Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ostatnio zacząłem mieć problemy z chłodzeniem silnika do tego stopnia, że dzisiaj rozsadziło mi gumową rurę odprowadzająca wodę od termostatu do bloku. Wpierw zauważyłem małe pęknięcie tej rury, przez które cieknął płyn, naciągnąłem ją na samą górę i dokręciłem zacisk - to pomogło. Zaniepokoił mnie w dalszej jeździe wzrost temp silnika. Zajrzałem pod maskę i zobaczyłem spuchnięte dwie gumowe rury - ta, która wcześniej lekko pękła i ta która doprowadzona jest do dolnej części chłodnicy. Od korka w zbiorniku nie było nic słychać, aż go nie odkręciłem i wtedy poszła para pod ciśnieniem. Płyn aż się gotował. Odczekałem trochę i ruszyłem do domu - nie miałem daleko - temperatura początkowo opadała lecz w pewnym momencie gwałtownie skoczyła - okazało się, że wcześniej pęknięta rura strzeliła. Skąd mogło wziąść się takie ciśnienie? Termostat jest sprawny. Czy jest możliwe, że wzięło się to od korka ze zbiornika wyrównawczego? Powinien on wypuszczać nadmiar ciśnienia. Można to jakoś sprawdzić? Czy jest również możliwe, że zbiornik jest uszkodzony? Czekam na Wasze sugestie w tej sprawie. Problem zaczął się w sumie kiedy ogrzewanie wnętrza przestało działać, ale dolałem płynu i wszystko było OK, odpowietrzałem go (śrubą na termostacie) i nie było powietrza, leciał sam płyn. Proszę o POMOC! W płynie nie zauważyłem śladów oleju. Poziom leju również nie wrósł ani nie zauważyłem żadnych białych osadów czy nalotów. Nie zauważyłem również żadnych wycieków. Mogła mi pójść uszczelka pod głowicą? Czy ktoś miał już kiedyś taki problem? Podobno odpowietrzenie silników w BMW nie jest takie proste..?

Z góry dziękuje za zainteresowanie problemem

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
Obserwuj korek wlewu oleju. Jesli pojawił sie na nim jasny troche galaretowaty osad masz podstawy by podejrzewac ze płyn dostaje sie do oleju. Wine za brak ogrzewania moga ponosci zawory orzewania lub pompka która napedza ten układ a znajduje sie tuż pod zaworami. Co do wysokiego cisneinia w układzie... Ja zawsze w pierwszym rzedzie podejrzewam Visco...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
mam pytanie jeszcze czy jest jakiś sposób, który na 100% udowodni, że uszczelka pod głowicą poszła? Chciałbym też dodać, że silnik równo pracuje, dymi lekko na czarno przy zmianie biegów lub przy mocnym przegazowaniu. I kolejne pytanie czy do tej wersji potrzebny jest nowy pierścień uszczelniający do spustu płynu chłodzącego z silnika? Dzwoniłem do serwisu BMW i podobna jest tam sama śruba, nie chce żeby mi później wyciekało, w książce podany jest pierścień o wymiarach A12x15,5 - nigdzie nie można go dostać. Czy jest możliwe, że u mnie go nie potrzeba? Albo czy muszę nową śrube kupić?
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
Jedynym sposobem na sprawdzenie czy to uszczelka to sciagniecie glowicy. W moim starym aucie dzialo sie tak samo i od razu zabralem sie do roboty, jak sie okazalo trafilem w 10tke. Tak jak pisalem wczesniej, jest to przypadlosc 2,4 td.
Opublikowano

Jezeli doprowadziles do duzej temperatury silnika to niestety stawiam na glowice. Sa one dosc delikatne i przy zwiekszonych temperaturach potrafia niestety ale peknac.

Zwroc uwage czy to czasem kompresja nie idzie w weze.

Na poczatek dobrze odpowietrz uklad a pozniej szukaj usterki.

Tak jak napisales odpowietrzenie 2.4 nie jest latwe a weze nie powinny byc twarde.

Opublikowano

Nie chce ściągać głowicy od razu, nowa uszczelka kosztuje 513zł i to już mnie ścięło z nóg. Typowe objawy uszkodzenia głowicy to:

- zmniejszenie mocy

- straty cieczy chłodzącej, wydobywanie się białych spalin

- straty oleju

- borygo w oleju silnikowym, poziom oleju dźwiga się, szare zabarwienie oleju, piana na wskaźniku poziomu oleju, rzadki olej

- olej w cieczy chłodzącej

- zbyt niskie ciśnienie sprężania w dwóch sąsiednich cylindrach

 

Nie zaobserwowałem żadnego z wyżej wymienionych objawów. W wolnym tylko czasie zabiorę się za autko i dam znać czy udało mi się coś zrobić. pozdrawiam

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Jakie 513zl????? Gdzies ty sie pytal??????

Przejdz sie do normalnego sklepu motoryzacyjnego a nie do serwisu.

 

PS

U mnie tez nie bylo zadnych z opisanych objawow. Pompowalo tylko weze.

Zreszta sam napisales ze typowe objawy a BMW jest nietypowe.

Choc oczywiscie posprawdzaj wszystko zanim sciagniesz glowe.

Opublikowano
Dokładnie w serwisie pytałem, czyli można taniej kupić na szczęście :) a co do nietypowości BMW to już się przekonałem :)
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Uszczelka 80-120zl, do tego trzeba doliczyc plyny, oleje i robocizne (jakies 200-250zl zalezy jak sie cenia u was mechanicy), sprawdzenie szczelnosci i planowanie to kolejne 100-150zl.

Niestetyt koszty spore a nie zawsze uda sie w nich zmiescic (np peknieta glowa).

Mam nadzieje, ze to tylko nieodpowietrzony uklad i ze glowy sciagac nie bedziesz musial.

 

Pozdro

Opublikowano
mam jeszcze pytanie - potrzebny jest aluminiowy pierścień uszczelniający w przypadku odkręcenia śruby do spuszczania cieczy chłodzącej z silnika? W książce "sam naprawiam..." podane jest, że tak (a12x15,5) ale nigdzie takiego nie znalazłem. Gdzie kupie taki pierścień jeśli w ogóle będzie potrzebny? Nie chce żeby później borygo uciekało
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
możesz poszukać zakładu , w którym mają przyrząd do sprawdzania, czy w układzie chłodzenia nie ma spalin- metoda dająca dość dużą pewność

było:

e-32;

e-34,

Opublikowano
na 95% walneła Ci głowica, przerabiałem ten problem kilka razy, w tym wypadku musisz zciągnąć głowice i sprawdzić jej szczelność. jeżeli między gniazdami zaworów są pęknięcia i możesz w nie włożyć paznokieć to głowica nadaje się na złom. niestety takie usterki w 24TD to jest normalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.