Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
BMW E-36 compact 316i M 43 Jak olej nalać do silnika nie wiem jaki był wcześniej kupiłem elf 15w40 bedzie ok ?bo z tego co czytałem na forum to zrobiłem błęda
Opublikowano

Nie rozumiem ciągłej dyskusji o to, jaki olej jest lepszy a jaki gorszy.

W książce obsługi pojazdu BMW E36 producent podaje jaką klasę oleju dopuszcza do stosowania w swoich samochodach. Jest tam także mowa o olejach mineralnych.

 

Więc moim skromnym zdaniem skoro producent dopuszcza stosowanie 15W-40 to znaczy że silnik równie dobrze może pracować na tego typu oleju.

Wiele osób natomiast lubi poprawiać fabrykę i pisać, żeby nie lać minerala bo jest o wiele gorszy. Ja olej mineralny CASTROL GTX3PROTECTION leje od zawsze i nie mam ani kłopotów z ciśnieniem oleju ani tez problemów ze stukającą klawiaturą.

 

Także refleksja jest taka:

 

Lejcie taki olej jaki zaleca producent.

 

Poniżej masz linka do książki obsługowej BMW E36

http://img169.imageshack.us/img169/3307/strona142dd4.jpg

 

Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano

Acha...czyli zalanie silnika lepszym olejem niż 15w-40, to według ciebie poprawianie fabryki? Ciekawe. Kolega pyta się jaki olej najlepiej wlać do silnika, więc odpowiadam minimum półsyntetyk. Sam zalewam pełnym syntetykiem i wszystko jest w porządku. Przy hydraulicznej regulacji zaworów lanie oleju mineralnego nie jest najrozsądniejszym rozwiązaniem, i chyba większość forumowiczów tak uważa.

Po za tym piotr2569 to twój samochód , więc możesz lać do niego co tylko chcesz, nawet kujawski...

Opublikowano

Dyskusje o oleju zawsze wywołują burzę :D

Jednym odpowiada Mobil drugim Castrol a trzecim Lotos itp.

Myslę że najlepszym rozwiązaniem będzie półsyntetyk jakiś. Nie doradzam jaki. Musisz wybrać sam. Jeśli będzie brał dużo oleju to wtedy zalejesz minerał.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Nie rozumiem ciągłej dyskusji o to, jaki olej jest lepszy a jaki gorszy.

W książce obsługi pojazdu BMW E36 producent podaje jaką klasę oleju dopuszcza do stosowania w swoich samochodach. Jest tam także mowa o olejach mineralnych.

 

Więc moim skromnym zdaniem skoro producent dopuszcza stosowanie 15W-40 to znaczy że silnik równie dobrze może pracować na tego typu oleju.

Wiele osób natomiast lubi poprawiać fabrykę i pisać, żeby nie lać minerala bo jest o wiele gorszy. Ja olej mineralny CASTROL GTX3PROTECTION leje od zawsze i nie mam ani kłopotów z ciśnieniem oleju ani tez problemów ze stukającą klawiaturą.

 

Także refleksja jest taka:

 

Lejcie taki olej jaki zaleca producent.

 

Poniżej masz linka do książki obsługowej BMW E36

http://img169.imageshack.us/img169/3307/strona142dd4.jpg

 

Pozdrawiam serdecznie

Wreszcie ktoś rozsądny :cool2:

 

Skoro nie wiesz jaki był wcześniej to wlej półsyntetyk 10W40 lub (jeśli już kupiłeś) wlej ten mineralny elf 15W40. Bardzo dobry olej.

 

Zawsze potem (wbrew opiniom) możesz wlać 10W40. Bez różnicy. Tylko nie zalewaj go pełnymi syntetykami 0W40 czy 5W40.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
więc odpowiadam minimum półsyntetyk. Sam zalewam pełnym syntetykiem i wszystko jest w porządku. Przy hydraulicznej regulacji zaworów lanie oleju mineralnego nie jest najrozsądniejszym rozwiązaniem, i chyba większość forumowiczów tak uważa.

Po za tym piotr2569 to twój samochód , więc możesz lać do niego co tylko chcesz, nawet kujawski...

 

Czy kolega widział tabelkę z wytycznymi producenta dotyczącymi oleju???

Podałem koledze linka - więc należy lać taki olej jaki zaleca fabryka - jest tam podane zarówno 15W-40 jak i 10W-40, 10W-30, 5W-30, 5W-20 więc klasy olejów są naprawdę różne.

 

I nie chodzi tutaj o to co kto uważa, tylko o to jaki olej zaleca fabryka do swoich wyrobów. Więc pisząc o tym, że 15W-40 jest do niczego i należy lać tylko i wyłącznie półsyntetyk (czyli jak napisałeś MINIMUM półsyntetyk) jest moim zdaniem poprawianiem fabryki. Lanie 15W-40 do tego silnika nie jest konieczne a jak chce możesz sobie zalać inny olej. Natomiast nie pisz, że minimum musi być półsyntetyk - bo z tabelki producenta wynika zupełnie co innego. I ja Cię zapewniam że ja leje dobry olej mineralny i nie mam najmniejszych problemów z tzw BOCIANEM. A Swoje auto mam od dość dawna i posiada ono już dość duży przebieg jak na M40 bez wymiany hydraulicznych kompensatorów luzu zaworowego (tzw szklanek).

 

Także lejcie taki olej jak zaleca fabryka - może to być 10W-40 ale równie dobrze może być to 15W-40 np Castrola albo Elfa.

 

Pozdrawiam serdecznie

 

P.S. Dalsze dywagacje na temat olejów nie mają sensu, gdyż burze dotyczące stosowania klas i rodzajów oleju przechodziły na forum bardzo często i przeważnie kończyły się zamknięciem tematu.

Opublikowano

jesli nie wiesz jaki olej byl wlany wczesniej to kup olej mineralny bo zmiana syntetyka na mineralny nic nie zrobi silnikowi ale jesli byl wlany mineralny a ty wlejesz syntetyk to mozesz miec klopoty olej mineralny ma to do siebie ze osadza sie na elementach silnika olej syntetyczny wpluka to co osadzilo sie i powoduje to problem

wszyscy fachowcy zalecaja wlac olej mineralny jak nie weisz jaki byl wczesniej

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.