Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

od jakiegos czasu zauwazylem poglebiajacy sie problem z sciaganiem auta na prawo,jednoczesnie zauwazylem ze jak jade po luku w lewo i puszcze kierownice to szybko wraca do pozycji 0 ,natomiast jadąc po luku w prawo i puszczając tez wraca ale nie do konca,mam wrazenie ze wogole jakby troszke byla przekręcona w prawo zabardzo.czy ustawienie zbierzności powinno pomoc w tym przypadku,czy cos innego z zawieszeniem moglo sie stac?

pozdrawiam

Opublikowano
od jakiegos czasu zauwazylem poglebiajacy sie problem z sciaganiem auta na prawo,jednoczesnie zauwazylem ze jak jade po luku w lewo i puszcze kierownice to szybko wraca do pozycji 0 ,natomiast jadąc po luku w prawo i puszczając tez wraca ale nie do konca,mam wrazenie ze wogole jakby troszke byla przekręcona w prawo zabardzo.czy ustawienie zbierzności powinno pomoc w tym przypadku,czy cos innego z zawieszeniem moglo sie stac?

pozdrawiam

 

sprobuj przelozyc kola ...moze cos z oponami..

Opublikowano
... popieram kolegów, ale zacznij od sprawdzenia ciśnienia powietrza, bo to jest najczęstsza,pojawiająca się nagle w dotychczas sprawnym samochodzie i zazwyczaj pomijana przyczyna ściągania :D

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Dzis dokonalem wielu prob i eksperymentów apropo tego znoszenia i zauwazylem kiedy auto sciaga a kiedy nie,zmienialem kola,dopompowalem wszystko jest z kolami ok,natomiast wystepuje taki efekt: załóżmy ze stoje na skrzyzowaniu i zastanawiam sie gdzie skręcic,czy w prawo czy w lewo, wybieram lewo, skręcam kierownice ruszam i pozwalam sie kierownicy samej odkręcić, ona sie odkręca i autko sunie prosto jak pocisk,nawet nie musze kierownicy trzymać,do czasu az znow bedzie skrzyzowanie i na nim skręce w prawo, po skręcie pozwalam sie kierownicy samej odkręcic a ona sie odkręca ale tak nie do konca, i od tego momentu auto caly czas delikatnie znosi na prawo, z kolei ja skręce znow w lewo to wszystko wraca do normy.

myslalem ze mi sie zdaje i jestem przewrażliwiony ale zrobilem takich prób chyba ze 50 i to jest regula.zaznaczam ze kierownica kreci sie lekko bez najmniejszych oporów.

prosze o jakies sugestie, myslalem ze to zbierznosc ale to by caly czas sciagalo a nie tylko po zakrecie w prawo.naprawde dziwne. tak jakby cos sie przestawialo w zawieszeniu czy ukladzie kierowniczym.Luzów na przekladni nie zaobserwowalem,nawet jakby byly to auto by sie tak dziwnie nie zachowywalo. chyba jutro bede musial na stacje skoczyc:((

pozdrawoam

Opublikowano
Mam coś bardzo podobnego. Żeby jechać prosto, muszę trzymać kierownicę delikatnie w lewo (na szczęście na razie jest to prawie niezauważalne). Skręcam w prawo, idealnie wraca na środek (i oczywiście auto delikatnie zjeżdża w prawo). Skręcam w lewo, odbija do pewnego momentu, żeby ją wyprostować, muszę kręcić. Oczywiście nie są to jakieś duże asymetrie, podejrzewam że mało kto by zwrócił na to uwagę, ale jeszcze ze 3 miesiące temu było idealnie prosto, a żadnej stłuczki ani przygody nie miałem. Aha, wymieniałem tuleje czy sworznie pływające z tyłu (zapomniałem jak się to nazywa) i prawy łącznik stabilizatora (też tył). Może trzeba jechać na geometrię ? Zawieszenie przednie dokładnie sprawdzone, luzów brak. Po zmianie opon na zimowe jest to samo. Ciśnienia ok.
Opublikowano

witam,walsnie wrocilem z stacji kontroli,koles sprawdzil zbierznosc i na pierwszy rzut oka bylo super,ale podniusl prod samochodu i stwierdzil ewidentny luz na drążku srodkowym,ktrory powoduje rozlażenie sie kó na boku co powoduje z kolei ze stają sie rozbierzne,wlasnie zamowilem ten drązek.

pozdrawiam

tomas

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, wymienilm drążek srodkowy i koncóki drążków i zbierznosc,troszke kąt w lewym kole odbiegal od normy ale mechnik powiedzial ze nieznacznie.

Efekt, po wyjezdzie z skrzyzowania w prawo i odkręceniu kierownicy delikatnie ściąga w prawo, po zakręcie w lewo i odkręceniu jedzie prościutko aż znów nie skręce w prawo.

CO TO DO CHOLERY ZA CUDA.

pomożcie prosze.moze cos z tym kątem prawego kola ale dlaczego tylko po zakręcie w prawo.

Opublikowano
Moze po prostu nie bierzesz pouwagę tego ze droga nie jest równa, tylko ma delikatny spadek, i ten spadek raczej nie jest zrobiony do srodka czyli w lewo ale do zewnatrz jezdni...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Popieram przedmówcę tym temacie. Oczywiście,że samochód delikatnie ściąga na prawo. Czasami się tego nie odczuwa, ale jak się to zauważy to później przeszkadza i dokucza.
Opublikowano
Taki sam efekt jest jak się jedzie po drodze z koleinami po TIR-ach, które mają zazwyczaj :mrgreen: większy rozstaw kół niż osobówki i jedno koło jedzie po krawędzi jednej koleiny

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam. Sprawdź łożyska na kolumnach macphersona. Objawy które opisałeś wskazują że łożysko jest zatarte i nie pozwala powrócić do toru jazdy na wprost. Spróbuj na postoju kręcić kierownicą cały w prawo i w lewo. jak strzela lub skrzypi to na pewno to.Nie jest to jednak regułą. W początkowym stadium jest cisza. Pozdrawiam Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.