Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Silnik z vanosem jest elastyczniejszy. Osiąga max moment przy niższych obrotach i przez to trochę mniej pali.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
W osiągach chyba nie ma zadnej. Obie maja po 150KM. Jedynie mozna sie klucic co do spalania. Podobno te z vanosem mniej palą. Ale sam mam vanosa i wcale nie pali to mało :) szczególnie w miescie.
Opublikowano
no wlasnie a ile tak mneij wiecej pali w miescie??bo wczesniej mialem merca w124 coupe 2,3 i sprzedalem bo nei dosc ze jezdzic to nei chcial,wielka krowa to jeszcze po 15 palil bez zadnych szalenstw w naszym pieknym krakowie :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mi 2.0 ale z vanosem palil tez 15 w miescie, teraz mam 2,5 nonvanos i pali 12, nie chodzi mi tu bynajmniej o to ze 2,5 pali mniej od 2.0 a o roznice w przebiegach silnikow. Jesli twoj nie jest dorzniety jak moje byle 2.0 to powinien przy spokojnej jedzie cos 10 w miescie wziac.
Opublikowano

Vanos posiada system zmiennych faz na zaworach dolotowych. Przez co auto z Vanosem ma mocniejszy dół obrotów (podobno), a także mniej pali (podobno) :)

Moim zdaniem jest to niepotrzebna rzecz. Jedyną a zarazem dużą wadą Vanosa jest to że czasem może się popsuć :P Pozdrawiam

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano
W osiągach chyba nie ma zadnej. Obie maja po 150KM. Jedynie mozna sie klucic co do spalania. Podobno te z vanosem mniej palą. Ale sam mam vanosa i wcale nie pali to mało :) szczególnie w miescie.

teoretycznie nie powinno byc roznicy w mocy bo katalogowo podana jest taka sama, moment ten sam , skok tloka ten sam

co do spalanie to faktycznie z vanosem powinno auto palic mniej

a co do tego ile moze ci wciagnac w krakowie to mysle ze 12l to opierniczy moze wiecej

:twisted:

Opublikowano
to zwykle 2,0 w e36 nie jest na zmiennej fazie rozrzadu??myslalem wlasnie ze vanos to tylko o ten moment obrotowy chodzi i tyle. a co do spalania tospokojnie raczej nie jezdze wiec mam nadzieje sie zmiescic w 12:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli jednym slowem zwykle 2,0 24v jest tez wporzadku i wielkiej roznicy nie ma oprocz tego "podobno" mniejszego spalania i "podobno" troche lepszego dolu :)

 

Zawsze chcialem zobaczyc wykresy momentu silnika z vanosem i bez. Wtedy mozna by wprost zobaczyc jak to jest. Ale niestety nigdzie nie moglem znalezc.

W nowszych modelach, od e46 montowany byl juz vanos II generacji. Zmienne fazy rozrzadu wszystkich zaworow. Takie cos musi juz robic roznice. Pozdro...

Opublikowano

W nowszych modelach, od e46 montowany byl juz vanos II generacji. Zmienne fazy rozrzadu wszystkich zaworow. Takie cos musi juz robic roznice. Pozdro...

no ale to juz jest inna bajka

:twisted:

Opublikowano
Vanos posiada system zmiennych faz na zaworach dolotowych. Przez co auto z Vanosem ma mocniejszy dół obrotów (podobno), a także mniej pali (podobno) :)

Moim zdaniem jest to niepotrzebna rzecz. Jedyną a zarazem dużą wadą Vanosa jest to że czasem może się popsuć :P Pozdrawiam

 

kolego chyba masz silnik bez vanosa jak tak piszesz, vanos załącza się z tego co czytałem przy 3700 obr/ min więc lepiej ciągnie od góry, to taki efekt jakby przy dieslu załączała ci sie turbina :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego chyba masz silnik bez vanosa jak tak piszesz, vanos załącza się z tego co czytałem przy 3700 obr/ min więc lepiej ciągnie od góry, to taki efekt jakby przy dieslu załączała ci sie turbina :wink:

cos w tym jest co piszesz. pamietam co zrobilo na mnie duze wrazenie jak pierwszy raz jechalem 320 z vansoem to wlasnie ten strzal mocy przy okolo 3500 obrotow. No ale jednak do 3,5 tys prawie nic sie nie dzieje. Polecam 2,5 - ciagnie cos od ok 2000 :twisted2:

Opublikowano

dokladnie jest taki zastrzyk mocy , a własciwie 2

jeden ok 3,5tys drugi powyzej 5tys

mniej wiecej tak to sie u mnie przedstawia

Opublikowano

Vanos 1 generacji włącza się przy około 3800obr a wyłącza przy 5000obr / minutę.

Vanos poprawia mometu w średnich obrotach.

Vanos 1 generacji działał na zasadzie albo włączony albo wyłączony dlatego czuć wyraźnego kopa przy tych 3800obr/min.

Natomiast Podwójny Vanos stosowany już w e46 załączał się stopniowo zależnie od obrotów silnika.

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.