Skocz do zawartości

Pytanko dodatkowe co do grzania się silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Bardzo mnie nurtuje temat grzania się silnika M50 w E34. Otóż wskazówka, jak się rozgrzeje silnik, zawsze jest w okolicy środka (a nawet z 1mm przed). Ale jak jakiś czas temu w upałach przejeżdżałem zakorkowaną wawę (co mi zajęło dobre 2.5h) i zagotowała mi się woda na tyle, że aż pod korkiem wlewowym uciekała, a wskazówka była nadal w połowie. Nigdy nie doszła do czerwonego pola (ale wahania są - zazwyczaj jest tuż przed połową, czasami wychyla się o 1mm za połowę). Nie wiem czy mam uszkodzony czujnik, czy zegary? Nie chcę robić testu typu "spuść płyn chłodniczy i zobacz czy wskazówka pójdzie na czerwone po zagrzaniu silnika" :D. Raczej interesuje mnie czy słyszeliście o jakichś próbach oszukania wskaźnika temperatury (tak jak np odkręcanie km z licznika przebiegu)? Generalnie poza tym co opisałem na forum - nie mam najmniejszych zastrzeżeń do silnika. Nic nie cieknie, nie bierze oleju czy płynu z chłodnicy, ładnie przyśpiesza i równo pracuje. Ale jakieś dziwne podejrzenia mam co do wskaźnika temp. silnika.

 

Aaaa i dodam, że nawet wtedy jak miałem zużyte uszczelki w zbiorniku wyrównawczym, czyli praktycznie nie było obiegu przez chłodnicę - wskazówka też dochodziła maks do połowy.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Sprzęgł owentyalatora chłodnicy - wiskoza -visco czy jak tam jesi ochcesz to nazwac... Pewnego dnia zrobi sie takie cisnienie ze wywali wode a wtedy wskazówka pojdzie na czerwone...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Sprzęgł owentyalatora chłodnicy - wiskoza -visco czy jak tam jesi ochcesz to nazwac... Pewnego dnia zrobi sie takie cisnienie ze wywali wode a wtedy wskazówka pojdzie na czerwone...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano

Visco mam ok. Skrócę pytanie: dlaczego jak mi się miesiąc czy dwa temu zagotowała woda w silniku, wskazówka nie poszła na czerwone pole tylko nadal była w okolicy środka?

 

Przepraszam, że Was tak męczę, ale bardzo nie lubię nie pewnych sytuacji.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Visco mam ok. Skrócę pytanie: dlaczego jak mi się miesiąc czy dwa temu zagotowała woda w silniku, wskazówka nie poszła na czerwone pole tylko nadal była w okolicy środka?

 

Przepraszam, że Was tak męczę, ale bardzo nie lubię nie pewnych sytuacji.

 

czujnik temp.masz 1 przewod czy 2.. :?:

Opublikowano

Wydaje mi sie Szponiasty, ze to przez ta uszczelke w zbiorniczku, ona ssala powietrze i uklad sie zapowietrzal co doprowadzilo do nadmiaru plynu i go poprostu wywalilo, ale chlodzenie miales ok, co tlumaczy nie wychylenie sie wskazowki do czerwonego.

 

Taka moja diagnoza ;P

Opublikowano
Wydaje mi sie Szponiasty, ze to przez ta uszczelke w zbiorniczku, ona ssala powietrze i uklad sie zapowietrzal co doprowadzilo do nadmiaru plynu i go poprostu wywalilo, ale chlodzenie miales ok, co tlumaczy nie wychylenie sie wskazowki do czerwonego.

 

Taka moja diagnoza ;P

 

Oby! Też myślałem, że coś w ten deseń się stało. Cieszę się, że myślisz podobnie jak ja - prawdę mówiąc zdjąłeś mi kamień z serca ;)

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano (edytowane)
Visco mam ok. Skrócę pytanie: dlaczego jak mi się miesiąc czy dwa temu zagotowała woda w silniku, wskazówka nie poszła na czerwone pole tylko nadal była w okolicy środka?

 

Przepraszam, że Was tak męczę, ale bardzo nie lubię nie pewnych sytuacji.

 

czujnik temp.masz 1 przewod czy 2.. :?:

 

chcesz sprawdzic czujnik-zegar :?: jesli tak to prosze o odp..... :norty:

Edytowane przez zbigniewst
Opublikowano

Nie wiem nawet gdzie ten czujnik, pewnie gdzieś w głowicy. Zacznę od sprawdzenia czujnika bo najprościej.

 

No właśnie zapomniałem dodać: gdzie ten czujnik i jak go sprawdzić?

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Nie wiem nawet gdzie ten czujnik, pewnie gdzieś w głowicy. Zacznę od sprawdzenia czujnika bo najprościej.

 

No właśnie zapomniałem dodać: gdzie ten czujnik i jak go sprawdzić?

 

jak masz 1 przewod .....to jak go zlaczysz z masa to wskazowka powinna isc na czerwone pole..... :cool2:

Opublikowano
To ze wisco sie kreci nie znaczy ze jest OK. Ktoś napisał ze zassało powietrze i masz za duzo plynu... W tym przypadku uwazaj bo mozesz miec wodę w płucach. Jesli uszczelka jest niesprawna to płynu co najwyzej moze ubywac, a przeciez w układzie chłodniczym wytwarza sie cisnienie i to np 2 atmosfery. Wątpie zeby przy 2 atmosferach w układzie i normalnym cisnieniu na zewnątrz zassało do wewnątrz...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano

Mam podejrzenia co do pompy wody. Jeżeli pompa jest walnięta, to czy ogrzewanie kabiny działa normalnie? Wydaje mi się, że nie powinno działać.

 

Wisco jest ok. Sprawdzone dokładnie.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Ogrzewanie w naszym samochodzie jest wymuszone pompką pod zaworami ogrzewania, im wieksza predkosc na przełaczniku tym szybciej silniczek pompuje płyn...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Dzisiaj sprawdziłem. Jest strumień i to bardzo mocny. To wyklucza pompę :) Sprawdziłem wszystko, wygląda na to, że miałem zapowietrzony układ O_o Już wyszystko jest ok i teraz mogę z całkowicie czystym sumieniem oddać swoją E34 do blacharza/lakiernika :)
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogrzewanie w naszym samochodzie jest wymuszone pompką pod zaworami ogrzewania, im wieksza predkosc na przełaczniku tym szybciej silniczek pompuje płyn...

 

A to skąd wziąłeś? Obieg płynu jest wymuszony pompą wody. Elektrozawory służą do zmniejszania przepływu (chłodniej), a głównym zadaniem pompki pod elektrozaworami jest umożliwienie obiegu ciepłej cieczy przy wyłączonym silniku (grzanie na parkingu w zimie przed marketem w oczekiwaniu na powrót drugiej połówki z mało ciekawych zakupów :) ). W normalnych warunkach przy włączonym silniku możesz odłączyć wtyczkę od pompki, a ogrzewanie działa nadal.

Kai
Opublikowano
Pompa wody jak sama nazwa wskazuje pompuje płyn ale nie powiesz mi ze pompka po elektrozaworami nie ma zadnego znaczenia i mozna ja spokojnie wyjac... wziałem to stad ze mialem uszkodzoną pompkę...
Bandite Motor Wagen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.