Skocz do zawartości

Bardzo dziwny objaw 520 12v m20 POMOCY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam problem e34 2.0 12v m20 , jakis czas temu auto strasznie strzelalo, postanowilem zagladnac w kable WN i przy wejsciu do cewki byl przypalony kabelek wiec go kulturalnie przyciolem i bylo super zero strzalow , przerywania , itd , 24godziny pozniej rano odpalam auto jest oki temperatura silnika dochodzi do 90 st. i zaczyna przerywac , co ciekawe przerywa tylko do 2000 obr. pozniej idzie normalnie choc troche mulowato , szukalem godzinami na forum ale nie znalazlem nic konkretnego .

Prosze o pomoc :)

Pozdrawiam

Opublikowano

czesc Diabolo

:idea: Z tego co piszesz ,a mam ten sam silnik w swojej piątce, możemy wykluczyć cewkę zapłonową bo one bardzo rzadko padają. Z tego co piszesz masz instalację gazową, tak jak ja zresztą. Proponuje żebyś sprawdził kopułkę i palec czy wszystko gra bo to również może być jedna z przyczyn objawów o których napisałeś.

Reasumując masz 4 rzeczy do sprawdzenia:

1. przewody wysokiego napięcia ( po zmianie mam nadzieje że założyłeś dodatkowy przewód z czujnikiem który zakłada się na przewód nr 6 !? ) :idea:

2. świece - przerwa 0,8mm (tylko NGK, nr katalogowy 15)

3. Aparat zaplonowy -kopulka i palec

4. cewka zaplonowa

Postaraj się wykluczyć problem sprawdzając po koleji 4 podpunkty.

Pozdrawiam -Bartas

Żyj z pasją !
Opublikowano

Dzieki

Wyminilem dzis kabelki wysokiego napiecia i jest oki , przepedzilem ja i nie przerywala jak narazie , jak cos bede sprawdzal dalej .

Zapomnialem dodac ze ostatatnimi czasy ciezko odpalala i duzo palila , czytalem na temat kabli sporo i pisalo tam ze powod uszkodzonych kabli to wlasnie przerywanie , duze spalanie i klopoty z rozruchem

Jeszcze raz dziekuje

Opublikowano

hej DIabolo, 8)

ciesze sie ze pomogło. Pamiętaj teraz zeby podjechac jeszcze do warszatu gdzie zakladają instalacje gazowe - poproś o wyregulowanie gazu i wymiane filterka w instalacji. Powinni to robic wkladając sondę do rury wydechowej i ustawiać to na analizatorze spalin. Powinien wtedy malo palic i miec dobrą moc.

Na przyszlosc polecam przewody wysokiego napięcia firmy POWER TECH, bo zapomnialem poprzednio napisać. To najtańsze przewody z najwyższej półki z włóknem kevlarowym. Koszt okolo 230 zł. Są produkcji angielskiej. Rewelacja. :idea: :P

Żyj z pasją !
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

Mam przewody power-teca-wymienielem razem ze swiecami NGK

i po 12tys i roku czasu kable swieca jak Las Vegas- samochod strzela zawsze pow 2500 obr i jezdzic sie nie da.

 

Czy cewka moze byc przyczyna tak szybkiego zniszczenia kabli?? czy moze przebicie na kopulce?? A moze one poprostu na rok starczaja??

 

pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy cewka moze byc przyczyna tak szybkiego zniszczenia kabli?? czy moze przebicie na kopulce?? A moze one poprostu na rok starczaja??

 

Cewka raczej nie, jak już się kończy (a nie często się tak dzieje), to traci iskrę. Świece NGK wsadziłeś odpowiednie? Nie jakieś "turbo"? Odstęp elektrod ma znaczenie, nawet zalecane, jeżeli mają większy odstęp, to dają ładniejszą iskrę, ale... kosztem wyższego napięcia, a to dobija kable WN.

Kai
Opublikowano
znaczenie ma to ze te kable to smietnik - ja swoje wyrzucilem z pod maski po ok pol roku po objawy byly podobne a na dodatek wszystkie mialy opornosc wieksza od seryjnych o ok 10-15 kOhm !!! Kup porzadne kable np NGK lub Beru i bedziesz mial spokoj na lata.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
znaczenie ma to ze te kable to smietnik - ja swoje wyrzucilem z pod maski po ok pol roku po objawy byly podobne a na dodatek wszystkie mialy opornosc wieksza od seryjnych o ok 10-15 kOhm !!! Kup porzadne kable np NGK lub Beru i bedziesz mial spokoj na lata.

 

Uuuuu to nie wiedziałem, że taką kaszanę robią...

Kai
Opublikowano
Ja też kiedys miałem jakieś takie tańsze kable i również bardzo szybko zniknęły spod maski i założyłem używane, stare w dobrym stanie orginalne kabelki i zero problemów.
www.sosen.pl
Opublikowano
Ja też kiedys miałem jakieś takie tańsze kable i również bardzo szybko zniknęły spod maski i założyłem używane, stare w dobrym stanie orginalne kabelki i zero problemów.

 

Otoz to Mr Sosen ;) wiadomo ze oryginlane najlepsze :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.