Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich miłośników tds'ów...

proszę o pomoc

w sierpniu tego roku padłami uszczelka pod głowicą, głowica sama wytrzymała - nie pękła za to rozleciały się pierścienie. wymieniłem uszczelkę, pierścienie, po drodze regenerację wtrysków mi ponoć zrobili i złożyli do kupy. wyniknął problem - nie chciał odpalać! mechanik mój woził autko od jednego warsztatu do drugiego - mądrych nie było, jedni mówili że to pompa, inni że rozrusznik albo trzeba był ustawić dawki paliwa. PRZED CAŁĄ AFERĄ Z USZCZELKĄ WSZYSTKO GRAŁO W SILNIKU JAK W SZWAJCARSKIM ZEGARKU!!!!. trwało to ponad 2 miesiące :mad2:. W końcu jeden taki się znalazł i zrobił - odpala i jeździ ale w silniku coś stuka - metaliczny dźwięk ale równy i rytmiczny. na wolnych obrotach cichy i słabszy, natomiast wraz z ich wzrostem głośniejszy i narastający. wróciłem do mechanika, który powiedział że to wina regulatorów zaworowych. miało pomóc... Wymienione zostały na nowe i stykanie zostało. teraz twierdzi, że to wina tłoków, korbowodu itp... Inni mechanicy twierdzą, że to wina źle zrobionych wtrysków bo dymi i kopci z rury jak troszkę mu się da w gaz (nawet nie bardzo ostro). Teraz jeżdżę niby ale stukanie to budzi mnie w nocy nawet. poradźcie mi co to może być, albo jakiś warsztat uczciwy w okolicy Lublina... :modlitwa:

pozdrawiam.

Opublikowano
w poprzednim samochodzie w silniku mialem podobna historie ,tez cos stukalo i nikt nie wiedzial co jest przyczyna i ktoregos pieknego ranka zlamal sie na pol wal korbowy na autostradzie za berlinem bo okazlo sie ze byla luzna stopa walu,kretyn ktory grzebal w silniku nie dokrecil jej, ja stawiam u ciebie na korbowod tloka(luz) ,gora albo dol,lub tez zlamany pierscien podczas montarzu.choc to oczywiscie wrozenie z fusow,sprobuj zdjac korek oleju i posluchac czy dzwiek bedzie wyrazniejszy,jesli tak to masz silnik do poprawki na koszt mechaniora oczywiscie
czy jestem mądrym i dobrym czlowiekem?zdarza mi sie byc.
Opublikowano

serdeczne dzięki RALFO!!!

jeden z mechaników też wspominał o korbowodzie i luzie na którymś tłoku, który powstał najprawdopodobniej podczas montażu pierścieni ale inny wspominał o stukaniu w zawór, który lekko wpadł w głowicę i trzeba go od góry podszlifować lekko. we wtorek/środę sprawdzę wtryski bo od czegoś trzeba zacząć i zobaczę co dalej robić.

dam znać w każdym razie co było.

a nad naszymi mechanikami możemy tylko :cry2: :cry2: :cry2:

pozdrawiam wszystkich miłośników TDS'a

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

słuchajcie to dziwne stukanie ustało... :dance:

winny temu był źle ustawiony ROZRZĄD!!! :mad2:

 

sprawdzałem wtryski, pompę itp aż dostałem namiary na zakład zajmujący się układami wtryskowymi kilkanaście km za miastem i jeden gość tylko posłuchał i rzekł bez namysłu "źle ustawiony rozrząd". kolejkę miał ustawioną ale wcisną moje autko w jakąś lukę i ustawił niemal od ręki... cała operacja kosztowała trzy setki, a ustawił jeszcze dawki wtrysku i zapłon - rezultatem jest spalanie ograniczone wg wskazań wyświetlacza do 9,8 l/100 km, po przejechaniu 650 km po mieście i 100 km na prasie... :clap:

Opublikowano
gość ma tds'a i chyba jeszcze ze dwie e36-tki... zna te auta od podszewki, poza tym pracuje w serwisie diesla zajmującym się wyłącznie układami wtryskowymi i z zamiłowania buniami... w moim przypadku pomógł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.