Skocz do zawartości

Jak wymienić tuleję wachliwą w E39?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam do wymiany tuleję wachliwą / pływającą w moim BMW E39 523i sedan. Jako że wiele rzeczy robię w aucie sam (z reguły zawieszenia i hamulce) to i tuleję chcę sam wymienić. Jednak pytanie mam czy nie porywam się na jakiś niesamowicie ciężki temat. Czy jest na wymianę tej tulei jakiś knyf? Czy potrzebne są specjalne narzędzie, wyciskacze, prasa itd? Czy porozebraniu może tuleja łatwo da się wyjąć? Najbardziej zależy mi na opinii tych co przerobili temat własnymi rękami lub też byli świadkami wymiany.

Dzięki i pozdrawiam

Hazell
Opublikowano
Ja byłem swiadkiem wymiany takiej tuleji w mojej becie,nie jest to jakas mega skomplikowana operacja,wszystko zajelo jakies 40 minut tyle ze u mnie pojawil sie nowy problem po usunieciu starej tuleji,mianowicie nowa wypadała z gniazda,okazalo sie ze jest do wymiany ta czesc wahacza w którą wchodzi owa tuleja. Do póki nie zakupilem tej czesci zrobili mi prowizorke, aby wcisnac ta tuleje nalezy napunktowac miejscami gniazdo w ktorym ona siedzi. Na krótką mete pomaga. Powodzenia zycze :D
BMW e-39 523i
Opublikowano

Dzieki za odpowiedź :)

Nie rozumiem tylko o co chodzi z

ta czesc wahacza w którą wchodzi owa tuleja.
...

Przecierz ta tuleja siedzi w zwrotnicy z tego co widziałem... Nie widzę także jak da się wymienić część wahacza... :?

Mnie chodzi o część numer 2:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=33_0519&hg=33&fg=30

Mechanik wyciskał tę tuleję jakimś przyrządem?

Hazell
Opublikowano
Właśnie taką tuleję wymieniałem 2 tyg. temu....tzn. wymieniali mi na warsztacie. Operacja trwała jakieś 20 minut (razem z rozmowami :) ). Robił to jeden człowiek....2x wzywał inną osobę na chwilkę do pomocy. Wyglądało to mniej więcej tak : (opisuję jak widziałem) :) .... zdemontował jakąś 'rurkę' ...myślałem ze to ta tulejka....potem zamontował tam jakąś 'gumkę'....taki grubszy oring.......i zamontował ...(tą rurkę z tym oringiem) z powrotem . Pomoc 2giej osoby była potrzebna...przy zdemotowaniu ..tej 'rurki'....i zamontowaniu. :) Pozdrawiam.
Memento Mori :-)
Opublikowano

4 i 5 to luzik :P, WD 40, metrowa rurka i musi puścić.

Właśnie kompletuję przyrząd do wciskania tulei. Dwie tulejki i podkładki już mam, jeszcze tylko pręt gwintowany, nakrętki i jazda :)

Porobię fotki :)

Hazell
Opublikowano
spoko moze to i zwrotnica nie wiedzialem jak to nazwac,ale u mnie uleglo to zniszczeniu i musialem kupic nowe.

Drogo Cię kosztowało? Kupiłeś zupełnie nowe (jak tak to jakiej firmy i jaki koszt?) czy używane?

Hazell
Opublikowano
4 i 5 to luzik :P, WD 40, metrowa rurka i musi puścić.
jak nie będzie "luzik" to daj znać to Ci podpowiem jak się za to zabrać bo odkręcić tę nakrętke to pikuś
Opublikowano

Puściło, wszystko rozkręciło się elegancko... Ale cholernej tulei nie udało mi się wycisnąć :evil: Mój przyrząd okazał się za kiepski, podkładki się gną a przy mocniejszych podkładkach gwint na śrubie poleci :evil:

Ehhh do mechanika musze dac i 100 zabecelowac :evil:

Hazell

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.