Skocz do zawartości

Wydech bez kata??


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam. Jeden koles sprzedaje wydech do 325 92' i opisuje go jako z wycietymi katalizatorami. Spojrzcie na zdjecie i ocencie bo ja nie mam jak wejsc pod auto i sprawdzic jak to oryginalnie wyglada.

 

http://img478.imageshack.us/img478/8179/rurain8.jpg

 

Pozdrawiam... ;)

Opublikowano

mnie to wyglada na tlumiki od poloneza

 

nie to zebym cos mial do poloneza bo standardowo przelot sie na tym robi 55 mm przelot srodkowy tlumik aby nie bylo za glosno - czy to cos da hmm napewno bedzie ciszej anizeli bez kata - co do tlumikow napewno sa od poloneza a to z tylu wyglada jak hmmmm jakas strumiennica ale napewno ma za mala srednice niz 55 mm czy niewiem jakiej sa srednicy rurki w bmw ale wiem ze polonez ma do 55 mm ale i miejsze 50 i 45 mm wiec napewno od poloneza srodkowe tlumiki przelotowe plus strumiennice

 

wartosc takiego zabiegu tlumik od poldka 30 zl za szt czyli 60 zl za nowki plus za strumiennice niewiem ile ja mam kilka sztuk za darmo dostaje wiec ;/ niewiem ile strumiennice kosztuja ale ja nie zainstalowal bym ich do samochodu

Opublikowano

witaj

to jest fragment wydechu od 325 ja mam taki sam, łącznie z katalizatorami (te dalej) oraz tlumiki środkowe, jest nawet sonda wkręcona z kablem co widać na zdjeciu, a nie jakieś wydechy od POLONEZA, jak nie jesteście pewni nie piszcie!

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mnie to wyglada na tlumiki od poloneza

 

nie to zebym cos mial do poloneza bo standardowo przelot sie na tym robi 55 mm przelot srodkowy tlumik aby nie bylo za glosno - czy to cos da hmm napewno bedzie ciszej anizeli bez kata - co do tlumikow napewno sa od poloneza a to z tylu wyglada jak hmmmm jakas strumiennica ale napewno ma za mala srednice niz 55 mm czy niewiem jakiej sa srednicy rurki w bmw ale wiem ze polonez ma do 55 mm ale i miejsze 50 i 45 mm wiec napewno od poloneza srodkowe tlumiki przelotowe plus strumiennice

 

wartosc takiego zabiegu tlumik od poldka 30 zl za szt czyli 60 zl za nowki plus za strumiennice niewiem ile ja mam kilka sztuk za darmo dostaje wiec ;/ niewiem ile strumiennice kosztuja ale ja nie zainstalowal bym ich do samochodu

 

Prosze cie, jak nie masz gdzie swoich dziwnych wywodow na temat tlumika od poloneza rozwijac, to moze poszukaj w necie po prostu forum poloneza i tam kontynuuj. Bez komentarza.

 

witaj

to jest fragment wydechu od 325 ja mam taki sam, łącznie z katalizatorami (te dalej) oraz tlumiki środkowe, jest nawet sonda wkręcona z kablem co widać na zdjeciu

 

Czesc. Czyli mowisz ze wyglada to na zwykly, seryjny ukl. wydechowy?? Dziwne bo koles mowi ze bez katalizatorow i po zmierzeniu mocy wyszlo ze dodaje troche koni. Napisze do niego bezposrednio i sie spytam o to. Jestes na 100% pewien ze to seria ten wydech?? Pozdro... ;)

Opublikowano
słuchaj nie widziałem treści oferty, ale po zdjeciu widze ze to seria i skoro pisze ze wycięty z katalizatorami tzn ze te katalizatory są w komplecie, a widać je na zdjęciu, podejrzewam ze cena za ten fragment pewnie ok 500-700zł bo po tyle chodzą katy do 325..
Opublikowano

Przecież koleś mógł wywalić bebechy kata i zostawić samą obudowę - w ten sposób nikt sie nie przyczepi na przeglądzie (lub podczas kontroli), że ma wycięty katalizator.

Co najwyżej spaliny nie spełnią norm.

Opublikowano
Przecież koleś mógł wywalić bebechy kata i zostawić samą obudowę - w ten sposób nikt sie nie przyczepi na przeglądzie (lub podczas kontroli), że ma wycięty katalizator.

Co najwyżej spaliny nie spełnią norm.

 

heheheh ale to wlasnie na podstawie skladu spalin weryfikuje sie sprawnosc ukladu wydechowego, dla diagniosty katalizator mozesz wozic na dachu aby tylko spaliny spelnialy normy ^^ po za tym likwidacja kata czy montaz strumiennicy to jest MIT taki sam jak te cudaczne magnetyzery, zostalo juz to dawno udowodnione oczywiscie jakis przyrost istnieje ale jest on tak marginalny ze nie wart zachodu i inwestowanych pieniendzy. Poza tym likwidowanie katalizatora w sytuacji gdy sonda znajduje sie ZA nim spowoduje jej bledny odczyt - albo bedzie Ci chlał jak smok albo wypali wszystkie gniazda...

Opublikowano

tak sie sklada ze z tlumikami mam do czynienia i troszke sie orientuje jak zrobic wiecej kucy - skoro mowie ze to tlumik od poldolota to jestem tego pewny, sa to 2 tlumiki zaspawane jeden obok drugiego

 

a koledzy chyba maja jakas dziwna mannie przeladowcza i miejszosci bo jak cos jest od poloneza jest bee otoz tlumiki srodkowe od ww sa przelotowe i maja rozne srednice - jak ktos chcial sobie zrobic przelotowy wydech to sobie wstawil takowe tlumiki i ma cicho i tanio i najwazniejsze ma przelotowe tlumiki nowe

Opublikowano

==schwartzu316==

oczywiście , że spaliny weryfikują sprawność układu - z tym , że ja mając w poldolocie właśnie jedynie puszke od kata nigdy nie miałem kłopotów na przeglądzie- na złe spaliny zawsze machali ręką. a jak widzą , że coś jest grzebane przy wydechu to i nie są tak pobłażliwi.

Zresztą co stacja kontroli to zwyczaje inne. gdzieniegdzie to nawet nie trzeba się z samochodem pojawiać. :?

Opublikowano

Zwracam honor Panie WITBOY.

nie dawało mi to spokoju i chciałem potwierdzić , tutaj jest prawidłowy schemat wydechu i widać różnicę ze zdjęciem, z orginalnego wydechu zostały jedynie tłumiki środkowe(te dalej od sondy), a te bliżej tłumiki od POLDONA zastępują na to wygląda katalizatory.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF31&mospid=47430&btnr=18_0177&hg=18&fg=10

Opublikowano
nic sie nie stalo - poprstu to ostatnie sie pomylilem ale mi to wyglada na tzw tlumiki dopalajace wiec ktos sobie je zostawil - mysle ze dzialaja na zasadzie puszki rozpreznej- a co do tlumikow od poloneza - jak ktos ma metaliczny dzwiek a chce miec pojemnosc ukladu mniej wiecej zachowana do tego przelot i brak szlifierki to stosuje sie tlumiki od poloneza bo tanie zasada dzialania jest taka sama a ze glowne zastosowanie w innym samochodzie rodzimej produkcji to tylko sie cieszyc bo taki tlumik kosztuje ok 30-40 zl max
Opublikowano

a co proponujesz wstawić w miejsce kata? także mam 325i, wydech dokladnie ten uklad co na REALOEM, zawsze wstawiałem strumienice, ale zastanawiam sie własnie, bo w tym aucie mam basowy tłumik końcowy ze stali nierdzewnej i niewiem czy wstawić strumienice,tłumiki przelotowe??

chciałbym żeby dziwęk był typowy BMW, bo w poprzedniej 320 miałem strumienice i seryjny wydech końcówke to bylo jak w BMW, a tutaj mam kata (jeszcze) i tą końcówke basową i bucyyy strasznie i niewiem czy tak jak rasowe BMW, czy jak inne ,,cudo" musze dać komuś sie przejechać i zobaczyć jak to z zewnątrz wygląda:)

ale co być zaproponował Witboy??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witboy - sorki ze mnie ponioslo ale caly ten wydech jest z anglii wiec nie sadze zeby tlumiki byly od poloneza ;) ,

 

nie chce strumienicy bo sie o tym juz naczytalem i generalnie wiecej strat niz zalet raczej, a efekt wyciecia kata jest powszechnie znany wiec dlatego chce wstawic ten co na zdjeciu, a sonda co widac nawet na tym zdjeciu jest przed katem wiec nie stanowi to problemu.

 

poza tym koles odpisal mi na maila i rzeczywiscie wydech jest inny od oryginalu, mianowicie katalizatory zostaly wyciete i wstawione zwykle tlumiki z nierdzewki, tylko czy to rzeczywiscie daje jakichs przyrost na mocy??

Opublikowano

powiem tak po swoich doswiadczeniem z tuningiem i wykresami z rolek

 

ogolnie wyciecie kata poprawia moc i moment ALE w gornych obrotach

 

natomiast dol sie pogarsza jak i elastycznosc niestety trzeba wyzej krecic

 

aby temu zapobiec stosuje sie przelotowe tlumiki ktore powoduja zwiekszenie pojemnosci ukladu i wyciszenie ale dzieki swojej przelotowej konstrukcji nie powoduja wiekszych problemow z przyrostem mocy

 

natomiast wlasnie po wstawieniu przelotwych tlumikow dol sie nie zmienia badz bardzo nieznacznie natomiast gora jest lepsza i dochodzi pare Nm

 

ja osobiscie bym wstawial tlumiki od poloneza bo sa to najtansze przeloty i naprawde dzwiek sie zmienia na lepsze ale niestety nie wiem jak to jest w BMW :( tylko w oplach bo z takowymi mialem do czynienia z poprawkami w wydechu jak i innych

dodam ze bardzo istotny jest stan wydechy na moc - i moment wazne by nie byl dziurawy wtedy naprawde bedzie widac poprawki

 

co do linku z aukcji mozliwe ze to nie od poloneza ale zasada dzialania jest ta sama wstawione tlumiki przelotowe czyli koszt ok 40x2 c= 80 zl plus wspawanie mowie oczywiscie o nowych tlumikach ale mozna dorwac i za 30 zl jak sie poszuka rozmiar od 45 do 55 mm

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to mi dales teraz do myslenia :) bo nie chce sobie skopac elastycznosci, zalozmy wiec ze w tym wydechu koles w miejsce kata wstawil tlumiki przelotowe, co wtedy? nie pogorszy mi sie dol jak je wstawie? co sadzisz? z gory dzieki za pomoc :cool2:
Opublikowano

czy stracisz wg mnie nie ale nie wiadomo ile one juz jezdzily jak masz katalizator i chcesz sie go pozbyc to go sprzedaj kup tlumiki od poldolota chyba 50-55mm i bedzie gralo

 

mysle ze nie stracisz na elastycznosci bo uklad bedzie mial odpowiednia pojemnosc - a napewno bedzie duzo lepiej jak w przypadku jakbys mial wstawic strumiennice albo zwykla rure

 

ja strumiennice wstawialem bo za darmo dostaje wiec czasem na rolki wstawiam aby wiedziec czy strumennice cos daja czy tez nie

ale mowie za te cene co on chce wolal bym wstawic nowe tlumiki bo co nowe to nowe a zasada dzialania takiego od poloneza i takiego kupionego w UK jest taka sama

Opublikowano
witboy - sorki ze mnie ponioslo ale caly ten wydech jest z anglii wiec nie sadze zeby tlumiki byly od poloneza ;) ,

 

nie chce strumienicy bo sie o tym juz naczytalem i generalnie wiecej strat niz zalet raczej, a efekt wyciecia kata jest powszechnie znany wiec dlatego chce wstawic ten co na zdjeciu, a sonda co widac nawet na tym zdjeciu jest przed katem wiec nie stanowi to problemu.

 

poza tym koles odpisal mi na maila i rzeczywiscie wydech jest inny od oryginalu, mianowicie katalizatory zostaly wyciete i wstawione zwykle tlumiki z nierdzewki, tylko czy to rzeczywiscie daje jakichs przyrost na mocy??

 

hehe przyrost moce... dobre. nauczcie sie za robiac zabiegi typu zmiana koncowego tlumika, zmiana filtra powietrza na sportowy to sa zmiany bardziej w harakterystyce pracy silnika i przebiegu krzywej momentu... odetkanie wydechu spowoduje spadek momentu w niskich obrotach a wzrost w wyrzszych. Do tego wywalenie kata pozwala ''odetkac auto''. szybciej wkreca sie na obroty. Co do mitow to sa takie jak magnetyzery i strumienice to sa mity ale wyceice kata to nie jest mit. Po pierwsze '' nie warte inwestycji'' lol jakiej inwestycji nie dosc ze sprzedasz kata za 500zl to jeszcze oplacisz z tego demontaż kupno i montaż tlumika. Po druge az tak sie nie znam na skutkach ale wiem ze znajomemu kat sie zawalil zatkał wydech i doprowadzilo to miedzy innymy dio wypalenia gniazd zaworowych itd.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
dlatego ja proponuje zamiast zwyklych rur czy strumiennicy wstawienie tlumika przelotowego np srodkowy od poloneza - poniewaz uklad bedzie mial objetosc - a co za tym idzie nie straci wcale albo niewiele na dole - wiadomo to nie beda przyrosty w postaci 10 koni ale jak ktos bedzie mial serie albo ciut ponad to w autach po 15 lat 10 lat jest to wg mnie zadowalajace a po takich zabiegach mozna juz sie bawic np w chip bo z seri latwiej cos wyskubac niz dazyc do tego by byla seria
Opublikowano
dlatego ja proponuje zamiast zwyklych rur czy strumiennicy wstawienie tlumika przelotowego np srodkowy od poloneza - poniewaz uklad bedzie mial objetosc - a co za tym idzie nie straci wcale albo niewiele na dole - wiadomo to nie beda przyrosty w postaci 10 koni ale jak ktos bedzie mial serie albo ciut ponad to w autach po 15 lat 10 lat jest to wg mnie zadowalajace a po takich zabiegach mozna juz sie bawic np w chip bo z seri latwiej cos wyskubac niz dazyc do tego by byla seria

czytalem cie gdzie indziej i troche zalamujesz mnie z tymi tlumikami od poloneza :mad2: z ktorej nie patrzec to polonez to nie udany projekt , wstawic tlumik srodkowy jak najbardziej jedyne wyjscie bez katalizatora ale tlumik z nierdzewki czy tez aluminjowany a nie od poloneza aby go rdza zjadla :duh:

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.