Skocz do zawartości

Reset liczników za każdym razem kiedy wkładam kluczyk


conrader

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od wczoraj pojawił mi się taki problem. Przy każdorazowym włożeniu do stacyjki kluczyka licznik średniego spalania, średniej prędkości i przebytych kilometrów wskazują na 0. Po odpaleniu normalnie działają - tzn. podczas jazdy pokazują mi normalne wartości ale liczą od zera. Trochę upierdliwe - prawda?

 

Czy to kwestia samych zegarów czy grubsza sprawa? Może komputer się posypał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę sie upierał że napewno ale na forum ktoś napisał że od e-36 już nie ma akumulatorków w zegarach.W e-36(93r, mam schemat tylko samych połączeń do zegarów ) widać że za podtrzymanie pamięci może być odpowiedzialny bezpiecznik nr31(idzie bezpośrednio z akumulatora) jeżeli w e-46 się nie zmieniło to szukaj na tym odcinku(może nie mieć gdzieś dobrego styku lub w samych zegarach od wtyki x16 pin22 od przewodu czerwono-żółtego),niestety nie mam schematu samych zegarów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę sie upierał że napewno ale na forum ktoś napisał że od e-36 już nie ma akumulatorków w zegarach.W e-36(93r, mam schemat tylko samych połączeń do zegarów ) widać że za podtrzymanie pamięci może być odpowiedzialny bezpiecznik nr31

 

mam rozebrane 3 kpl zegarów do e36 - wierz mi, że nie ma w nich akumulatorów, jak e30... nie wiem co w nich podtrzymuje pamięć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę sie upierał że napewno ale na forum ktoś napisał że od e-36 już nie ma akumulatorków w zegarach.W e-36(93r, mam schemat tylko samych połączeń do zegarów ) widać że za podtrzymanie pamięci może być odpowiedzialny bezpiecznik nr31

 

mam rozebrane 3 kpl zegarów do e36 - wierz mi, że nie ma w nich akumulatorów, jak e30... nie wiem co w nich podtrzymuje pamięć...

 

:oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w e-36 ich nie ma to tym bardziej nie ma ich w e46, żeby nie kasowało musi być podawane ciągłe napięcie na zegary a ten warunek spełnia w e36 tylko zasilanie z akumulatora bezpośrednio przez bezpiecznik nr31 pozostałe układy zegarów są zasilane przez stacyjkę.Żeby znaleść usterkę trzeba zacząć od tego w e-46 może być z innego ale nie musi, jeśli ma ktoś schemat do e46 niech napisze (z którego jest tam).Jeżeli napięcie dochodzi do zegarów bez włączania zapłonu to dopiero można szukać w zegarach.Ale najprędzej będzie to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpiecznik (przepalony?) raczej nie bo nie działały by ci inne urządzenia w e36 z bezpiecznika31 odpowiedzialnego między innymi za podtrzymanie pamięci w zegarach zasilany jest też komputer pokładowy,alarm,immobilajzer,moduł klimatyzacji i zegary wskaźników. Będzie raczej brak napięcia na drodze między bezpiecznikiem a wtyczką zegarów(brak dobrego styku lub śniedź) o ile nie ma usterki w samych zegarach ale sprawdź najpierw to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 14 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.