Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Każdy robi jak chce a forum jest po to aby można było wyrazić swoja opinię...
  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Co racja to racja. A ja wiem tak:

1. Polskie serwisy twierdzą, że jak się nic nie dzieje, to nic się nie wymienia.

2. Mam samochód przywieziony z niemiec z oryginalną książką serwisową od pierwszego włąściciela tylko w sersisach bmw - do 170 tys. nie było żadnej wymiany.

3. W oryginalnej niemieckiej instrukcji obsługi do samochodu stoi jak byk: olej dożywotni, wymiana oleju nie jest wymagana.

4. Enerdowskie serwisy bmw twierdzą jak w pkt 1, ostatno jak byłem u wroga, to zajechałem do serwisu bmw i zapytałem, gość powiedział jak wyżej.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Co racja to racja. A ja wiem tak:

1. Polskie serwisy twierdzą, że jak się nic nie dzieje, to nic się nie wymienia.

2. Mam samochód przywieziony z niemiec z oryginalną książką serwisową od pierwszego włąściciela tylko w sersisach bmw - do 170 tys. nie było żadnej wymiany.

3. W oryginalnej niemieckiej instrukcji obsługi do samochodu stoi jak byk: olej dożywotni, wymiana oleju nie jest wymagana.

4. Enerdowskie serwisy bmw twierdzą jak w pkt 1, ostatno jak byłem u wroga, to zajechałem do serwisu bmw i zapytałem, gość powiedział jak wyżej.

 

1.W naszych serwisach to można naprawiać najwyżej taczki ew. wymieniać klocki

2.Może książka zrobiona po turecku....

3.A w instrukcji Opla z taką skrzynką stoi co 60tys a to właśnie GM robi nasze skrzynki

4.Kolega sprawdzał w Hamburgu bo tam było serwisowane autko.

I to nie jest u Nich tak że nie wymienia i koniec po prostu jak chcesz to wymieniają.Zresztą nawet u nasz zapytaj w dobrym serwisie skrzyń.

Ja niestety nie wymieniałem w dobrym serwisie i teraz się martwię....choć jak na razie pracuje ok.

Ale też znam człowieka który ma taką E39 od nowości i wymieniał olej po 260tys. poszła w tryb awaryjny więc trochę na tym oleju można zrobić.

A martwię sie moją skrzynką bo wyprodukował ją GM co nie rokuje dobrze.Niedawno miałem jeszcze Vectrę C2,0DTI wprawdzie na manualu a le za to awaryjna jak cholera.Po każdej wizycie w serwisie było gorzej, naprawiając jedno psuli drugie.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nikogo nie straszę tylko próbuję dojść w końcu jak jest z tymi automatami.

A jeśli ktoś się przez to wystraszył to przepraszam bo nie takie są moje intencje.

Opublikowano

A mnie g. obchodzi co jest w instrukcji Opla. Ja mam bejcę i jest wyraźnie napisane. Potwierdzam w serwisie, tak samo. Potwierdzam w serwisie u niemców tak samo. Jasne, że jak klient sobie zażyczy to wymienią, ale po co. To, co mam dalej zachodzić w głowę, bo coś tam w Oplu napisali - bez sensu. Oczywiście zawsze się znajdzie ktoś, kto i tak będzie po swojemu kombinował.

A co do jakichś tureckich komentarzy, to odpuść sobie. Argumentów Ci brakuje (nie ma znaku zapytania na końcu, czyli to nie jest pytanie).

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Ale Cię nie przekonuje abys wymieniał ten olej tylko pisze dlaczego ja sie zdecydowałem czy wymieniasz czy nie to Twoja sprawa i g. mnie to obchodzi.Jeśli juz czekam na opinie to raczej od kogoś kto sie zna....
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
tryb awaryjny nie zalezy od wymiany oleju... :cool2:

 

A to byś sie zdziwił...

Opublikowano
tryb awaryjny nie zalezy od wymiany oleju... :cool2:

Kolego,

Tak czytam Twoje posty i nie wiem co napisać...

Na forum BMW może jestem nowy, ale nie wziąłem się z kosmosu czyli tzw dupy.

Nigdy nie słyszałem, aby wymiana oleju na właściwy zaszkodziła jakiemukolwiek podzespołowi, chyba, że to totalny złom i trzyma się w całości dzięki temu, że olej zamienił sie w gęstą, kleistą maź.

Ale akurat ten przypadek nie ma zastosowania do automatów.

Dlatego proszę Cię, nie pisz już nic więcej w tym temacie, bo przypominam, tu jest dyskusja, jaki nalezy zastosować właściwy olej do automatycznej skrzyni w BMW, a nie czy wymieniać...

Pozdrawiam,

Opublikowano
tryb awaryjny nie zalezy od wymiany oleju... :cool2:

Kolego,

Tak czytam Twoje posty i nie wiem co napisać...

Na forum BMW może jestem nowy, ale nie wziąłem się z kosmosu czyli tzw dupy.

Nigdy nie słyszałem, aby wymiana oleju na właściwy zaszkodziła jakiemukolwiek podzespołowi, chyba, że to totalny złom i trzyma się w całości dzięki temu, że olej zamienił sie w gęstą, kleistą maź.

Ale akurat ten przypadek nie ma zastosowania do automatów.

Dlatego proszę Cię, nie pisz już nic więcej w tym temacie, bo przypominam, tu jest dyskusja, jaki nalezy zastosować właściwy olej do automatycznej skrzyni w BMW, a nie czy wymieniać...

Pozdrawiam,

 

na razie sie ucz.... :cry2: :cry2: ...chcesz reszte sprzedac... :?:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=456298&highlight=#456298...

 

zobacz twoj post... :cry2: :cry2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tryb awaryjny nie zalezy od wymiany oleju... :cool2:

 

kazdy kto ma choc troche pojecia o tym jak dziala automat nie napisalby takich rzeczy

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano (edytowane)
tryb awaryjny nie zalezy od wymiany oleju... :cool2:

 

kazdy kto ma choc troche pojecia o tym jak dziala automat nie napisalby takich rzeczy

 

to mnie uswiadom...bo nie wiem.. :duh:

 

co ma olej ...do trybu awaryjnego../wymiana/ :?:

 

czy jak nie wymienie oleju to sie wlaczy tryb awaryjny :?: czy jak wleje zly olej :?:

Edytowane przez zbigniewst
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nigdy nie słyszałem, aby wymiana oleju na właściwy zaszkodziła jakiemukolwiek podzespołowi, chyba, że to totalny złom i trzyma się w całości dzięki temu, że olej zamienił sie w gęstą, kleistą maź.

 

Dokładnie, popieram. Rozumując jak Wy, to wymiana oleju w silniku po 5kkm a nie po 25kkm (niektóre silniki mają taki długi interwał), spowoduje że się silnik zepsuje tak :lol: ? Powiem tak, jak ktoś jeździł 300kkm i nie zmieniał oleju i skrzynia działa to powinien dziękować Bogu że trafił mu się tak dobry egzemplarz skrzyni. Gadanie, że wymiana oleju spowoduje awarię skrzyni jest najbardziej idiotyczną rzeczą jaką słyszałem. Awarię biorą sie z tego, że ktoś zmieni olej na niewłaściwy. Ponadto poleganie na gadce "fachowców" z ASO ma krótkie nogi. Przecież im zależy na tym, żeby nie wymieniać bo potem przyjedziecie z walniętą skrzynią do nich, a oni Wam powiedzą że naprawa skrzyni jest nieopłacalna i zaproponują Wam nową :norty: A jeśli się bedzięcie upierac przy naprawie to może sądzicie, że sami się do tego zabiorą :twisted2: Nieee, wezmą skrzynkę i podjadą do wyspecjalizowanego warsztatu, a Was obciążą fakturką x2 :clap:

Mercedes też do niedawna twierdził, że w ich automatach się nie wymienia :twisted2: Dopiero jak skrzynie w okularach i celince w203 zaczęły padać jak muchy to obecnie "zalecają" wymianą oleju - tego co niby przedtem był dożywotni - co 60kkm. Wiem, powiecie, ale my mamy BMW, to co innego. Otóź kochani moi, jak szukałem danych na temat właściwego oleju do A5S390R to trafiłem na stronkę o e39 z USA (niestety nie zachowałem linku a szkoda), gdzie jeden z yankee pisał o tym, że w USA serwisy już puszczają farbę, że napis lifetime to tak naprawdę trzeba traktować jako 100kkm :twisted2: :twisted2:

Zresztą, niech każdy robi co uważa, moja bunia ma 233kkm i jak wymieniałem olej już po przyjeździe do RP to dowiedziałem się, że miała już robiony serwis olejowy bo nakrętki na misce olejowej ASB nie były oryginalne. Wniosek? Nawet u wroga co rozsądniejsi wiedzą, że nie ma czegoś takiego jak dożywotni olej. Chyba że mówimy tutaj o dożywociu skrzyni, co jak pokazuje życie może się okazać dość krótkim żywotem :roll2:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
w koncu nie wiem komu wierzyc...mechanikom i serwisom...czy z postow z forum :?: moze zrobic sondaz :?: kto za a kto przeciw :8)

 

Po co sondaż, kto im wierzy?Każdy robi jak chce.Ja wymieniłem ale dzięki zażartej dyskusji na forum dowiedziałem się że wymieniono mi na olej zły :evil:

Wymieniam więc na właściwy i koniec.Nie ma o co się kłócić przekonanego i tak nikt nie przekona.... :mrgreen:

Trochę luzu panowie.... :twisted2: :twisted2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tryb awaryjny nie zalezy od wymiany oleju... :cool2:

 

kazdy kto ma choc troche pojecia o tym jak dziala automat nie napisalby takich rzeczy

 

to mnie uswiadom...bo nie wiem.. :duh:

 

co ma olej ...do trybu awaryjnego../wymiana/ :?:

 

czy jak nie wymienie oleju to sie wlaczy tryb awaryjny :?: czy jak wleje zly olej :?:

 

nie wymienisz oleju, olej stanie sie breja, w ktorej plywaja rozne czastki powstajace na skutek scierania sie elementow wewnetrznych skrzyni, czastki te zapychaja filtr, wtedy nie ma swobodnego przeplywu "olej", skrzynia stawia sie w tryb awaryjny, w celu uchronienia przed uszkodzeniem

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokladnie, po co sondaz? mysle, ze dla rozumnego czlowieka powinna wystarczyc garsc racjonalnych argumentow, ktora jest serwowana w wiekszosci duzych watkow o automatach na tym forum - nie spotkalem sie z zadnym racjonalnym argumentem, ktory przemawialby za brakiem konieczonsci wymiany oleju (stanowisko aso? dla mnie to akurat zadna wyrocznia)

 

i tak kazdy zrobi jak mu sie podoba

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Po pierwsze - oficjalnie podawany średni przebieg auta w UE od produkcji do kasacji to 136tkm - oczywiście obliczone i z aut skasowanych zaraz po zakupie, z używanych jako drugie czy trzecie - tak więc producent stąd bierze "lifetime"

Po drugie - argumenty typu BMW produkuje samochody i wie co robi mogą mieć sens, ale nie do skrzyń automatycznych - pojęcie BMW sprowadza sie do tego, że się na tym nie znają więc zamiast próbować produkować wolą kupić od tych co mają jakieś pojęcie o ich produkcji - fakt że dość dobre wybierają, ja mam obecnie trzeci automat ( przedtem był Opel i Renault, na pewno ZF jest najlepszą skrzynia jaką miałem )

Opublikowano
Mam jeszcze pytanie do kolegi krzys51w - jak duże przebiegi zrobił ( on sam, bo poprzedni właściciel mógł wymieniać olej ) tymi siedmioma samochodami z ASB?
Opublikowano

Największy przebieg miałem w Oplu Sintrze 3,0 miał przy sprzedaży 300tyś. byłem drugim właścicielem poprzedni nie dbał o auto i nie wymieniał oleju w skrzyni autom. a chodziła jak nowa.W oplach senatorach też nie wymieniałem choć przebiegi były mniejsze 175tyś i 160tyś pracowały bez zarzutu a skrzynie były tam jak pamiętam takie same jak w BMW.

Jedynie wymieniałem olej w Mercedesach W 123 ale to były roczniki 78 i 79 inna technologia.Jedna w Mercu mi się rozleciała ale z mojej winy,było za mało oleju i ruszając ze skrzyżowania skrzynia łupła i musiałem wymienić na nową.Co do BMKi nie wiem czy wymieniał ale kupowałem od Niemca więc myślę że nie Kupując miała 200tyś teraz 223tyś i jest OK.

Kolega miał Opla Vektre II sprzedał ją na przebiegu 360tyś.i na 100% nie wymieniał i skrzynia chodziła OK.Jego brat pracuje w serwisie Opla w Warszawie i nie kazał mu wymieniać.Tak to wygląda.

Opublikowano (edytowane)
zgodzil bym sie z wymiana oleju....ale....ale...nikt w poscie nie pisze o filtrach...o plukaniu skrzyni itd. ...co daje wymiana oleju jak tych podstawowych rzeczach nikt nie mysli :?: wymienic sam olej to jest jeszcze gorzej niz wcale nie ruszac....przeciez po wymianie to bloto co piszecie to sie dopiero ruszy...kolega Bono pisze o filterkach,syfie itd.o tym wszytkim co jest w skrzyni..... a gdzie o filterkach,plukaniu itd.....to tak jak by ktos wymienial olej silnikowy nie wymieniajac filtrow.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Edytowane przez zbigniewst
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Największy przebieg miałem w Oplu Sintrze 3,0 miał przy sprzedaży 300tyś. byłem drugim właścicielem poprzedni nie dbał o auto i nie wymieniał oleju w skrzyni autom. a chodziła jak nowa.W oplach senatorach też nie wymieniałem choć przebiegi były mniejsze 175tyś i 160tyś pracowały bez zarzutu a skrzynie były tam jak pamiętam takie same jak w BMW.

Jedynie wymieniałem olej w Mercedesach W 123 ale to były roczniki 78 i 79 inna technologia.Jedna w Mercu mi się rozleciała ale z mojej winy,było za mało oleju i ruszając ze skrzyżowania skrzynia łupła i musiałem wymienić na nową.Co do BMKi nie wiem czy wymieniał ale kupowałem od Niemca więc myślę że nie Kupując miała 200tyś teraz 223tyś i jest OK.

Kolega miał Opla Vektre II sprzedał ją na przebiegu 360tyś.i na 100% nie wymieniał i skrzynia chodziła OK.Jego brat pracuje w serwisie Opla w Warszawie i nie kazał mu wymieniać.Tak to wygląda.

 

A świstak siedzi i zawija w............

Te skrzynie o których piszesz to starsza generacja ale widać masz szczęście :mrgreen:

Mam znajomego z Dani który w silniku mazdy 626 olej wymieniał po 300tys. robił w miedzy czasie tylko dolewki i twierdził że zrobi milion..

długo już nie najeździł a silnik nawet nie nadawał sie na części nie mówiąc o remoncie.

W życiu bym nie kupił auta od człowieka który mówi że nic nie robi przy nim... :twisted2:

Opublikowano

W życiu bym nie kupił auta od człowieka który mówi że nic nie robi przy nim.Cytat kruk...

Zależy za jaką kasę.Sintre sprzedałem i do tej pory żałuje myśle że jeszcze by pojeżdziła tylko paliła sporo bo 15L w mieście.A 200 konnym vanem fajnie się jeżdzi

Z praktyki wiem że jak jest dosyć znaczny przebieg to wymiana oleju może zaszkodzić a nie pomóc. I wiadomo że przy wymianie oleju wymienia się filtr który może dla nie których jest za drogi i sobie odpuszczają.I mam taką swoją święta zasadę nigdy nie ruszam samochodem zimnym a szczególnie zimą zaraz po odpaleniu zawsze daje mu kilka minut na rozgrzanie.

Opublikowano
nie rozumie po co ten temat, BMW to nie sieczkarnia i jeżeli producent pisze że oleju nie wymienia się to po co komplikować sobie problemy jak masz dobrą skrzynie to jeżdzij a jak masz problem to wymiana oleju nic nie zmieni tylko remont

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.