Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Odświeżę temat Resetu DME i obrotów jałowych silnika.

 

Mam u siebie automat i problem z obrotami:

1. Jak jest zimny to trzyma idealnie ok. 750 obrotów. czyli tak jak Autodata przykazała

2. Jak się trochę rozgrzeje, to obroty spadają do jakiś 600-650 (skrzynia w pozycji P, N)

3. Jak wrzucam D, trochę pojeżdżę i zatrzymam się na światłach, to ustawia mi obroty na 600-650, po czym po 3-5 sekundach obroty spadają do 550-600. Czasami po zatrzymaniu ustawia mi obroty na 700, co wydaje mi się bardzo rozsądną wartością w przypadku automatu, ale i tak po chwili obniża je do ok. 600.

4. Autem nie telepie, ale delikatne wibracje z silnika są nieco bardziej wyczuwalne niż przy 750.

5. Mam LPG, byłem u gazownika i sondy lambda podają sygnał do instalacji.

 

Z tego, co pisze na forum, to:

1. Obroty silnika w przypadku automatu mają być niższe niż w manualu, ale 600 to jednak chyba trochę za mało.

2. Winne może być dodatkowe powietrze zasysane przez kolektor lub silnik sterujący pracą wolnych obrotów. Po odpięciu przepływomierza obroty mam ok. 600, natomiast guma przepływomierza jest trochę sparciała. Aczkolwiek, nie słyszę najmniejszych odgłosów „syczenia” z jej okolicy.

 

W niedalekiej przyszłości planuję wymienić gumy na nowe i Ew. wyczyścić silniczek sterujący obrotami jałowego.

 

Natomiast zanim to nastąpi, to chciałbym wykonać reset DME, bo może po prostu zapisane są tam jakieś niewłaściwe wartości, których się auto nabyło przez 300 000 km, tak jak napisano w tym wątku:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=66534&postdays=0&postorder=asc&highlight=obroty+automat&start=0

 

Moje pytanie brzmi, czy reset DME, nie spowoduje rozkodowania radia/centralnego zamka, bo od czasu próby włamania nie mogę za pomocą kluczyka otwierać samochodu, załatwili mi wszystkie zamki śrubokrętem chyba jakimś. Nie mam też kodu do radia, bo było już w samochodzie, nie jest oryginalne tylko jakiś JVC.

 

Po drugie, to czy ma ktoś jeszcze jakieś sugestie, co do obrotów biegu jałowego? Jakie są właściwe w przypadku automatu, bo na forum można różnie przeczytać. Silnik M50B25 TÜ.

 

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi,

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Mam taki sam silnik,bez gazowni,manual-obroty jałowe to ok.650 jak ciepły,chodzi bez żadnych drgań,zimny temp. ok.0-to po rozruchu ok.1000 obrotów i w miarę rozgrzewania spadają.Z centralnym się nic nie stanie jak odłączysz aku,a radio jak jest z kodem to się rozkoduje.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano

Cześć,

 

Dzięki za info.

Trochę wyższe te obroty u ciebie niż u mnie, zwłaszcza na zimnym. ciekawe..

Czy jest szansa aby sprawdzić w jakiś sposób czy radio jest z kodem?

 

pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Gdybys mial TDS-a wiesz co bys uslyszal... nastawnik ;D

Hmmm co do obrotów u Ciebie w benzynce do tego na LPG ciezko cos powiedziec. Na pewno automat moze lekko bujnąc obrotami mysle ze minimalnie moga spasc. Czemu? Poniewaz na D-R-4-3-2-1 skrzynia napotyka opór...

Jakby gaslo autko na D - to bylby juz problem. Jednak sam piszesz ze zmiana nie jest prawie zauwazalna.

Najlepiej jakbys wzial jakis telefon ewentualnie aparat, kamere i nagral takie bujanie biegami, obrotami. Wtedy ktos kto ma identyczne autko jak TY w automacie moglby zweryfikowac i porownac swoje autko do Twojego.

 

Co do radia. Wiele da sie rozkodowac tzn poznac kod uzywajac oprogramowania. Napisz na jakims specjalistycznym forum - zapytaj czy takie radio ma KOD. Ewentualnie poszukaj instrukcji do takiego radia lub zadzwon do producenta.

 

Reset DME jak najbardziej moim zdaniem mozeesz zrobic. Jałówke tez moglbys wyczyscic. Mysle ze jest to zabieg nie az tak trudny i nie angazujacy duzych srodkow finansowych.

 

Jak nie pomoze - bedziemy sie martwic co dalej...

;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Czy ktoś może jeszcze potwierdzić, że po resecie DME nic mi się nie rozkoduje w centralnym zamku/kluczyku.

Tego się najbardziej boję, bo jak napisałem wcześniej, ktoś mi rozjechał zamki w drzwiach jakimś śrubokrętem (chyba próbował się dostać do środka) i nie mogę otworzyć kluczykiem drzwi ani bagażnika :(.

 

Tak nawiasem, to czy ktoś z was wie, czy można naprawić/wymienić zamki ?

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Tam nie ma się co rozkodować,a zamki wymień,bo odpukać,jak padłby aku to miałbyś problem.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano
Cześć,

 

Odświeżę temat Resetu DME i obrotów jałowych silnika.

 

Mam u siebie automat i problem z obrotami:

1. Jak jest zimny to trzyma idealnie ok. 750 obrotów. czyli tak jak Autodata przykazała

2. Jak się trochę rozgrzeje, to obroty spadają do jakiś 600-650 (skrzynia w pozycji P, N)

3. Jak wrzucam D, trochę pojeżdżę i zatrzymam się na światłach, to ustawia mi obroty na 600-650, po czym po 3-5 sekundach obroty spadają do 550-600. Czasami po zatrzymaniu ustawia mi obroty na 700, co wydaje mi się bardzo rozsądną wartością w przypadku automatu, ale i tak po chwili obniża je do ok. 600.

4. Autem nie telepie, ale delikatne wibracje z silnika są nieco hebardziej wyczuwalne niż przy 750.he.. he..

5. Mam LPG, byłem u gazownika i sondy lambda podają sygnał do instalacji.

 

Z tego, co pisze na forum, to:

1. Obroty silnika w przypadku automatu mają być niższe niż w manualu, ale 600 to jednak chyba trochę za mało.

2. Winne może być dodatkowe powietrze zasysane przez kolektor lub silnik sterujący pracą wolnych obrotów. Po odpięciu przepływomierza obroty mam ok. 600, natomiast guma przepływomierza jest trochę sparciała. Aczkolwiek, nie słyszę najmniejszych odgłosów „syczenia” z jej okolicy.

 

W niedalekiej przyszłości planuję wymienić gumy na nowe i Ew. wyczyścić silniczek sterujący obrotami jałowego.

 

Natomiast zanim to nastąpi, to chciałbym wykonać reset DME, bo może po prostu zapisane są tam jakieś niewłaściwe wartości, których się auto nabyło przez 300 000 km, tak jak napisano w tym wątku:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=66534&postdays=0&postorder=asc&highlight=obroty+automat&start=0

 

Moje pytanie brzmi, czy reset DME, nie spowoduje rozkodowania radia/centralnego zamka, bo od czasu próby włamania nie mogę za pomocą kluczyka otwierać samochodu, załatwili mi wszystkie zamki śrubokrętem chyba jakimś. Nie mam też kodu do radia, bo było już w samochodzie, nie jest oryginalne tylko jakiś JVC.

 

Po drugie, to czy ma ktoś jeszcze jakieś sugestie, co do obrotów biegu jałowego? Jakie są właściwe w przypadku automatu, bo na forum można różnie przeczytać. Silnik M50B25 TÜ.

 

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi,

/Andrzej

he.. he...
orzełe34
Opublikowano

orzełe34, o co chodzi z tym "he.. he..".

 

Jeśli nie wierzysz, że autem nie telepie, przy tych obrotach, to trudno.

Natomiast jeśli sugerujesz, że coś powinienem w pierwszej kolejności sprawdzić/zrobić, to proszę napisz.

 

Pozdrawiam,

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.