Skocz do zawartości

Jaka pompa paliwa w 330d? help!


Wookie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

330d chodzi jak złoto, ale niestety mam kolejny problem. Prawdopodobnie bede musial wymienic pompe wstepna paliwa. Taka, ktora jest umiejscowiona, mniej wiecej w polowie podwozia. Z tego co mi powiedziano w warsztacie, taka pompa kosztuje ok 1000 zl. Z kolei na allegro znalazlem ja za 165 zl (ponoc spelnia wszelkie wymagania. Marka - MTM.

http://www.allegro.pl/item278370076_pompa_paliwa_bmw_3_e46_bmw_5_e39_bmw_7_e38_diesel.html

 

 

No i moje pytanie, czy warto zamontowac ta pompe, czy lepiej wydac kase na oryginal? 330d to jakby nie bylo bardzo zaawansowany silnik technologicznie i wiem, ze kazde słabe ogniwo moze pociagnac za soba kolejne ustarki.

 

Pytam fachowców, co radziecie? Czy mieliscie jakies doswiadczenia z takimi tanimi pompami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy sa takie, ze przy wymianie gumowego sprzegla za skrzynia biegow okazalo sie, ze owa pompa lekko cieknie i bedzie trzeba ja wymienic, bo nie jest to wyciek z wezyka. Byc moze przez to mam jakis uszczerbek na mocy, ktorego nie odczuwam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaryzykowal, wkoncu 160zl to jak na BMW nie duzo, a oszczednosc moze byc spora, chociaz z drugiej strony majac bmw powinno byc sie w stanie utrzymymac je nalezycie. W kazdym razie w nagroszym wypadku doliczysz sobie te 160zl do oryginalnej pompy (jak mtm nie bedzie spelniala zadania)

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie z takiego zalozenia wyszedlem i jutro odbieram pompe:-)

 

Pytalem zreszta pewnego poznanskiego fachowca i stwierdzil, ze jak najbardziej montowac. Najwyzej pochodzi krocej, ale nawet jesli mam zuzyc 2 pompy w czasie pracy oryginalu to i tak sie oplaca!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc!

wiem z doswiadczenia ze da sie uszczelnic ta pompke. wujatkiem jest uszkodzenie pompy np kamieniem jesli nie masz osłony.

ale spróbuj oczyscic i dokładnie pozakładac zatrzaski wymien gumowe o'ringi i posmaruj olejem wazelinowym przed załozeniem!

ja ze swojego turinga z 3 litrowym dizelkiem zrobiłem prawie 300koni:)

i zaufaj mi przeszedłem przez wszystkie problemy paliwowe jakie sa w tym aucie a ta pompa jest bardzo wazna dla lekkiego i szybkiego odpalania i utrzymania odpowiedniej ilosci paliwa dla kolejnej pompy wysokiego cisnienia na listwie comonraila.

czytałem ze juz kupiłes pompe . oby dawała własciwe cisnienie bo mozesz odczuc duzy spadek mocy. moja rada spróbuj uszczelnic- nowe gumowe oringi olej wazelinowy przy składaniu i powinno byc dobrze.

ps. w czerwcu wygrałem na 400metrów z bmw m6(509km)

ja miałem 5.1 do setki(pomiar elektroniczny) a m6-stka jezdził pierdoła a nie kierowca!!!(okolo 6.2do setki) gdybym ja prowadził m6 wygrał bym ten puchar komendanta policji:)

ale zapewniam ze mozna z 3 litrowego dizelka wykrzesac tyle momentu obrotowego ze przy 5 biegowej skrzyni wiele porszaków nie da ci rady a spalanie ciagle bedzie w okolicy 10l

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc!

wiem z doswiadczenia ze da sie uszczelnic ta pompke. wujatkiem jest uszkodzenie pompy np kamieniem jesli nie masz osłony.

ale spróbuj oczyscic i dokładnie pozakładac zatrzaski wymien gumowe o'ringi i posmaruj olejem wazelinowym przed załozeniem!

ja ze swojego turinga z 3 litrowym dizelkiem zrobiłem prawie 300koni:)

i zaufaj mi przeszedłem przez wszystkie problemy paliwowe jakie sa w tym aucie a ta pompa jest bardzo wazna dla lekkiego i szybkiego odpalania i utrzymania odpowiedniej ilosci paliwa dla kolejnej pompy wysokiego cisnienia na listwie comonraila.

czytałem ze juz kupiłes pompe . oby dawała własciwe cisnienie bo mozesz odczuc duzy spadek mocy. moja rada spróbuj uszczelnic- nowe gumowe oringi olej wazelinowy przy składaniu i powinno byc dobrze.

ps. w czerwcu wygrałem na 400metrów z bmw m6(509km)

ja miałem 5.1 do setki(pomiar elektroniczny) a m6-stka jezdził pierdoła a nie kierowca!!!(okolo 6.2do setki) gdybym ja prowadził m6 wygrał bym ten puchar komendanta policji:)

ale zapewniam ze mozna z 3 litrowego dizelka wykrzesac tyle momentu obrotowego ze przy 5 biegowej skrzyni wiele porszaków nie da ci rady a spalanie ciagle bedzie w okolicy 10l

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowalem. Nie odczuwam roznicy w osiagach, za to pracuje za glosno! Nie wiem czy dlugo z nia wytrzymam, jesli ten dzwiek (brzeczyka z akwarum:-) szybko nie zniknie. Slysze go w we wnetrzu auta.

 

Co do osiagow, nic sie nie zmienilo, ale caly czas nie jestem zadowolony z osiagow mojego auta, totez nadal walcze. Wiem , ze jeden wtryskiwacz mam juz slaby, jesli nie uda sie go przeczysscic bede wymienial, moze wtedy osiagi sie poprawia, bo poki co wydaja sie zbyt slabe, a komp niczego juz nie wykazuje.

 

A zuzyta pompa byla niestety uszkodzona na obudowie (byla za to cicha!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje ci zebys zagłuszył EGR poczujesz niewiarygidna róznice a jesli zedecydujesz sie pozbyc 3 katalizatorów nie uwierzysz jak odżyje twoja bemka!

wtryski wazna rzecz ale nie wiele zmieni to w osiagach nieodczówalna róznica jesli jeden tylko leje (kopci i telepie silnikiem tylko tylee)

wyczysc intercooler z owadów i jezdzij tylko na bp ultimate! sprawdziłem i warto!!!

i bardzo wazne przepływomierz!!!

wyczysc specjalnym płynem i czesto zmieniaj filtry! te rzeczy spowoduja ze poczujesz jak bys kupił 2 silnik!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem, jezdze tylko na Ultimate, Vpower i Verva od zakupu, filtr paliwa, oleju, powietrza i olej zmienialem miesiac temu, zrobilem jakies 4500tys kmow od tego czasu.

Wlasnie wlalem do baku plyn przeczyszczajacy Shella (moze przeczysci ten jeden wtryskiwacz) choc auto mi ani nie kopcilo ani silnik nie drzal (po prostu powiedziano mi to przy ostatnim pomiarze na kompie)

 

Natomiast nowa pompa MTM mnie poprostu zalamuje swoja praca, do tego wydaje mi sie, ze przy testach na autosradzie na 5 biegu przy przyspieszaniu jakby przerywala. Zdecydowanie sie jej pozbywam. Tamta ciekla, a dzialala chyba lepiej. To byl Pierburg. Chyba trzeba poprostu kupic nowa Boscha i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, o ile mi wiadomo, uszkodzenie samej pompy paliwa raczej chyba nie powinno przekładać sie na moc (jej brak) auta, mozesz miec problem z odpaleniem auta czy efekty typu gaśnięcie samochodu w trakcie jazdy itp. Sam przez to niedawno przechodzilem, na szczescie obylo sie bez wymiany pompy, po prostu szczotki sie chyba zawiesily, wczesniej kupilem zamiennik i podobnie jak Twoj rzezil glosno jak cholera :evil: Wiec go wyjalem w piz..., wzialem starą pompę, wyczyscilem, opukałem, ostukałem i voila - działa jak nówka az miło sie slucha tego cichutkiego przyjemnego dla ucha bzyczenia podczas przekrecania kluczyka. Mam tylko taki problem, ze rano przy odpalaniu musze ze 2-3 razy przekrecic kluczyk, zeby pompa dopompowala paliwo, ktore splynelo przez noc. Jesli narzekasz na brak mocy sprawdz raczej pompe wtryskowa, pisales, ze leje Ci jeden z wtryskow wiec raczej tam szukalbym na Twoim miejscu przyczyny, ewentualnie tez szczelnosc przewodow, czy nie dostaje gdzies powietrza itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale z tego co wiem, to 330D to juz bardzo zaawansowany silnik i uklad paliwowy. Pelna sprawnosc jest wypadkowa dzialania wszystkich urzadzen i ta pompa ponoc jest mega istotna. Od niej zalezy pod jakim ciesnieniem paliwo podawane jest dalej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

pompa w ASO do 530d (2003 rok) kosztowała mnie nieco ponad 800 zł, przekonałem się po prostu na własnej skórze przy poprzednim aucie, że podróby i zamienniki są dla ludzi bogatych (bo większość wytrzyma tak krótko, że za chwilę będziesz musiał kupić znów, albo mogą wytrzymać dłużej ale nie mieć parametrów wymaganych przez producenta auta, itd).

 

Pompa ta powinna dawać ciśnienie 4 bary, sprawdź czy u Ciebie tyle jest. Jeśli nie, wywal ją do śmieci i kup oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że przeczytaŁem ten post tak późno bo zaoszczędziŁbym kolejnemu allegrowiczowi kŁopotu. NabyŁem pompę paliwa od Pani z aukcji przez Ciebie wskazanej. Pompa chodziŁa cicho przez 10 sekund. Potem zaczęŁa tak wyć, że nie daŁo się jeździć autem, a po dwóch dniach padŁa.

Sprzedawcę przed negatywem uchroniŁo zdjęcie aukcji i zablokowanie możliwości wystawienia komentarza (perfidia)

 

Nie polecam i ostrzegajcie innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.