Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. mam pytanie odnośnie bmw e-30 325xi. chciałbym kupić taki samochód za jakiś czas. czy możliwe jest by ten silnik zastapić nowszym 2,5 litrowym silnikiem z vanosem?

jeśli tak to kto jest wstanie to zrobić?

co potrzeba do takiej przeróbki?

Opublikowano

nie 325 xi tylko IX , tak sie to oznaczalo.

z wymiana nie ma problemu ale poszukaj tematow na forum pod nazwa "swap" bo sporo tego bylo . za sam silnik m50b25 zaplacisz min 2500-3000. podlaczenie tez okolo 1500-2000 i dodatkowe potrzebne graty czyli okolo 1000zl. calosc powinna sie zmiescic w 7000pln a dojdzie do tego sprzedanie swojego m20b25 w granicach 1500pln.

tylko po co ci ten naped na 4 kola? same z nim problemy. nie polecisz bokiem. 4x drozsze czesci zawieszenia przedniego.

w zime tylko jest gora nad zwyklym 325 .

Opublikowano

ja posiadam model 325 xi

i tak szczerze ci powiem ze nie narzekam

prowadzeinie auta z napedem na 4 kola rozni sie od tym z tylnym napedem i to duzo..trudniej wpasc w poslizg jest bardziej bezpieczniejsze jeszce jak posiada dsc to wogole wypas na zime.a co do czesci to to duzo cenowo nie odbiegaja od normalnych..no coz za wypas musisz zaplacic.

Opublikowano
...

prowadzeinie auta z napedem na 4 kola rozni sie od tym z tylnym napedem i to duzo..trudniej wpasc w poslizg

i to jest wlasnie najwiekszy minus IXa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
:duh: hehe - uważnie śledzę wszelkie posty o ix-ach i szczerze powiem że chyba za takim modelem się będę rozglądał. Jak na razie nikt nie przytoczył żadnego istotnego argumentu przeciw napędowi 4x4...Koszt zawieszenia jakoś mnie nie odstrasza a zimy robią się coraz sroższe... Może wypowie się jeszcze jakiś posiadacz e30 ix?
Opublikowano
:duh: hehe - uważnie śledzę wszelkie posty o ix-ach i szczerze powiem że chyba za takim modelem się będę rozglądał. Jak na razie nikt nie przytoczył żadnego istotnego argumentu przeciw napędowi 4x4...Koszt zawieszenia jakoś mnie nie odstrasza a zimy robią się coraz sroższe...

ale ze co? boisz sie poruszac w zimie zwykla tylnonapedowa beta? przeraza cie to ze czasami gdzies ci dupka poleci itd ? moze to nie bedzie pozytywna wypowiedz z mojej strony ale co mi tam - ostatnia cala zime przelatalem e30 325 na letnich oponach 215/40/16 robiac codziennie minimum 40km. zadnego dzwona, obcierki itd.przyznam ze czasami bylo ciezko i wolno ale dalo rade. wiec jezdzac na dobrych zimowkach moglbym chyba film w czasie jazdy do pracy sobie ogladac ...

Opublikowano
żeby ci przyszlo zjechac w jakąś boczną drugorzędna nie odsnieżaną i nie sypaną drogę szybko zmienilbys te oponki.gwarantuje ci to.
Opublikowano

WITAM! SORKI ZE POMYLIŁEM OZNACZENIE. NIE MAM USPRAWIEDLIWIENIA ZA TAK POWAŻNY BŁAD :D . DZIEKI ZA ODPOWIEDZ W SPRAWIE 325IX. WIEM ZE NAJDROŻSZE SA PRZEDNIE PRZEGUBY ALE RACZEJ NIE MA Z NIMI PROBLEMU. A CENA PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA NIE JEST JAKOŚ DROŻSZA, PRACUJE W CZĘŚCIACH TO SIE ROZEJRZAŁEM. CHCIAŁBYM JESZCZE SIE ODWIEDZIEĆ JAK WYGLADA AWARYJNOŚĆ NAPEDU 4X4, ZUZYCIE PALIWA??

WOLE SAMOCHÓD Z NAPEDEM NA 4KOŁA BO MIESZKAM NA UBOCZU I ZIMĄ TYLNY NAPED JEST U MNIE DO NICZEGO, NAWET NA DOBRYCH ZIMOWYCH OPONKACH . WIEM BO MA 316 I SA CZESTO PROBLEMY, LEPIEJ WTEDY MIEĆ GOLFA CZY KADETTA :D A WOLE BMW DLATEGO IX.

Opublikowano

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

 

Witam! Sorki ze pomyliłem oznaczenie. Nie mam usprawiedliwienia za tak poważny bład . Dzieki za odpowiedz w sprawie 325ix. Wiem ze najdroższe sa przednie przeguby ale raczej nie ma z nimi problemu. A cena przedniego zawieszenia nie jest jakoś droższa, pracuje w częściach to sie rozejrzałem. Chciałbym jeszcze sie odwiedzieć jak wyglada awaryjność napedu 4x4, zuzycie paliwa??

Wole samochód z napedem na 4koła bo mieszkam na uboczu i zimą tylny naped jest u mnie do niczego, nawet na dobrych zimowych oponkach . Wiem bo ma 316 i sa czesto problemy, lepiej wtedy mieć golfa czy kadetta a wole bmw dlatego ix.

 

 

Błagam - tego się nawet nie da przeczytać bez obróbki - nie pisz tak więcej Edziu :evil:

 

Co do spalania to też jestem ciekaw... A drogę do pracy mam przez górki, dołki, górki i jeszcze raz dołki - więc ix byłby ciekawą opcją... A na lato is :)

Opublikowano

a tak przy okazji to mam e-30 316 z silnikiem na gażniku elektroniczym

co z tym zrobić bo silnik mi nie rozwija pełnej mocy, nierówno chodzi no i mam ogólnie niecheć do tego gażnika. czym mozna go zastąpić?? moze zmmienić cały silnik m10 na wtrysku czy lepiej na m40?? jakie są koszty??

Opublikowano

edzo, zadajesz glupie pytania !

wiadomo ze jak ci twoje 316 pali okolo 10-11 l benzyny to taki 325ix bedze palic okolo 12-15l benzyny bo jest ciezszy i wiecej musi pociagnac ale to juz jest na dziecinny chlopski rozum brane.

jak ci szkoda benzyny i zalezy na oszczedzaniu to kup sobie honde 1.3.

sadzac po wypowiedziach to nawet jak kupisz e30 325ix to nie uda ci sie pokonac twojej trasy bez problemow.

do tego modelu i marki trzeba miec zaciecie a widze ze ty nie masz wiec poszukaj sobie daichatsu sharade lub honde civic 1.3

Opublikowano

na temat zuzycia paliwa w 2,5 litrowym silniku syszałem różne opowiadania, dlatego sie dopytuje. słyszałem opowieści na poziomie 8-9 litrów do 16-18litrów. twoje 12-15 to takie rosądne jest zuzycie i jak najbardziej akceptowalne przezemnie. ale jako słyche o 18 a nawet 20litrach to sie zastanawiam, logiczne. bo przy 171 kM takie zuzycie to ciutke duzo.

 

o jakim zacieciu mówisz??

mega obnizanie?? wielkie spojlery i inne szpecące świecidełka nakładki na pedały i itp?? ja nie z takich co robią z e-30 choinke. mam oryginalna na wąskich lampach w stanie idealnym z chromami fabrycznymi i tak powinny być utrzymywane e-30 a nie szpecic je!!

 

pozdrawiam!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.