Skocz do zawartości

Piski z nawiewu...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przejechałem jakieś 30 km z dmuchawą ciepłego na full'a ( suszenie podłogi :lol: ) i teraz przy włączeniu dmuchawy wydobywają sie jakieś piski( na ciepłym i zimnym).

 

Z tego co znalazłem mogły się popsuć " opornice ", ale wszystkie zakresy nawiewu działają.

Może ktoś coś pomóc, doradzić?

Opublikowano

czy piski sa takie jak by cos się przycierało??

jeśli tak to masz wyrobione tuleje, lub- nie wiem czy tak jest w bmw ale może tam być taki filc na końcu ośki nasączony oliwką może już jest suchy i się jekko przyciera

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Piski wydobywają się z wiatraczka, tak mi się wydaje...

Piszczą w zależności od pozimu nawiwu, ciężko to opisać. :evil:

Jak by miał " za sucho " :idea: .

Jeżeli z 4 pozimu nawiewu(max) wyłącze dmuchawe, to słysze pracę wiatraczka(piski) :?: i jak powoli zwalniają sie obroty "wiatraczka" to piszczenie równomiernie ucicha.

 

Trochę zamotałem tą wypowiedzią :twisted:

Opublikowano
Piski wydobywają się z wiatraczka, tak mi się wydaje...

Piszczą w zależności od pozimu nawiwu, ciężko to opisać. :evil:

Jak by miał " za sucho " :idea: .

Jeżeli z 4 pozimu nawiewu(max) wyłącze dmuchawe, to słysze pracę wiatraczka(piski) :?: i jak powoli zwalniają sie obroty "wiatraczka" to piszczenie równomiernie ucicha.

 

Trochę zamotałem tą wypowiedzią :twisted:

 

nie, nie zamotałeś...

ja miałem to samo. Dlatego mówię Ci, nasmarój tulejki wiatraczka(oczywiście musisz się do niego dostać) i będzie lux :wink:

pozdrawiam

Prezes


Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka & •Malutka

Opublikowano

nie, nie zamotałeś...

ja miałem to samo. Dlatego mówię Ci, nasmarój tulejki wiatraczka(oczywiście musisz się do niego dostać) i będzie lux :wink:

 

Podłącze się pod temat, bo mam zdaje się to samo:( Ma ktoś może "instrukcję demontażu" lub potrafi to opisać w miarę zrozumiale?

 

Dodam tylko, że mnie interesuje e34 ;)

Opublikowano

Dzięki :D

 

Jak możesz to napisz mi krok-po-kroku jak mam tego dokonać, bo nawet nie mam pojęcia jak to wyglada i jak się do tego zabrać :oops:

Opublikowano
Chłopaki szczeże wam współczuje, bo dostęp jest raczej kiepski trzeba sie nagimnastykować, nie rozbierałem, ale jak sprawdzałem filtr przeciw pyłkowy to widziałem wirnik i wiem że ciężko go z tamtąd wybebeszyć :(

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Miałem tak samo - piszczało

Dostąłem się do wiatraka i naoliwiłem tą szpilkę na której lata ten wiatrak i teraz spokój już rok czasu.

Trochę kiepski dostęp tam jest - trzeba sie nieżle napracowac kiedy robi się to pierwszy raz - damontaz osłon plastikowych itp. pod szybą bo on tam się znajduje - musisz otworzyć maskę a on tam jest pod szybą.\

Pościągałem te palstiki pod wycieraczkami (tylko juz nie pamiętam czy potrzebnie bo chyba nawet ich nie trzeba było ściągać) i jeszcze coś chyba ten filc wygłuszający i ledwo ledwo tam sięgnąłem reką i naoliwiłem.

Rok temu no i na razie cisza - czsami tyko pisknie na sekundę raz w tygodniu chociaz na poczatku była cisza zupełna przez długi czas.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

:roll: a co mu da przyjrzenie się konsoli środkowej, do której jest ten link?? :?: Może ja czegoś nie wiem??(poprawcie mnie)

 

Nie będę tutał optymistycznie bajerował, bo faktycznie jest kupa roboty z dostaniem się do tego, ale...

... jeśli uzbroisz się w latarkę i kilka dobrych śrubokrętów (ewentualnie klucz nasadowy) to w 1,5 godziny wszystko zrobisz.

Oczywiście demontuj ściankę grodziową komory silnika i kabiny(pod wycieraczkami).

Napisz jak poszło... :D

pozdrawiam

Prezes


Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka & •Malutka

Opublikowano

:shock: :shock: :shock: :shock:

 

Zapowiada się dłubanie przy samochodzie :twisted:

 

Dzięki za całe info :modlitwa:

Opublikowano

OK, rozebrałem plastiki (pod wycieraczkami, było tam pełno liści z Dojczlandu :evil: ) i jest tam coś w kształcie walca.

Jest tam schowany wiatraczek..., tylko nie wiem gdzie psiknąć :twisted: , może ktoś coś powiedzieć?

Opublikowano

mialem podobny problem - po umyciu samochodu zaczely sie piski, czasem nie do wytrzymania, po paru dniach denerwowania sie odstawilem samochod do garazu w celu dokladnego wyschniecia i piski ucichly,

a teraz podczas mycia staram sie nie pchac dyszy od myjki do otworu na masce :D

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

Powtarzam pytanie.

Stojąc przodem do samochodu po prawj stronie jest śmigiełko wiatraczka, a po lewej jest silniczek.

Pryskałem WD 40 w strone śmigiełka wiatraczka(ośki) ale piski nie ustają.

 

Gdzie ma psikać :twisted: ?

 

Tylko nie mówcie że mam rozkładać na części pierwsze obudowanie śliniczka :shock: , bo nawet nie wiem jak do niego podejść :evil:

Opublikowano (edytowane)
Witam.

Przejechałem jakieś 30 km z dmuchawą ciepłego na full'a ( suszenie podłogi :lol: ) i teraz przy włączeniu dmuchawy wydobywają sie jakieś piski( na ciepłym i zimnym).

 

Z tego co znalazłem mogły się popsuć " opornice ", ale wszystkie zakresy nawiewu działają.

Może ktoś coś pomóc, doradzić?

 

 

A więc znalazłem przyczynę piszczenia..., nie był to KoT ani PtAsZeK w wirniku, to było pół kilo liści :oops: które było przy wiatraczku.

 

Wystarczyło dobrze go wyczyścić i pożyczyć pensetę od Lady_BMW :twisted:

 

 

 

Krótki opis jak wyczyścić wiatraczek dmuchawy, ewentualnie wyjąć silniczek wiatraczeka ( w E 36 )

 

1.Podnosimy maskę, (tam gdzie jest w innych autach akumulator), zdejmujemy filc(jest on na 2 zatrzaskach).

2. Odkręcamy 4 sruby w celu wyjęcia plastk który był schowany za filcem.

3. Zdejmujemy kratkę plasikową i uszczelką pomiędzy wycieraczkami( jest na zatrzaski)

4. Odkręcamy dwie śruby trzymające wiązke kabli nad silnikiem.

5.Wyjmujemy takie długie "cuś"( jest to około 50cm osłona przykręcona na dwie śruby do grodzi), ułątwi to nam dostęp do wiatraczka.

6. Po wyjęciu ukazuje się nam cos w kształcie walca, z prawej i lewej strony przymocowany jest on na zatrzaski które bezproblemowo można zdjąć. -) jest to wiatraczek dmuchawy.

7. Składając postępuj w odwrotnej kolejności :twisted:

 

srubokręt krzyzakowy, klucz płaski 6stka - 7demka, klucz nasatkowy.

Edytowane przez mac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.