Skocz do zawartości

porady przy kupnie


pyziak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przymierzam się do kupna 730d 2004 rok i proszę o parę porad

(odrazu tu zaznaczę iż proszę nie pisać: że syf, gówno itp. bo takie opinie znalazłem na tym forum, ale malkontenci są wszędzie)

pytania:

1. Czy przycisk na kierownicy po prawej ręce (górny z 3 literkami SDM czy jakoś tak) świadczy o pneumatycznym zawieszeniu ? w/g mego doświadczenia to regulacja twardości zawieszenia możliwa tylko w pneumatyce, ale mogę się mylić.

2. ilo biegowa to jest automatyczna skrzynia ?

3. czy Dynanic Drive jest opcją, która raczej jest niezbędna dla uzyskania komfortowej jazdy ?

4. Czy da sie ustalić, autentyczny przebieg, zakładając że jest cofnięty ? (jak?).

5 inne ważne porady i sugestie (oprócz tych, żeby wybrać inny model)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

730d jest bardzo dobrym samochodem, ma 218km wystarcza do spokojnej jazdy a w Polsce mocy np. 760i nie da sie za bardzo wykorzystać, więc wybór moim zdaniem rozsądny.

 

W temacie pytań:

1. To jest zmiana programu skrzyni (standard-sport-tiptronic). W trybie sport samochód jeździ bardziej agresywnie i reaguje na naciśniecie gazu bardzo gwałtownie.

2. 6, jako pierwsza montowana w E65 od 2002 roku.

3. Z EDC i DD jeździ się wygodniej, ja osobiście szukałem opcji bez. DD jest miłe, lepiej mieć niż nie mieć, ale nie polecam kierować się tą opcją przy zakupie.

4. Nie mam pewności, jest chyba naście miejsc gdzie przebieg jest zapisywany, jak ktoś chce obnizyć to musi się namęczyć. Ogólnie ten rocznik ma przebiegi od 50 to 200 tys km, średnio.

5. Sprawdź jak działa skrzynia, czy nie szarpie, nie ma problemów ze zmiana biegów. Polecam wizyte w ASO lub serwisie który sprawdzi lakier, stan zawieszenia, elektryke (warto podłaczyć do komputera po przejażdżce i zobaczyć, czy nie ma błędów).

 

Ogólnie polecam brać model z:

- komfortowymi siedzeniami, w 7 to podstawa moim zdaniem, na prawde wygodnie się w nich siedzi,

- podgrzewanie kierownicy i siedzen jest bardzo mile w zimie, warto miec na nasz klimat,

- tv to moze i mało znaczaca sprawa, ale moja żona dosc czesto z niej korzysta, jak jedziemy gdzies dalej a jakiś jej serial akurat leci;),

- skóra z wentylacją (dziurkowana) wydaje sie dluzej zachowywac jakość, zwykla po paru latach wyglada kiepsko, sama wentylacja jest przydatna w lecie, ale w naszym klimacie nieczesto uzywana,

- dwustrefowa klimatyzacja to podstawa,

- solar dach w lecie to bardzo fajna sprawa,

- edc i dd, jesli koszta serwisu (ok 2.5k za amortyzator, ale nie wymienia sie za czesto) Ci nie straszne.

 

To tyle co mi na tą chwilę przychodzi na myśl. Sam długo czytalem i oglądałem E65 zanim się zdecydowałem na konkretny model, mam nadzieje ze moje uwagi pomogą Ci znaleźć coś dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za odpowiedz wiele mi wyjaśniła a wracając do tematu:

Wiec interesuje mnie sprawa pneumatycznego zawieszenia

- jak poznać wizualnie że ono jest ?

- czytałem w jakimś poście że powinien być przycisk, jak jest on nazwany i gdzie umiejscowiony ?

- czy auto bez pneumatyki, jest dużo mniej komfortowe ? (ile ?)

- czy jeżeli nie posiada webasto to nie będzie opcji w komputerze pokładowym do jego ustawiania ? (czy trzeba fizycznie spojrzeć czy jest, jak tak to gdzie jest umiejscowione ?).

- dlaczego po sprawdzeniu w ASO historii auta w Niemczech są tylko dwa wpisy :

1 - przegląd przedsprzedazowy ( 25-oct-2004 km - 0)

2 - przegląd 16-nov-2007 km -54109

i w tym drugim wymiana jakiegoś modułu i masa programowania i żadnych więcej wpisów czy to możliwe ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da, się da, wykorzystać 760i

właśnie, zostają jeszcze stare lotniskia.....

 

No właśnie... moc każdego auta które można dokręcić na 1-szym biegu do obrotów maksymalnej mocy można wykorzystać.

 

Co innego gdyby było auto z napędem atomowym o mocy np 5 MW i na 1-ce rozwijałoby 600 km/h to by się nie dało wykorzystać :)

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pyziak --> ogolnie pneumatyka to ciezkie pytanie, na oko niewiele zobaczysz bo jesli to nowe auto to stan bedzie dobry, jeśli jeździło w DE to na pewno stan bedzie bardzo dobry. Kwestia po jakich drogach będzie to zawieszenie jeździło w PL :)

 

Przycisku raczej nie ma w E65, steruje sie tym z menu idrive. Mozna wtedy zmieniac sobie opcje zawieszenia na sport lub comfort. Czy jest mniej komfortowe - nie wiem, na pewno fajna sprawa zmieniac sobie przy ostrej ejździe na twarde (sport) a przy spokojnej na komfort.

 

Webasto konfiguruje sie tez z idrive w menu klimaryzacji, ja mam np w opcje, podgrzewanie postojowe i przewietrzanie. Jest też pilot do obu funkcji.

 

Przegląd przy 54k km to dziwna sprawa, ja miałem przy 32k km pierwszy z wymianą oleju i Ty powinieneś mieć też coś przed 50k w tym temacie. Chyba że wpisu do książki nie zrobili przy wymianie, w DE to raczej mało prawdopodobne.

 

marek760i --> no niestety nie da sie w pełni jego mocy wykorzystać, to nie DE. Ale to nie znaczy, że nie da się jeździć miło takim autem w Polsce. Ja jestem z 4.4V8 ogromnie zadowolony i przy kolejnej zmianie nie pójde na 6.0V12 lub coś z nowych jednostek (a pójde, ale pewnie za kilka lat, na najbliższe 3-4 745i będzie mi dobrze służyć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki śliczne za dopowiedz,

rozumiem że idrive to opcja w menu pokładowego komputera, czyli wchodzę tam i klimatyzacje i jeżeli będe miał opcje Webasto to oznacza że takowe jest ? a jeżeli niema to poprostu niema ;), to samo tyczy się zawieszenie ?

 

Może ktoś z zaawansowanych użytkowników BMW powie czy jest duża różnica w komforcie pomiędzy, pneumatycznym zawieszeniem a zwykłym ?

 

oczywiście inne sugestie związane z tematem postu mile widziane

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam!!! JESTEM OD NIEDAWNA posiadaczem 730D e 65 . Mam problem z głownym wyswietlaczem. Jak sie uaktywnia ta mniejsza czesc wyswietlacza głownego. Przedtem tam mialem BC ( ale cos przedstawiłem i nie wiem co) a po lewej idrive czyli te cale menu. i czy ta 1/3 wyswietlacza moge sobie dowolnie dedykowac to wyswietlania innych funkcji? jak tak to gdzie to sie przedstawia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary temat powrócił :)

 

stasiek2000 --> polecam instrukcje, mozna sobie przełączać tam różne rzeczy, od mini wersji navi, po dane np odległości do celu i spalania. Fajna sprawa, bardzo przyjemna.

 

tora --> w 100% się zgadzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.