Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam zbyt niskie obroty biegu jałowego na silniku M30 3,5l z automatem. Powinno być w przypadku automatycznej skrzyni ok. 900 obr/min a mam od 740 do 800 obr/min. Teraz pytanie gdzie reguluje się wysokość tych obrotów, bo nie mam pojęcia, a bvardzo mi to doskwiera bo przy tych obrotach silnik trochę szarpie i dziwnie przenosi dźwięk do kabiny jakieś takie drganie. A jak podniosę mu pedałem gazu na ok. 850 obr/min to ten dźwięk milknie i sinik w miare równiej pracuje. Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć jak to zrobić ????? Z góry dzięki :)
sCorpioN
Opublikowano
Mam zbyt niskie obroty biegu jałowego na silniku M30 3,5l z automatem. Powinno być w przypadku automatycznej skrzyni ok. 900 obr/min a mam od 740 do 800 obr/min. Teraz pytanie gdzie reguluje się wysokość tych obrotów, bo nie mam pojęcia, a bvardzo mi to doskwiera bo przy tych obrotach silnik trochę szarpie i dziwnie przenosi dźwięk do kabiny jakieś takie drganie. A jak podniosę mu pedałem gazu na ok. 850 obr/min to ten dźwięk milknie i sinik w miare równiej pracuje. Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć jak to zrobić ????? Z góry dzięki :)

 

Też bym sie dowiedział... A Ty masz linkę gazu czy elektronicznie sterowaną przepustnicę??

 

U mnie jest ok 600 ob/min - ale mam silnik większy... przy 1000 obr to ja już dość szybko jadę... :) (np: 100km/h ok 1800 ob/min - na ostatnim biegu)..

W automacie to musi być gdzieś w parametrach skrzyni podane ile ma być obrotów, żeby skrzynia jeszcze nie zaczynała działać (czyli te powolne ruszanie, a nie zryw.. :) )

Może ktoś podać te parametry dla skrzyni 4HP.. i 5HP.. ?

 

Marcin 750

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Niestety nie mam linki do pedału gazu, jest to sterowane elektronicznie, i przypadku automatu z tego co zdołałem się dowiedzieć, obroty biegu jałowego powinny być większe niż dla manualnej skrzyni czyli gdzieś w okolicach 840 do 900 obr/min. I tu raczej nie ma znaczenia pojemność silnika i jakie prędkości i przełożenia są na zadanych biegach, gdyż to jest prędkość obrotowa wału na biegu jałowym i powinna być taka sama bez względu na pojemność silnika.
sCorpioN
Opublikowano
Niestety nie mam linki do pedału gazu, jest to sterowane elektronicznie, i przypadku automatu z tego co zdołałem się dowiedzieć, obroty biegu jałowego powinny być większe niż dla manualnej skrzyni czyli gdzieś w okolicach 840 do 900 obr/min. I tu raczej nie ma znaczenia pojemność silnika i jakie prędkości i przełożenia są na zadanych biegach, gdyż to jest prędkość obrotowa wału na biegu jałowym i powinna być taka sama bez względu na pojemność silnika.

 

Też mam elektronikę...

Mam samochód od nowości i z tego co pamiętam zawsze miał ok 600 ob/min

 

Ostatnio (podobnie jak u Ciebie) przy tych obrotach mi nierówno chodzi i trochę podskakuje (trzęsie budą).. dlatego chętnie bym podkręcił do 800-900 (jeśli tak ma być)...

 

Marcin 750

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Mam 600-700 obr. na ciepłym a na zimnym ok. 1000. Tez trzęsie. Przy niskich obr. obrotomierz popełnia większy błąd, więc rzeczywiste obr. mogą być troche wyższe.
Opublikowano
Mam 600-700 obr. na ciepłym a na zimnym ok. 1000. Tez trzęsie. Przy niskich obr. obrotomierz popełnia większy błąd, więc rzeczywiste obr. mogą być troche wyższe.

 

O właśnie - ja mam identycznie.. (zapomniałem o zimnym :) )

Marcin 750

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Ja sprawdzałem obroty na diagnostyce. komputer pokazał zakres od 740 do 800 obr/min i tak cały czas się wachał. Faktem jest że odczyt z orotomierza nie jest faktycznie tak dokładny, gdyż ja odczytywałem z orotomierza że to jest ok 650 do 700 obr/min a jest jednak wyżej. Tak więc marcin sprawdź to sobie dokladnie obroty gdzieś na kompie, bendziesz wtedy dokładnie wiedział jak się wachają.
sCorpioN
Opublikowano
To pozostał problem drgań. Wymieniłem swiece i filtr paliwa. Pompe mam nową - ok. 10kkm przebiegu. Nadal drży. Przyczyna moze byc niska jakość benzyny. Może nagar na zaworach albo zanieczyszczone wtryskiwacze. Wlewałem do benzyny dodatek czyszczący ale mam obawy o jego negatywny wpływ na katalizatory. Jak kupowałem to nie było czuć że silnik pracuje.
Opublikowano
Czyli mam rozumieć Arek że jak używałeś tego dodatku, to drgania sinika ustąpiły i było OK ????? A tak wogóle to dalej nie wiem gdzie i jak można podkręcić te obroty biegu jałowego, czy na tą część pytania może ktoś dać mi odpowiedź ??? Myśle że to jest do zrobienia tylko nie wiem gdzie i jak to można zrobić jak nie ma tradycyjnych elementów typu linka czy wkręt od dyszy powietrza :):):)..... A co do trzęsień i drgań kabiny, czy nie może też tu być jakiś uszkodzeń na poduszkach silnika lub skrzyni ???
sCorpioN
Opublikowano
Może ktoś poleci skuteczny dodatek do benzyny, bo w sklepach mają same najlepsze to mi jeszcze jakiś badziew wcisną.
Opublikowano
Jeżeli macie elektryczne przepustnice to wartości wolnych obrotów wpisane są w sterownik EML i koniec. Ja miałem drżący silnik (220tkm przebiegu) odkręciłem kolektory ssące, wymyłem wtryskiwacze, uszczelniłem kolektory, wymieniłem wężyki różne i efekt jest. Później dopiero przeczytałem na amerykańskich stronach, że w 750 rozszczelniają się kolektory - mieli rację.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.