Skocz do zawartości

[E32] Akcja: znikająca woda ze zbiorniczka wyrównawczego.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wyjeżdżam z pracy... przejeżdżam kilkaset metrów i zgłasza się czujnik poziomu wody w zbiorniczku, za chwilę silnik uzyskuje temperaturę roboczą 90 stopni. Zatrzymuję się, dolewam płyn do zbiorniczka, jadę do domu, a mam jakieś 1,5 km. Dojeżdżam na miejsce i sprawdzam stan płynu - okazuje się że go brak! Kupuję dużą butlę płynu: zalewam zbiorniczek (odkręcam lekko odpowietrznik na pompie wody), leję dopóki odpowietrznikiem nie poleci płyn. Załączam silnik po chwili dolewam płyn i prubóję odpowietrzyć układ... I tu jest kolejny problem: nie wychodzi mi to, płyn w zbiorniczku trzyma stan MAX, z odpowietrznika leci trochę pary (silnik ma już 80 stopni) a płyn ze zbiorniczka nie zostaje zassany do układu. Wyłączam silnik i odkręcam powoli korek zbiornika i płyn wybija mi górą! Brak ogrzewania, brak obiegu płynu przez parownik LPG (wiem, że to profanacja marki ale takiego kupiłem). Sprawdziłem termostat i jest dobry (wymieniałem zresztą tydzień temu na nowy), pompa sprawna żadnych luzów na łożysku. Co to może być? Co jeszcze sprawdzić? W oleju nie ma śladów płynu chłodniczego...
Opublikowano
moze masz gdzies zalamany wezyk i plyn nie plynie i robi sie duze cisnienie gdy sie podgrzeje i dlatego bulgocze, a jak jest cos takiego to wezyki lubia pekac, od wysokiej temp. i wysokiego cisnienia moglo ci pouszkadzac weze od chlodzenia a uszkodzenia sa takie ze moze byc ich nie widac patrzac powierzchownie
e38 m62
Opublikowano

Sprawdziłem termostat i jest dobry (wymieniałem zresztą tydzień temu na nowy), pompa sprawna żadnych luzów na łożysku. Co to może być? Co jeszcze sprawdzić? W oleju nie ma śladów płynu chłodniczego...

 

Jest taki przewodzik od odpowietrznika chłodnicy łączy ją ze zbiorniczkiem (idzie przy lewym nadkolu. On może być zapachany (ale nalewając płyny, ściągnij ten mały wężyk na chłodnicy ( po lewej stronie)). Musi z niego zacząć lecieć po nalaniu wody do zbiorniczka.

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano
Jutro poskładam auto (pompa wody i termostat) i posprawdzam drożność tego przewodu - chodzi o ten cienki na samej górze chłodnicy tak śmiesznie pozakręcany? Zobaczymy co się stanie.. Jutro wieczorem odpiszę. Co do odpowietrzania układu - czy odpowietrza się wyłącznie odpowietrznikiem czy istnieje jakiś inny patent?
Opublikowano
Zrobione ;) Przyczyną wyrzucania wody był zapchany kanał odpowietrzający od strony chłodnicy w zbiorniku wyrównawczym płynu. Dzięki za podpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.