienice czyli zwykly kawal rury i pisza ze to wplynie na zjawiska falowe i powoduje zniczczenie silnika.

Skoro taki uniwersalny kat tez zmienia te zjawiska w silniku. i to tyle.

Skoro liczy sie pojemnosc ukladu cisnienia w komorach. A tu nagle ktos wstawia banke ktora jest do wsztskich aut o pojemnosci od 1600 do 2200cm3 i pasuje do fiata opla bmw i wszystkich innych.

 

Kolego w silniku wolnossacym uklad wydechowy jest naprawde dokladnie policzony tak - aby zjawiska falowe zachodzace w nim nawet jesli nie pomagaly to chociaz nie przeszkadzaly. Katalizator lub tlumik przelotowy przyspiesza proces oprozniania cylindrow ze spalin. Obrazowo - spaliny leca sobie rura wydechowa i natrafiaja na komore rozprężną (tlumik przelotowy lub katalizator) powoduje to przyspieszone ujscie spalin do tej komory - wytwarza sie fala ktora moze pomoc wyciagnac spaliny z cylindrow... dlatego tak wazne jest miejsce umieszczenia i wielkosc tej komory (niestety pozniej znow trzeba sprezyc spaliny aby wepchnac je do dalszej czesci ukladu - dlatego miejsce jest tak wazne).

Dzialanie katalizatora jako komory rozpreznej niestety ograniczone jest tym ze nie jest on w srodku pusty i niestety sprawia opór spalinom nawet jak jest sprawny - a jak jest juz przytkany to oczywiscie zastapienie go - nawet strumienica moze pomoc.

Ale wg mnie najlepszym rozwiazaniem jest zamontowanie w miejscu katalizatora tlumika przelotowego zblizonego rozmiarami do kata. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciagle staram sie uzyskac odpowiedz od kogos kto krytykuje tych ktorzy zalozyli strumienice czyli zwykly kawal rury i pisza ze to wplynie na zjawiska falowe i powoduje zniczczenie silnika.

Skoro taki uniwersalny kat tez zmienia te zjawiska w silniku. i to tyle.

Skoro liczy sie pojemnosc ukladu cisnienia w komorach. A tu nagle ktos wstawia banke ktora jest do wsztskich aut o pojemnosci od 1600 do 2200cm3 i pasuje do fiata opla bmw i wszystkich innych.

 

Kolego w silniku wolnossacym uklad wydechowy jest naprawde dokladnie policzony tak - aby zjawiska falowe zachodzace w nim nawet jesli nie pomagaly to chociaz nie przeszkadzaly. Katalizator lub tlumik przelotowy przyspiesza proces oprozniania cylindrow ze spalin. Obrazowo - spaliny leca sobie rura wydechowa i natrafiaja na komore rozprężną (tlumik przelotowy lub katalizator) powoduje to przyspieszone ujscie spalin do tej komory - wytwarza sie fala ktora moze pomoc wyciagnac spaliny z cylindrow... dlatego tak wazne jest miejsce umieszczenia i wielkosc tej komory (niestety pozniej znow trzeba sprezyc spaliny aby wepchnac je do dalszej czesci ukladu - dlatego miejsce jest tak wazne).

Dzialanie katalizatora jako komory rozpreznej niestety ograniczone jest tym ze nie jest on w srodku pusty i niestety sprawia opór spalinom nawet jak jest sprawny - a jak jest juz przytkany to oczywiscie zastapienie go - nawet strumienica moze pomoc.

Ale wg mnie najlepszym rozwiazaniem jest zamontowanie w miejscu katalizatora tlumika przelotowego zblizonego rozmiarami do kata. Pozdrawiam

 

 

czy przeczytales to co napisalem. Ciagle pisze to samo ze jak ktos pisze ze zle zmontowany uklad mzoe zniszczyc silnik ok. Mozliwe ze tak sie mzoe stac.

Ale zamontowanie tlumika przelotowego, uniwersalnego kata, rurki czy tez strumienicy zmienia te zjawiska. Wiec osoby ktore tak krytykują osoby za to ze wstawily strumienice niech przestana argumentowac to w ten sposob ze mozna zniszczyc silnik bo mozna to zrobic na 1000 sposobow. Wlasnie przez montaz kata uniwersalnego.

Takiej osobie mozna zarzucic to ze nie dba o srodowisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Z tego co wiem to nie trzeba miec kata jeśli auto ma powyżej 10 lat.

Może sie myle.

Jeśli nie beda chcieli ci przeglądu zrobić idz do innej stacji i zrobia ci na stumienicy przegląd bez problemu a o spaliny można by sie klucić.....

Udowodni ci to ze masz puszke strumienicy czy puszke kata ? Masz stare auto z malo ekonomicznym silnikiem ma prawo palić dużo.

 

Uważam ze katalizator po 200tys.km jest gówno warty a zamiennika bym nie wsadził a jeśli mialbym nowy orginal kupic tylko dla srodowiska to niech mnie pocałują głeboko w nos! niech najpierw zrobią odpowiednie zabezpieczenia na kominy i i przelewy gnoju do wisły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie troche się opanujcie

 

chyba z was niezłe burżuje skoro go tak pietnujecie za tego kata , ja pamiętam jeszcze czasy studenckie :)

 

też mnie nie było stać na nowego kata , wyjełem go i przebiłem na wylot , wysypałem wszystko i zamontowąłem z powrotem ,

efekt gong silnika taki fajny metaliczny sportowy , tłumiki miałem zwykłe, co do osiągów to oczywiście samochód dostał powera ale to raczej wczesniej był zamulony przez kata , więc wydaje ci się że auto ma wiecej mocy :)

 

co do strumiennicy to jak koledzy mówili , trzeba to umiejetnie zrobić , ja bym się w to nie bawił , źle zrobiłeś trzeba było wybebszyć starego kata ,

a zanim mnie wszyscy zaczną tu piętnować za środowisko dodam że jeździłem na gazie wiec o jakim zanieczyszczeniu mówimy :)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie trzeba miec kata jeśli auto ma powyżej 10 lat.

Może sie myle.

Jeśli nie beda chcieli ci przeglądu zrobić idz do innej stacji i zrobia ci na stumienicy przegląd bez problemu a o spaliny można by sie klucić.....

Udowodni ci to ze masz puszke strumienicy czy puszke kata ? Masz stare auto z malo ekonomicznym silnikiem ma prawo palić dużo.

 

Uważam ze katalizator po 200tys.km jest [bAD] warty a zamiennika bym nie wsadził a jeśli mialbym nowy orginal kupic tylko dla srodowiska to niech mnie pocałują głeboko w nos! niech najpierw zrobią odpowiednie zabezpieczenia na kominy i i przelewy gnoju do wisły.

 

Trzeba mieć kata jeśli w dowodzie widnieje dopiska KAT. Jeśli jej nie ma to nie trzeba mieć...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizatory stały sie obowiązkowym wyposazeniem w nowych autach 1 stycznia 1995 roku. Wszystkie samochody które były wyprodukowane przed tą datą i ktore nie miały fabrycznie montowanych katalizatorów (czyli tak jak miki napisal - nie maja KAT w dowodzie) nie muszą posiadac tego niewygodnego :P elementu wydechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.