Skocz do zawartości

Dziwne rzeczy w wydechu - co robić ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Rozszczelnił mi sie wydech i zaczął ryczeć jak rasowe V8. Co wbrew pozorom przy większej prędkości nie jest takie przyjemne :(

 

No więc pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika żeby może pospawać, może wymienić w zależności od zakresu zniszczeń.

 

No i co sie okazało? Okazało się, że wg kilku katalogów układów wydechowych mój wydech to puzzle. :jawdrop:

 

1) Zamiast jednego fabrycznego sa dwa katalizatory uniwersalne.

2) A za katalizatorami wydech jest od wersji 12V.

 

W związku z tym pytanie - czy taka "rzeźba" może w znaczącym stopniu wpływać na osłabienie osiągów i zwiększenie zużycia paliwa? Bo że wpływa, to nie ulega wątpliwości.

 

Chcę się upewnić, bo trochę mi szkoda zakładać kompletny nowy wydech na początku zimy i od razu go katować tym wszystkim, co Nasi Drodzy Drogowcy sypią na drogi.

Czyli pewnie połową Tablicy Mendelejewa. :mad2:

 

W związku z tym pytanie: Zmieniać jak najszybciej, czy pospawać i przetrzymać zimę, a zmieniać jak się zrobi sucho?

 

Z góry dzięki za rady.

Edytowane przez YatzeK
Opublikowano
Pospawaj wydech a na wiosne załóż jak fabryka przykazała, napewno różnica jakaś będzie,w większym lub mniejszym stopniu ale będzie...

90r E30 316 i coupe sprzedany

92r E36 318 is coupe sprzedany

91r E32 750 IL sprzedany

88r E32 735 IL sprzedany

92r E32 735 IL sprzedany

93r E34 530 V8 sprzedany

92r E34 525 tds sprzedany

90r E34 535 i obecnie

Opublikowano

Wersja 12V ma mniejszą średnicę rurek niż 24V, w 24V występowały dwie wersję wydechu.

1. Tłumik końcowy z długimi rurami,aż do tłumika środkowego

2.Tłumik końcowy z krótkimi rurami,za to tłumik środkowy ma długie rurki.

U mnie jest ta wersja pierwsza.

Z polskich producentów robi to tylko FERROZ inni poszli na łatwiznę i robią kpl środkowy i końcowy połączony który to jest od 12V

12V ma średnicę 45mm

24V ma średnicę 48mm

Opublikowano (edytowane)
Wersja 12V ma mniejszą średnicę rurek niż 24V, w 24V występowały dwie wersję wydechu.

1. Tłumik końcowy z długimi rurami,aż do tłumika środkowego

2. Tłumik końcowy z krótkimi rurami,za to tłumik środkowy ma długie rurki.

U mnie jest ta wersja pierwsza.

Czekaj, czekaj, to może ja niepotrzebnie robię taki szum - u mnie też jest ta pierwsza (Tłumik środkowy wygląda na oko tak: nr części: 18121719426), ale w katalogach które przeglądaliśmy z mechaniorem wynikało, że to właśnie wersja 12V 170KM, a dla mojej wersji katalogi pokazywały wlaśnie długie rury z tłumika srodkowego (nr części: 18121427801) i krótkie przy końcowym. To samo pokazuje RealOEM.

12V ma średnicę 45mm

24V ma średnicę 48mm

Z tego wynika, że jeżeli u mnie jest jednak wersja od 12V to może dławić silnik. To by potwierdzało moje odczucia w czasie jazdy :(.

 

I nadal nie wiem, co robić...

Edytowane przez YatzeK
Opublikowano
Witam

 

Rozszczelnił mi sie wydech i zaczął ryczeć jak rasowe V8. Co wbrew pozorom przy większej prędkości nie jest takie przyjemne :(

 

No więc pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika żeby może pospawać, może wymienić w zależności od zakresu zniszczeń.

 

No i co sie okazało? Okazało się, że wg kilku katalogów układów wydechowych mój wydech to puzzle. :jawdrop:

 

1) Zamiast jednego fabrycznego sa dwa katalizatory uniwersalne.

2) A za katalizatorami wydech jest od wersji 12V.

 

W związku z tym pytanie - czy taka "rzeźba" może w znaczącym stopniu wpływać na osłabienie osiągów i zwiększenie zużycia paliwa? Bo że wpływa, to nie ulega wątpliwości.

 

Chcę się upewnić, bo trochę mi szkoda zakładać kompletny nowy wydech na początku zimy i od razu go katować tym wszystkim, co Nasi Drodzy Drogowcy sypią na drogi.

Czyli pewnie połową Tablicy Mendelejewa. :mad2:

 

W związku z tym pytanie: Zmieniać jak najszybciej, czy pospawać i przetrzymać zimę, a zmieniać jak się zrobi sucho?

 

Z góry dzięki za rady.

 

sprawdz tu jaki powinien byc tlumik....http://bmwfans.info/original/.

:duh: :duh: :duh:

Opublikowano

Po to tylko, żeby sie upewnić, że zobaczę to samo co już wszędzie widziałem?

Tu jest dokładnie to samo co na RealOEM.

I w żaden sposób nie ułatwia to decyzji co robić, anie nie pomaga się zorientować w ewentualnym wpływie ewentualnego niewłaściwego wydechu na osiągi i spalanie.

Opublikowano
Po to tylko, żeby sie upewnić, że zobaczę to samo co już wszędzie widziałem?

Tu jest dokładnie to samo co na RealOEM.

I w żaden sposób nie ułatwia to decyzji co robić, anie nie pomaga się zorientować w ewentualnym wpływie ewentualnego niewłaściwego wydechu na osiągi i spalanie.

 

zamontuj jak nalezy a glupot sie nie pytaj :mad2: :mad2: :mad2:..i co powinno byc zalozone... :jawdrop: :jawdrop: :jawdrop:

Opublikowano

I takiej odpowiedzi oczekiwałem.

Przynajmniej cos z niej wynika :)

Czyli wystarczy pomierzyć średnice rurek i może sie okazać, że jednak mój wydech jest OK?

Ufff...

Dzięki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.