Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od 2001 roku jestem posiadaczem BMW 525 td. do lipca tego roku "szczęśliwym posiadaczem". Moje problemy zaczęły sie po wymianie napinacza paska klinowego. Odebrałem samochód z zaprzyjaźnionego warsztatu i po jakimś czasie cos dziwnie zaczęło szumieć w silniku. wróciłem do warsztu rozebrali okazało sie, że łańcuch rozrządu trze o łyżwę napinającą (chyba dolną). wymieniłem obydwa łańcuchy i łyżwę napinającą. Po tym zabiegu było wszystko OK. Po przejechaniu ok. 1000 km przy prędkośći 50km/h dziwnie rzuciło silnikem i samochód zgasł. Okazało sie, że urwał się zawór i wbił sie w tłok na drugim cylindrze co spowodowało skrzywienie korbowodu itd. Wymieniłem tłok, tulejowałem głowicę (remont silnika). Po tym wszystkim wydawało sie, że wszyskto jest OK. Zapomniałem o sprawie, a tu po kolejnym tysiącu stało stało się to samo tylko na trzecim cylindrze. Nie wiem czy mam pecha czy nieudolnego mechanika. Czy zna ktoś takie przypadki bo chcę sie ostro zabrać za fachowca ale chcę być pewien, że to jego wina. Proszę o jakieś opinie na ten temat. Samochód sam sprowadziłem z Niemiec był bezwypadkowy z książką serwisową i wszystkimi przeglądami. Miał przejechane 130 tyś. teraz ma 170 tys.
Opublikowano
Napisz w którym miejscu urwał ci sie zawór, urwał się grzybek, pękł trzonek, czy zerwało się zabezpieczenie trzonka pod talerzykiem. Dziwna sprawa z tym urywaniem się zaworów, nigdy o czymś takim nie słyszałem. Szybciej podejrzewal bym to, że zawory spotkały się z tłokami. Winą mógł byś w tym przypadku obarczyć sprężyny zaworowe(ile to ma zaworów na cyl?), mogly się już ubić i nie zamykaja zaworów w odpowiednim czasie. Jeśli masz 4 zaw. na cyl, to obstawiam sprężyny, gdyż gdyby przestawiał się rozrząd to wyrypało by ci dwa zawory na raz. Jeśli dwa... to niewykluczone że rozrząd. Wybacz, że nie wiem ile masz zaworów, ale głownie specjalizuje sie w motocyklach:). No ale silniki działają tak samo :)
Opublikowano

A ja słyszałem o urywających się,czy pękających zaworach.Tak więc to się zdarza,przyczyn może być wiele.Najczęściej zmęczenie materiału lub zimny silnik i ciężka noga kierowcy.

P.S Zawór urwał się na zamku???

Opublikowano
Jeśli zawór urywa się na zamku, to wysuwa sie z prowadnicy... w tym momencie przypierdzielea w niego tłok, jeśli zawory umiejscowione są w komorze skośnie to następuje zgjęcie zaworu, uszkodzenie prowadnicy, i dniazd, oraz tłoków. Jeśli zawory sąumiejscowione prostopadle, to pęka wałek rozrządu+pogjęte zawory, uszkodzenia korbowodów, mikropęknięcia w głowic, uszkodzona prowadnica. Wątpię aby uszkodzeniiu uległ trzonek zaworu! Jeśli już to, mogło ześliznąc się zabezpieczenie miseczki/talerzyka przed zsunięciem, półksiężyce.
Opublikowano

Ja miałem podobnie - ułamana główka zaworu wpadła do cylindra :twisted: . Ale po rozebraniu i po oględzinach wymienione zostały m.in. 2 tłoki i 4 zawory.

Na razie odpukać :mlotek: jeździ ładnie.

Pozdrawiam

- Sim One -

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Według mnie - ale nie jestem pewien - to chyba Ci nie dokręcił śruby blokującej wałek rozrządu. Jezdziłeś sobie a wałek z upływem kilometrów przesuwał się a w zasadzie obracał do momentu aż któryś z zaworów spotkał się z tłokiem. Reszta jest Ci dobrze znana.

 

Jak się ściągnie pokrywę zaworów to od przodu głowicy jest duza śruba a zaraz za nią taki jakby wykonany kwadrat. Blokujesz wał i sprawdzasz położenie wałka. Sprawdż przed rozbieraniem położenie wałka w głowicy. Jest do tego odpowiedni przymiar ale suwmiarką też da się to zrobić (powiedzmy że na tyle się da ustawic aby zaworów nie urwać). Jak wiesz o co chodzi to ok., jak nie to pisz lub dzwoń - 0603-11-35-34.

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

Jest tak jak piszecie zawory w tych silnikach czesto sie urywaja i jak narazie nikt madry nie wymyslil sposoby aby to powstrzymac.

Najlepiej zalozyc nowe zawory nie za duzo frezowac gniazda (jesli jest taka potrzeba ) tyle ile zfrezujesz gniazdo tyle samo trzeba skrocic trzonek zaworu zeby wymiar byl zachowany...... mozliwe ze wczesniej tak bylo ze obnizyli za bardzo gniazdo i zawor sie urwal ale to tylko moje podejzenia//////

Wojz
Opublikowano
Napisz w którym miejscu urwał ci sie zawór, urwał się grzybek, pękł trzonek, czy zerwało się zabezpieczenie trzonka pod talerzykiem. Dziwna sprawa z tym urywaniem się zaworów, nigdy o czymś takim nie słyszałem. Szybciej podejrzewal bym to, że zawory spotkały się z tłokami. Winą mógł byś w tym przypadku obarczyć sprężyny zaworowe(ile to ma zaworów na cyl?), mogly się już ubić i nie zamykaja zaworów w odpowiednim czasie. Jeśli masz 4 zaw. na cyl, to obstawiam sprężyny, gdyż gdyby przestawiał się rozrząd to wyrypało by ci dwa zawory na raz. Jeśli dwa... to niewykluczone że rozrząd. Wybacz, że nie wiem ile masz zaworów, ale głownie specjalizuje sie w motocyklach:). No ale silniki działają tak samo :)

 

Witam!

dzięki za podpowiedź. Urwał się grzybek w obydwu zaworach. Mam dwa zawory na czylinder.

Opublikowano
że tak zapytam a jaki to był szuma jak napinaćz szorował , nie stukało tak jednostajnie jak by konik w podkowach biegał po śilniku. :wink:

 

Witam!

 

Szum był taki jakbyś pocierał matal o metal tylko było to takie wygłuszone. Im większe obroty tym częściej było to słychać. Szum był mniej więcej w jednakowych odstępach czasu. (sorry ale ciężko jest mi odisać szum)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.