Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Musze podłubać troche w elektryce i potrzebuje schemat elektryczny. Ideowy lub montażowy - cokolwiek znajdziecie to wrzucajcie linka lub na priv. Szczególnie interesuje mnie obwód oświetlenia kabiny i wycieraczek. Coś kradnie mi prąd przez bezpiecznik nr.4
Opublikowano

Poszukaj w necie WDS (Wiring Diagram System), jest to plytka, bodajze DVD, ze schematami elektrycznymi kilku modeli BMW. E39 tam jest.

Co do zlodziejstwa pradu, to niestety nie sa schematy wewnetrzne modulow i ciezko bedzie wyczuc, co tak na prawde zlopie energie... Moze sie skonczyc wymiana jednego z modulow.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
WBADM51030GS04958. na razie widze że po wyjęciu czwórki nie chodzą spryskiwacze, oświetlenie kabiny,schowka,bagażnika.
Opublikowano

Bezpiecznik F4 (jak i parę innych) zasila moduł ogólny (GM), a do niego podłączonych jest wiele urządzeń :(

 

Jeśli inżynierowie BMW kierowali się zdrowym rozsądkiem możemy zacząć sprawdzenie urządzeń które siedzą tylko na jednym z trzech złącz w GM:

 

złącze 20-pinowe w GM:

 

1 Masa

2 Otwieranie - Lewa tylna szyba

4 Bezpiecznik F27

5 Otwieranie - Tylna prawa szyba

6 Zamykanie - tylne drzwi, wlew paliwa

10 Bezpiecznik F4

12 Zamykanie - Lewa tylna szyba

13 Centalne zamykanie - tylne drzwi

14 Otwieranie - tylne drzwi, wlew paliwa

15 Zamykanie - Prawa tylna szyba

17 Syrena od alarmu

18 Pompa spryskiwaczy

19 Dodatkowe odbiorniki (odcinane po 16 minutach)

20 Oświetlenie wnętrza (dolne)

 

A więc podłączone są:

- tylne szyby - ale jak przycisk otwierania nie jest wciśniety to na szyby nie idzie zasilanie

- syrena do alarmu

- centralny zamek na tył - tu też powinno być zasilania cały czas, tylko podczas otwierania lub zamykania

- dolne oświetlenie wnętrza - wiadomo kiedy świeci

- odcięcie dodatkowych odbiorników - tu prąd zanika po 16tu minutach po wyjęciu kluczyków. Dodatkowe odbiorniki to oświetlenie schowka na rękawiczki, gong, panel od klimy, górne oświetlenie wnętrza, bagażnika

 

W pierwszej kolejności sprawdź syrenę od alarmu, może padła, np. akumulatorek cały czas się ładuje dużym prądem. Potem resztę powyższych odbiorników, jak nic nie znajdziesz to bedziemy sprawdzać inne odbiorniki podłączone do GM. Jak to też nic nie pomoże to będzie oznaczać padnięty GM

 

Sprawdź czy spadnie pobór prądu po 16tu minutach od wyjęcia kluczyków - jak zgaśnie światło w schowku na rękawiczki - uwaga - otwarcie/zamknięcie drzwi powoduje spowrotem pojawienie się tam zasilania.

 

Pozdrawiam

typer

Opublikowano

Z tego wszystkiego najbardziej "podpada mi" akumulator syreny alarmu. Ale sprawdze wszystko jeszcze raz i poczekam jeszcze te 16 min bo aż tyle hyba wcześniej nie było.

A sprawdzałem tak: wyjąłem żarówke schowka, odsunąłem prawą szybę, wpiąłem amperomierz szeregowo z aku, zatrzasnąłem zamek bagażnika, zamknąłem centralny + dezaktywacja czujników ruchu.

Syrena alarmu jak się nie myle jest pod tylnym nadkolem.

Opublikowano
zbigniewst - źle mnie zrozumiałeś. Potrzebuje schemat elektryczny (jak biegną przewody między bezpiecznikami, modułami, odbiornikami itd) a nie rozpiske bezpieczników. Mimo wszystko dzieki za polską wersje bezpieczników.
Opublikowano
zbigniewst - źle mnie zrozumiałeś. Potrzebuje schemat elektryczny (jak biegną przewody między bezpiecznikami, modułami, odbiornikami itd) a nie rozpiske bezpieczników. Mimo wszystko dzieki za polską wersje bezpieczników.

 

piszesz ze z 4 bierze ci prad...co chcesz po kablach szukac....masz poprzecierane :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.