Skocz do zawartości

Wymiana silnika w TDS - ważne pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W innych moich postach dowiecie sie dlaczego wiec nie bede tlumaczyl, ale musze wymienic silnik w swojej 318 TDS.

Mam do Was wszystkich pytanie - moze znajdzie sie ktos kto mi udzieli konkretnej odpowiedzi.

Moje autko zostalo wyprodukowane w czerwcu 1995 - mam mozliwosc zakupu silnika z takiej samej betki (318 TDS, touring) ale z 1997 - jak myslicie bedzie wszystko pasowac? nie mam mozliwosci przymiarki tego silnika wiec musze tutaj zapytac - nie powinno byc zadnych nieprzyjemnosci z montazem - np nie pasujaca skrzynia biegow albo cos innego?

Malo tego - nie dosc ze silnik pochodzi z 2 lata mlodszego egzemplarza to jeszcze z anglika - poradzcie cos - sprawa jest naprawde dla mnie bardzo wazna - w moim silniku uszkodzonych zostalo wiele elementow - glowica, tlok, korbowod, zawory, dodatkowo musze wymienic napinacz lancucha, lancuch, w cholere uszczelek itd dlatego zdecydowalem sie na zakup innego silnika...

Z gory serdecznie wszystkim dziekuje za odpowiedzi.

Opublikowano

okolo 3000 zł z osprzetem

 

Prosilbym zeby wypowiedzial sie jeszcze ktos w tym temacie - im wiecej opinii tym bede pewniejszy - dziekuje

 

PS -> widze kolego fipa ze masz takie samo autko jak i ja - ten sam rocznik i silniczek - popatrz sobie na moj post w ktorym zamiescilem zdjecia rozwalonej glowicy - o silnik dbalem - przeglady okresowe robione - a wystarczylo tylko jeden jedyny raz jechac z duza predkoscia i tak sie to skonczylo - odleciala glowka od zaworu i narobila takiego rabanu ze hej :(

Opublikowano

kobbe77: tak myślałem, że kupisz cały silnik i wydaje mi się, że to lepiej niż patyczkować się naprawą.

Choć nie jestem dysponentem wiedzy na ten temat to jeśli chodzi o silnik z UK to nie powinno być problemów ponieważ to chyba będzie tylko kwestia innych przewodów od pedałów i chyba wspomagania.

Po tej twojej akcji będę starał sie już nie wyginać silnika do 170km/h

 

powodzenia i pozdr.

Opublikowano
Czyli to jednak prawda ze tych silnikow nie powinno sie az tak katowac? Wczesniej mialem 1,6 i musze sie pochwalic ze raz samochodzik pedzil ile mogl... Chyba ze 180 lecialem... Ale TDS jeszcze nie sprawdzalem i jak widze lepiej nie sprawdzac. :/
Opublikowano

Skrzynia napewno będzie pasowała, nie wiem jak 1,8 miał mody po lifcie ale w 2,5 był plastykowy kolektor który miał inne mocowanie w głowicy ale 1,8 to nowszy motor więc zmian raczej nie było.

Odłącz wtyczke wychodzącą z pompy i porównaj ze swoją czy piny sa takie same, to praktycznie jedyna elektronika w tym silniku, może jeszcze przepływka o ile jest, mogą być również inne czujniki w głowicy ale wystarczy je tylko podmienić ze starego motoru.

Opublikowano

mam nadzieje ze bedzie pasowac - nie ukrywam ze zaczalem kompletowac czesci do naprawy starego silnika, ale mam mozliwosc zeby wszystko zwrocic bo pojawila sie okazja na "nowy" silnik.

A co do tej szybkiej jazdy - nikty nie katowalem tego silnika - zawsze spokojna jazda - nigdy nie przeciaglem na obrotach bo oszczedzalem silnik - tak pol zartem pol serio to nawet jak jezdzilem ze znajomymi to zadawali mi pytanie -"dlaczego nas wsyzscy wyprzedzaja" :) ale pewnego pieknego dnia strasznie mi sie spieszylo i rozpedzilem ten moj samochodzik - wiedzialem ze nic sie nie urwie w zawieszeniu bo bylo sprawdzone na wszystkie sposoby - opony nowe, tarcze klocki wiec mozna bylo sie na autostradzie rozpedzic - niestety silnik zawiodl - dziwne to troszke jest bo obroty mialem troszke ponad 4 tysiace wiec nie bylo tak tragicznie - moze powodem bylo tez to, ze tego dnia jechalem samochodem w sposob praktycznie ciagly ponad 18 godzin - owszem mialem postoje ale kilku minutowe na rozprostowanie nog - trudno - nie ukrywam ze sie zawiodlem bo BMW to takie wytrzymale samochody -> podobno...

Opublikowano
obroty mialem troszke ponad 4 tysiace wiec nie bylo tak tragicznie
To juz jednak dosyć dużo moim zdaniem, ale rzeczywiscie szkoda, ze tak sie stalo.

 

 

hahaha :) wlasnie obejrzalem Twoj filmik na YouTube - i kto tu mowi ze troszke za duzo:) hihihi ale szczerze mowiac moja tak nie przyspieszala moze dlatego ze mialem troche bagazu :) no i przy 170 uslyszalem gwizdddd z pod maski - wtedy to wlasnie urwala sie koncowka zaworu :( nawet nie musialem sciagac nogi z gazu bo samochodzik ladnie sam zwalnial na pieknej prostej dlugiej i szerokiej autostradzie we Francji :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.