Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A co z nivo?? Nie spełna czasem funkcji samopoziomowania?? Co prawda nie działa na lampy tylko na zawiechę, ale jeżeli ustawi się światła na pustym aucie to nie możliwości zeby oślepiały...Co do oryginalnego samopoziomowania ksenonów to są dwa rodzaje: aktywne i jakieś drugie. To pierwsze zmienia ustawiwne lamp na bieżąco(np kołysanie autem) to drugie działa na identycznej zasadzie jak nivo, tylko,ze obniza lampy a nie podnosi auto- automatyczna wersja regulacji lamp pokrętłem:) Tak jest na bank(hella oferowała, a moze dalej oferuje dwa rodzaje poziomowania lamp do zestawu ksenonów np. do Focusa). Ja mam w e32 wstawione ksenony, fabryczne spryski i nivo i stojąc pod bramą podczas załadunku światło pada cały czas w tym samym miejscu.........

To że ksenon jest wstawiany nie oznacza ze oślepia, to jest kwestia dokładności montażu i fachowości majstra...

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

Opublikowano

Mysle, ze z nivo masz racje. Np w VOLVO 960 kombi nie ma wogole regulacji swiatel na desce rozdzielczej, bio jest nivo. I zalatwia sprawe zmiany olozenia swiatel zaleznie od obciazenia - bo w sumie po to jest regulacja wysokosci swiatel. A kolysanie jest wymyslem o wiele pozniejszym, weszlo w dobie rozwoju roznych gadzetow, typu sensory deszczu, zaawansowane systemy stabilizacji pojazdu itp.

 

Aby zakonczyc - z mojej stronyprzynajmniej - watek tak sobie mysle, ze jak teraz BMW wprowadzilo doswietlanie skretow wedlug GPSa, to pewnie za kilka lat bedziemy na tym forum zastanawiac sie, czy ogolnie to mozna jezdzic bez tego i czy wolno naszym zabytkom poruszac sie po niedoswietlonych zakretach, albo cos w tym stylu. Wystarczy, ze ktos to wpisze w homologacje i sie zacznie.

 

Pozdro

(OO=[][]=OO)
Opublikowano

Widze, że człwowiek się czegoś konkretnego dowie, od niejakiego Presza... :D :D :D

 

Informacja o zamiennikach żarnikowych dla H1,H4,H7 jest niezłym nowum....

Ciekawi mnie, jak bardzo zaporowe sa ceny na taki system .......

 

Ponoć występuje zwiększone zainteresowanie dzikich zwierząt światłem xenonowym, przez co w lesie zwierzaki leca do światła auta. Skutek wiadomy.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
[ciach]

 

Dodatkowo sa w tej chwili juz oferowane zarniki z ABE, czyli homologacja dopuszczone do ruchu, ktore wsadzasz w dowolne reflektory H7, H1. H4. Niestety ich cena jest zaporowa - bo musieli przejsc proces homologacii jako producent. Poza tym jest to wyrob o klase nizszy niz Hella, tyle ze ma wiecej gumy jako uszczelki i przejsciowkowe kable do podlaczania w juz istniejace instalacje bez koniecznosci przerabiania NICZEGO. Tak wiec zrobiono wreszcie zamiennik zarowki w prawdziwej technologii xenonowej, z zarnikikiem i przetwornica. Co wiecej, jak ja stosujesz to nie jest wymagane samopoziomowanie, bo jest to zamiennik zarowki do systemu swiatel posiadajacych juz ABE. Jak to sobie zalatwili to nie wiem.

 

[ciach]

Czyli czy ja dobrze rozumiem że ktoś wypuścił na rynek żarówki pasujące bez żadnych przeróbek do zwykłych reflektorów tylko że są to ksenony? I że nie trzeba przerabiać ani reflektorów ani instalacji elekrycznej?

Gdzie i za ile można to dostać? Może jakiś namiar na jakaś strone www?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

wiesz co, z tym to bywa roznie, moim autem zainteresowala sie sarna polna, czyli taka co po pomiedzy chalupami wiejskimi sobie na droge wskakuje zza mijajacego cie samochodu :lol: I to bylo przed posiadaniem xenonow. Moze to nie zainteresowanie, tylko silniejszy bodziec, ktory je oglupia. Dzieki takiej sarnie padla pompka spryskiwacza, ta w zderzaku i prawy reflektor przeciwgielny, prawa kratka swiatel na szeroki grill (jak ktos ma do sprzedania pilnie kupie). Ale i tak ciesze sie ze e-32 to czolg, bo uderzenia bylo mocne i przy niezlym spidzie. Starch pomyslec co by bylo z np. Tico.

 

A co do tych zamiennikow postaram sie znalezc link do nich - na e-bayu byl opis i zdjecia, nie pamietam na ktorym forum, ale niebawem dam znac. Z tego co pamietam to wychodzi 2 razy drozej niz u nas przerobka i duzo taniej niz oficjalna przerobka w Niemczech z TUVem i odbiorem.

(OO=[][]=OO)
Opublikowano
[ciach]

 

Dodatkowo sa w tej chwili juz oferowane zarniki z ABE, czyli homologacja dopuszczone do ruchu, ktore wsadzasz w dowolne reflektory H7, H1. H4. Niestety ich cena jest zaporowa - bo musieli przejsc proces homologacii jako producent. Poza tym jest to wyrob o klase nizszy niz Hella, tyle ze ma wiecej gumy jako uszczelki i przejsciowkowe kable do podlaczania w juz istniejace instalacje bez koniecznosci przerabiania NICZEGO. Tak wiec zrobiono wreszcie zamiennik zarowki w prawdziwej technologii xenonowej, z zarnikikiem i przetwornica. Co wiecej, jak ja stosujesz to nie jest wymagane samopoziomowanie, bo jest to zamiennik zarowki do systemu swiatel posiadajacych juz ABE. Jak to sobie zalatwili to nie wiem.

 

[ciach]

Czyli czy ja dobrze rozumiem że ktoś wypuścił na rynek żarówki pasujące bez żadnych przeróbek do zwykłych reflektorów tylko że są to ksenony? I że nie trzeba przerabiać ani reflektorów ani instalacji elekrycznej?

Gdzie i za ile można to dostać? Może jakiś namiar na jakaś strone www?

 

luknij na allegro napewno coś jest

kiedyś


E32 730

E36 318

  • Członkowie klubu
Opublikowano
luknij na allegro napewno coś jest

Czy to chodzi o coś takiego?

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=39673002

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=39692904

 

Jeśli tak to czy ktoś z Was używał tego? Jakie wrażenia?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Chyba inne, to wyglada na zwykle czesci do xenonu, z tego co pamietam tam bylo wiecej kabli i kostek, by podlaczyc od razu, no i bylo piudelko i jakies skany certyfikatow. To mi wyglada jak to co mi montowali, i cena taka sama.

 

W zasadzie to mi glownie chodzilo o sprawy ABE/ TUV i ten watek, ze zostal rozwiazany. Choc pewnie plug@play to duze ulatwienie, bo tu jednak trzeba to wszystko jakos podlaczyc, uszczelnic, przerobic (nieodwracalnie? reflektor, rzżbic z silikonem?) Nie wnikalem.

(OO=[][]=OO)
Opublikowano

Temat dość żywotny...

A zapytam się, kto jest producentem tego systemu.

Sorry, ale temat arcyciekawy się zrobił :D

Opublikowano

hello

co do pierwszego z podanych linkow to sa zwykle przetwornice ksenonowe i zarniki do nich, produkcji helli. najtanszy sposob na ksenon w aucie. wiem bo mialem takie w poprzedniej e34, sam dokonalem przerobki i bylo super.

aby sie upewnic pojechalem na stacje diagnostyczna i wyszo bez zastrzezen. idealne odciecie swiatla i cienia, a moje ustawienie "na scianie" wymagalo tylko nieznacznej korekty na przyrzadzie. niestety aby wrzucic je do auta trzeba albo przerobic dziure na zarowke w soczewce, albo wymienic soczewki na takie przystosowane do zarnikow ksenonowych D2S. ja wybralem to drugie rozwiazanie, gdyz monotowalem bi-ksenon i zakupilem nowe soczewki bi-ksenonowe i je wrzucalem w miejsce starych

 

co do drugiego z podanych linkow to moze byc wlasnie ten zestaw plug&play, zwroccie uwage na ksztalty zarnikow najednej z fotek ich gumki sa rozne w zaleznosci od typu reflektora i stosowanej w nich zarowki, a z tego co sie orientowalem to wlasnie sa koszta ok 1000pln wiec to moze byc to

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano

Moze fakt, dopiero teraz zajrzalem na drugi link, tamto byl jakis no-name, bylo zdjecie pudelka i zarowki H4 z systemem do mijanek xenon i halogen do dlugich - alez byl to jakis dziwny dziwolag, wiec trudno mi ocenic patzrac na to, ale swoja droga mozna do goscia napisac czy to ma jakies atesty - ciekawe co odpowie. Tak czy siak widac, ze sprawa staje sie coraz prostsza i powszechna. Ciekawe tylko dlaczego to jest roznych producentow, chyba ze zarniki zawsze robi Philips a przetworniki Hella? Nie mam pojecia.

 

Choc troche drogo, bo KaminPro bierze za przerobke 1100 PN od auta , z praca juz i wszystkim. Chyba, ze to faktycznie wsadzasz i masz.

 

A temat ciekawy, bo niestety e-30, 32 i 34 to ma siwatla jakie ma, zwlaszcza po latach. W VOLVO 960 swiatla sa takie, ze na prawde nie tesknie za xenonem - biale, ostre swiatlo idealnnie odiete, zadnych soczewek. A my mamy radosc z jazdy, ino cimniejszej.

 

No i niemiaszki moje tak przenosily forum, ze sie im wszystko sypnelo, lacznie z loginami. Ale poszukam sam na e-bayu, moze znajde. Minie raczej zainteresowal watek formalno prtawny, a nie szczegoly techniczne, bo jakos sadze, ze trwala i solidna przerobka jest lepsza niz jakies zamienniki na luznych kabelkach, ale moze to tylko sugestia.

(OO=[][]=OO)
Opublikowano

Na razie to wyszperalem cos o czujnikach samopoziomowania. Jest tez opcja na ultradzwieki - umieszcza sie go z tylu i dziala mierzac wysokosc od drogi. U nas moze byc niezly sajgon, bo koleiny i dziury sa znaczne. A tak wogole to on dziala jako wyrownanie obciazenia tylu po zaladunku. Zupelnie olewa natomiast uskoki i bujanie.

 

Co wiecej - w calym tym samopoziomowaniu to chyba tylko o kase chodzi, nie o oslepianie. Najszybsze czujniki maja czas dzialania >5s. czyli ani bujanie, ani hamowanie i ruszanie nie jest WCALE niwelowane. Pomierzyli mi to forumowicze z forumt4.de. Czyli hamnuje dlugo i nic sie nie dzieje, staje pod swiatlem juz prawie i dopiero cos drga. Tak wiec mysle, ze nivo i regulacja silniczkami zalatwia sprawe i moge ja i wszyscy ci co sobie wstawili spac spokojnie, nic lepszego nie dostaniemy, choc moj pierwszy post dotyczyl tego, czy przed 97 rokiem byly samopoziomujace sie xenony w e-32, a moze faktycznie tylko z nivo w komplecie?

(OO=[][]=OO)
Opublikowano
Według ETK wygląda na to, że w E32 nie było samopoziomowania do xenonów. Chyba, że każdy z ksenonami miał nivo. Ale to działa bardzo powoli. Było samopoziomowanie wcześniej :!: przed ksenonami. Zakończyli to montować w 1989roku. Mam takie w 730 '89, jest pneumatyczne.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano

Z tego co się przyglądałem w E34 (tył) to jest to prosty układ gdzie cięgło z jednej strony jest podczepione pod stabilizator, z drugiej zaś pod dźwignię zaworu dopompowującego.

Rysunek z ETK

Pozdrawiam

- Sim One -

Opublikowano

To co linkujesz to jest regulator hydrauliki do NIVO.

Poniższy link (jak mi się uda wkleić :D ) na ostatnim obrazku - to jest poziomowanie świateł w E32 pneumatyczne.

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=GA81&mospid=47338&prod=19890100&hg=63&fg=05[/url]

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano
Widoczne na początku produkcji światła soczewkowe też raziły w oczy i trzeba było samopoziomować. Potem zaczęły świecić słabiej (tak jak nasze teraz), albo sie inni przyzwyczaili i samopoziomowanie było już niepotrzebne :lol: i od 1989 przestali montować.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano

Ja mam w mojej e32 750 przerobione reflektory na ksenonowe i teraz jest zupełnie inna bajka :)

W końcu cos widzę w nocy przed samochodem. Mam oryginalne spryskiwacze i NIVO więc nie ma mowy żebym kogoś oślepiał :)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.