Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanko. kilka dni temu przesiadlem sie z mojej 520i na 528 Touring i wszytsko jest cacy tylko pedal sprzegla bierze bardzo wysoko i wogole ma bardzo dluga droge do podlogi, tzn jest sporo wyzej niz pedal hamulca... W poprzedniej tak nie bylo i troche mnie to irytuje...

Czasami jak sprzeglo wysoko bierze to moze znaczyc o jego koncowce, ale dziala bardzo dobrze....

I tu moje pytanie czy mozna to jakos wyregulowac????

Z gory dzieki za wszystkie rady....

Pzdr.

Bylo:

'98 728iA

'96 520i

'97 528i Touring

'02 X5 4.6is

'04 M3

jest:

'06 530xd

'07 118d

Opublikowano
A to 520i to było e39 czy e34? Bo w e39 pedał jest samo-regulowany hydraulicznie. Typowo właśnie bierze wysoko. Dodatkowo jest ten zakichany CDV (clutch delay valve) który spowalania załączenie się sprzęgła - to niby w celu ochrony napędu przed tymi, którzy nie radzą sobie dobrze z ręczną skrzynią. Ja u siebie to wymontowałem - pozwala to trochę lepiej wyczuć moment załapania sprzęgła, ale dalej bierze wysoko.
Opublikowano

Podejrzewam, że w E39 jest z tym trochę inaczej niż u mnie, ale może jest tam u Was gdzieś jakaś regulacja położenia pedału w pewnym zakresie. U mnie, jak wiadomo, sprzęgło sterowane jest hydraulicznie, ale za „doregulowanie” wysokości pedału odpowiada pewna mimośrodowa śruba. Miałem dwa razy wątpliwości, o co chodzi (w kwietniu i kilka tygodni temu) – ale w końcu dośpiewałem sobie wszystko. Poprzez tą regulację pedał zmienia górne położenie w zakresie ok. 1,5 – 2 cm. (jeżeli to jeszcze dobrze pamiętam)

W najwyższym położeniu pedał jest ok. 2cm ponad pedałem hamulca, a w najniższym ok. 0,5 cm ponad.

Ustawiłem sobie to najniższe położenie i chyba tak jest najlepiej (przez wcześniejsze pół roku jeździłem z najwyższym ustawieniem i było mniej wygodnie. Samo zabieranie w obu przypadkach jest ok.- ani za nisko, ani za wysoko, ale sięganie do wysokiego pedału denerwowało mnie trochę, tak jak pewnie Ciebie MINIO728i)

 

Poruszałem ten temat w tym, nierozstrzygniętym wątku (nie dopisywałem już co wtedy wymyśliłem, nie chcąc odgrzebywać tego wątku) :

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=64101&highlight=eccentric+bolt

 

Podkreślam jeszcze raz: zdaję sobie sprawę, ze w E39 może być inaczej, ale za samo doregulowanie wysokości pedału może odpowiadać podobny element (skoro jest różnica między różnymi E39, to może da się to regulować)

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Hmmm

Dzieki za info. Jutro spradze czy jest tam jakas regulacja.

W moim drugim samochodzie (Nissan 200SX) jest taka regulacja i wlasnie chcialem sie dowiedziec czy BMW tez ma taki patent..

Bylo:

'98 728iA

'96 520i

'97 528i Touring

'02 X5 4.6is

'04 M3

jest:

'06 530xd

'07 118d

Opublikowano
Poruszałem ten temat w tym, nierozstrzygniętym wątku (nie dopisywałem już co wtedy wymyśliłem, nie chcąc odgrzebywać tego wątku) :

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=64101&highlight=eccentric+bolt

 

 

Oooo! Ciekawe. Trzeba będzie obadać czy w e39 taki 'eccentric bolt' istnieje. Wcale bym się nie pogniewał, gdybym mógł też sobie obniżyć punkt załączania.

Opublikowano

Mam nadzieję, że znajdziecie coś podobnego. Przyglądałem się przez chwilę rysunkom E39 na realoem (Clutch Control i Pedals), nie mam wyraźnych wniosków obserwacji, ale gdyby miała być jakaś analogia z E34, to coś w rodzaju eccentric bolt powinno też być na łączeniu tłoka z pedałem (ale kto wie? może być inaczej).

 

Sami zobaczycie. Może dobra rada: zanim coś odkręcicie, sprawdźcie, czy nie ma jakiegoś znacznika położenia. Jakby był, to lepiej zanotować położenie jakie było dotąd.

pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.