Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cała operacja nie jest trudna, ale może komuś przydadzą się te wskazówki.

Opiszę oś tylną a przód robimy analogicznie z tym, że nie ma tam szczęk hamulca ręcznego.

 

1. Wymontowanie klocków i zacisku hamulca koła tylnego.

- Unosimy samochód i zdejmujemy koło

- Podważamy wkrętakiem i wyjmujemy klamrę (1 rys. 1) (na zdjęciu jest źle założona ;))

- Przy prawym tylnym kole wyjmujemy wtyczkę wskaźnika zużycia klocków(strzałka rys. 2)

- Zdejmujemy wkrętakiem zaślepki śrub mocujących (2 rys. 2) i wykręcamy śruby kluczem do gniazd sześciokątnych (imbus) o rozwartości 7mm.

 

 

http://img217.imageshack.us/img217/2818/rys1hg7.th.jpg Rys.1 http://img215.imageshack.us/img215/1082/rys2iy9.th.jpg Rys.2

 

- Odciągamy zacisk do tyłu, jak będzie stawiał opór pomóc mu młotkiem

- Wyjmujemy zewnętrzny klocek a następnie wewnętrzny, który jest mocowany w zacisku sprężyną.

Po wymontowaniu klocków nie należy naciskać na pedał hamulca aby tłoczek nie

został wypchnięty z zacisku. Oczyścić powierzchnie prowadzące i gniazdo klocków np.

przy pomocy szczotki drucianej, uważając przy tym, aby nie uszkodzić gumowych osłon

zabezpieczających tłoczki. W razie potrzeby wymienić je.

- Wciskamy tłoczek przy pomocy twardego drewna np. trzonkiem od młotka. Podczas

wciskania tłoczka płyn hamulcowy jest wypierany z cylinderka do zbiorniczka. Należy

obserwować poziom płynu i w razie potrzeby usunąć nadmiar przy pomocy strzykawki.

 

2.Wymontowanie tarczy koła tylnego

- Zdjęty zacisk podwieszamy np. na drucie (rys. 3) aby przewód hamulcowy nie był skręcany lub lub rozciągany.

- Odkręcamy obie śruby kluczem oczkowym o rozwartości 15 mm korpusu zacisku (3 rys. 3)

- Wykręcamy śrubę mocującą (4 rys. 4) kluczem do gniazd sześciokątnych o rozwartości 5 mm i zdjąć tarczę hamulca.

 

http://img217.imageshack.us/img217/6337/rys3hp5.th.jpg Rys.3 http://img215.imageshack.us/img215/3624/rys4nc5.th.jpg Rys.4

3. Wymontowanie i zamontowanie szczęk hamulca awaryjnego

- Gdy mamy zdjętą tarczę hamulca koła tylnego wyczepiamy, najlepiej wkrętakiem lub kombinerkami, cieńszą sprężynę odwodzącą (5 rys. 5)

- Dociskamy do szczęki sprężynę dociskową (6rys. 5) imbusem o rozwartości 5 mm i obracamy o około 90° i zdejmujemy sprężynę ze szczęki hamulca. Z drugiej szczęki zdejmujemy sprężynę w taki sam sposób.

- Wyczepiamy u góry obie szczęki ze sprężyny (7 rys. 5) i wyjmujemy je.

- Sprawdzamy mechanizm rozpierający i mechanizm regulacji, czy nie są zatarte i smarujemy je. Wkręcamy element gwintowany mechanizmu regulacji.

- Zamontowujemy szczęki tak aby wchodziły u góry w wycięcia mechanizmu rozpierającego (8 rys 6).

- Zamontowujemy sprężynę odwodzącą (7 rys. 6)

- Należy zwrócić uwagę aby koło zębate mechanizmu regulacji szczęk było skierowane w dół, aby była możliwość regulacji z zewnątrz.

- Dociskamy każdą z dwóch sprężyn dociskowych (6 rys. 6) imbusem o rozwartości 5 mm i równocześnie obracamy o około 90°

- Zaczepiamy sprężynę odwodzącą (5 rys. 6) i mamy już zmontowany ręczny.

 

http://img215.imageshack.us/img215/4295/rys5lt8.th.jpg Rys.5 http://img217.imageshack.us/img217/968/rys6oh5.th.jpg Rys.6

4. Zamontowanie tarczy i zacisku

- Osadzamy tarczę na piaście, obracamy odpowiednio tarczą aby otwory się pokrywały i zamocowujemy śrubą (4 rys. 7)

- Przykręcamy korpus zacisku (3 rys. 7)

- W zacisku osadzamy klocek ze sprężyną i czujnikiem zużycia

- Wkładamy w zacisk zewnętrzny klocek i osadzamy zacisk na tarczy, dokręcając go do korpusu zacisku i zakładamy plastikowe zaślepki.

- Podłączamy czujnik zużycia i mocujemy w uchwycie

- Zakładamy klamrę zacisku(1 rys. 7) (tu już zamontowana poprawnie) , zakładamy koło, dokręcamy je i stawiamy samochód na koła.

- Wciskamy kilka razy pedał hamulca aż będzie wyczuwalny silny opór i sprawdzamy poziom płynu hamulcowego.

 

http://img217.imageshack.us/img217/949/rys7um2.th.jpg Rys.7

 

Na początku unikamy niepotrzebnego, gwałtownego hamowania zanim hamulce się nie dotrą.

 

Powodzenia

Edytowane przez Robcik
Opublikowano
jak bys popatrzyl dokladnie to jest wymiana tylnych tarcz i klockow a u ciebie sa przednie wiec chyba inny temat

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano

Robcik nie dubluj tematow albo dobrze tytułuj- uzupelniaj to czego nie ma :wink:

 

Nie bardzo rozumiem o co się spierasz.

Napisałem na wstępie, że zdjęcia i opis dotyczą osi tylnej, natomiast wymiana z przodu wygląda w zasadzie tak samo tylko nie ma tam szczęk hamulcowych. Przez co jest tam mniej roboty.

Opublikowano

Zrob to sam ma byc przyjazny i pomocny-łatwy w "obsludze"

a odpowiedni tytul usprawni poszukiwania-owszem piszesz ze os tylna czyli tarczobebny-wystepuja tylko z tylu.......wpisz tylko w tytule TYł czy cos.

"kupujac towar czytasz nazwe na opakowaniu a nie rozrywasz go by zajrzec co tam jest w srodku "

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.