Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Jestem nowy na forum.Ten temat pewnie już sie przewijał na forum ale niemoge znaleść.Posiadam bmw e34 524td.Problem polega na tym ze silnik nie wkręca się powyrzej 2 tyś. obr. po wciśnięciu gazu w podłoge redukuje bieg daje na 3 tys. obr. ale nic więcej się niedzieje (dodam ze skrzynia automat).Silnik nie kopci.Pali na dotyk.Chodzi naprawde super ale niema mocy.Co może być tego przyczyną??Turbina jest sucha.nawet delikatnie słychac jak świszczy na neutralu.Słyszałem tylko ze to moze być elektrozawór turbiny.Czy mogła mu zaszkodzić wilgoć?? Auto stało kilka miesięcy. Z gory dziękuje za pomoc.
Opublikowano
I też ładnie paliła rano??To moja pierwsza bawarka dlatego w temacie jestem zielony.Wydawało mi się ,że to coś z turbiną jest nietak bo chyba przy 2tys powinna sie załączyć.Na neutralu normalnie na gaz zeaguje ale kiedy juz ma co ciągnać to do 2 tys i zeby cos dalej to trzeba czekać i czekać.Można oddać pompe do regeneraci?? Z tego co wiem to niełatwo ją dostać.
Opublikowano (edytowane)

Po pierwsze zrób prosty test :

1. Przekręć kluczyk w pozycji zapłonu (powinny się zapalić kontrolki)

2. Odczekaj aż diody znikną i będzie się świecic tylko akumulator (lub ręczny jak jest zaciągnięty), wtedy naciśnij 5 razy pedał gazu do oporu i policz mrugnięcia na zegarach (są to tzw. kody błyskowe).

3. Napisz ile razy ci mrugnął !

 

Jeżeli 15 razy to masz problem z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego przy kolektorze i to przez niego masz problem z brakiem mocy. To samo miałem u siebie.

 

Na razie wstrzymaj się z ruszaniem pompy wtryskowej. Nawet jeżeli to ona to upewnij się jeszcze i jedz na komputer do jakiejś dobrej stacji diagnostycznej (koszt 50 pln i w górę )

Jak coś to pisz na PW.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez fugess
Opublikowano
Byłem u diagnosty.Postawił na ten czujnik temperatury powietrza dolotowego.wymieniłem go i NIC :( Czy można regenerować pompe wtryskową??Czy to raczej droga zabawa i lepiej kupic inną??Jutro jade do innego diagnosty może on coś sensownego mi powie.Co do tego testu to po przekreceniu kluczyka niegasną mi kontrolki.Może w e34 z 1989r tego niebyło.
Opublikowano

a może masz problemy z turbiną ? Przeczytaj sobie to poniżej i spradź poszczególne elementy.

 

Objawy: UTRATA MOCY

 

Przyczyna:

1. UBYTKI W KOLEKTORZE WYDECHOWYM

2. UBYTKI W KOLEKTORZE SSĄCYM

3. FILTR POWIETRZA ZANIECZYSZCZONY

4. TURBINA ZANIECZYSZCZONA LUB USZKODZONA

Zalecenia:

ad. 1 SPRAWDZIĆ I USZCZELNIĆ

ad. 2 SPRAWDZIĆ I USZCZELNIĆ

ad. 3 WYCZYŚCIĆ LUB WYMIENIĆ

ad. 4 OCZYŚCIĆ LUB NAPRAWIĆ

 

Powodzenia

Opublikowano
Pisałem wcześniej ,że wymieniłem ten czujnik temp. i ,że nic niepomogło.Niepomogło bo po wymianie silnik był zimny.Dzisiaj troche nią pojeżdziłem i jest odczuwalna poprawa(jak sie rozgrzeje).Nic wielkiego ale zawsze to coś.Posprawdzam pokolei te punkty i może coś znajde bo boli ją coś jeszcze.Mimo wszystko wielkie dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.