Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

problem z silnikiem m20b25 w e30 z 92 roku. termostat troche za szybko sie otwieral bo auto dosc dluga sie nagrzewalo. problem szczegolnie widoczny zima.

 

zakupilem stosowny termostat 80stopni. zdjalem obudowe termostatu, nadmiar plynu oczywiscie wyciekl. termostat zamontowany chyba poprawnie :) zreszta nie da sie go odwrotnie wlozyc.

 

problem:

1. ogrzewanie na maksa takie sobie

2. wskazowka na postoju dochodzi do polowy a po chwili jazdy opada do pierwszej kreski

3. zimna polowa chlodnicy i dolny waz

 

odpowietrzalem uklad przez zaworek na obudowie termostatu, uzupelnialem plyn w miare ubywania, wyciekow brak,

 

pytanie czy to termostat do D... czy tez uklad zapowietrzony. niezaleznie czy jade spokojnie czy ostro temperatura nie wychodzi poza pierwsza kreske. przez ten wezyk z gory chlodnicy podobno odpowietrzajacy leci czasami przy wiekszych obrotach maly strumien plynu ale nie zawsze.

 

jakie bylyby objawy gdyby termostat nie otworzyl sie i silnik dzialal tylko na krotkim obiegu?

 

uszkodzenie czujnika pomijam bo do tej pory bylo ok a raczej niczego nie urwalem przy wymianie. visko tez chodzi w miare normalnie, do tej pory nie bylo z nim klopotow.

 

licze na wiedze bardziej doswiadczonych kolegow.

Opublikowano

Wszystko wyglada na nie dogrzany układ. Moze faktycznie ten termostat... Spróbuj go wyjąć i pogotować w garnku..

 

Swoją drogą, ostatnio spotkałem sie z odwrotnie włozonym termostatem w Lanosie.. Podobne objawy :)

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Termostat ma by włożony taką szczałką do góry nie wiem co to za różnica ale ja tak włąsnie założyłem szczałkom do góry i chodzi super :)
.:::B:::. .:::M:::. .:::W:::.
Opublikowano

oczywiscie zalozylem znakiem do gory ( w moim wypadku kropka) ale nie sadze zeby to mialo jakies znaczenie.

 

wydaje mi sie ze gdyby termostat nie otworzyl sie to temperatura szybko wzroslaby nawet przy temp zewn jak dzis 1-2 stopnie.

 

kiedy na wylaczonym cieplym silniku reka sciskalem dolny waz to powoli robil on sie cieply. ale stygl w czasie jazdy - to znaczy ze nie ma duzego obiegu. ale dlaczego w takim razie temperatura na wskazniku nie rosnie?

 

chyba jutro wyjme jednak termostat i go zagotuje w garnku.

 

myslalem ze m40 sie nieciekawie odpowietrza...

Opublikowano
myslalem ze m40 sie nieciekawie odpowietrza...

 

Nie miałem żadnego problemu z odpowietrzeniem M20 :norty:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
to podaj swoj przepis na m20 :)

 

wiem ze gdzies dalem D.... , pytanie gdzie.

 

A może zasłoń chłodnice na jeden dzień i zobaczymy co sie bedzie działo.

 

Może faktycznie za mało płynu (chociaż zakładam ze sprawdziłes).

 

Nie pamietam dokładnie ale długo odpowietrzałem.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Może banalne pytanie zadam, ale ustawiłeś przy odpowietrzaniu dmuchawę na max gorące powietrze?

 

ustawilem pokretlo temp maks w prawo i dmuchawe na 2 stopien.

 

rozumiem ze ustawienie dmuchawy nie ma wplywu na przebieg odpowietrzania?

 

poziom plynu oczywiscie kontroluje na bierzaco.

 

dzis zalozylem stary termostat poniewaz po sprawdzeniu we wrzatku oba zachowuja sie identycznie. odpowietrzylem uklad wg porad robertbmw ze strony http://vabikbmw.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=646

 

dalej nie to :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.