Skocz do zawartości

regulator napięcia


yanush

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !Czy regulator napięcia znajduje się przy alternat.jeśli nie to gdzie?

Odebrałem alternator z naprawy-podobno ładowanie było w porządku-bardzo mnie to dziwi,poniewaz gdy mierzyłem miernikiem przed demontażem z auta napięcie spadało do 11,00V-wykluczam zwarcie.bezpieczniki są ok.kable tez sie nie grzeją,wydaje mi się ,że ten ,,elektryk''coś kręci!pomocy! :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W moim alternatorze 520i (BOSCH 80) regulator jest przy alternatorze i jest integralną częścią szczotkotrzymacza. Jeżeli u Ciebie też tak jest to elektryk mógł zmienić szczotki i powinno być ok.

Nie napisałeś, czy teraz jest wszystko dobrze (ile cię kosztowała ta praca elektryka).

Jak się przyglądasz alternatorowi - widzisz w którymś miejscu jakiś nowy element (mam na myśli widok zewnętrzny)? - jeżeli nie, to elektryk mógł wymienić same szczotki, a regulator ze szczotkotrzymaczem pozostał ten sam, ale tak jak pisałem, to już może powodować powrót do właściwego ładowania.

Gorzej, jeżeli skasował Cię za szczotki z regulatorem, a wymienił tylko szczotki.

pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć !DZięki za podp.zanim oddałem ten altern. do tego elektr. sprawdziłem szczotki [są ok.]Pierdoła elektryk wymienił łozyska i to bez mojej wiedzy[84zl.]popołudniu zamontuję altern,do auta i pojadę go zabić ,o ile wogóle da się dojechac bez ładowania [regulator jest elementem szczotkotrzymacza]juz sprawdzałem powinien ładować do 14,4V max. :roll2: :hand:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale z drugiej strony, przynajmniej przy okazji jakiegoś grzebania przy alternatorze masz wymienione te łożyska. W innym przypadku mogłoby się okazać, że za miesiąc alternator zacząłby hałasować... Takie czasem jest życie, a teraz masz ewentualny problem z głowy :D

Jeżeli ładowanie będziesz miał dobre, to już go nie zabijaj :D

(wcześniej może jakiś brud dostał się w okolice szczotek)

pozdrowienia

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz wymontowany alternator to popatrz na kumutator. Ja ma 18-latka (E-32) i w tym roku miałem przeboje z ładowaniem i to zagranicą. Wymiana szczotek na nowe nic nie dała bo kumutator miał wyrobione koleiny i szczotki wyskakiwały lub nie kontaktowały. Wymieniłem kumutator + nowe sczotki i działa. Koszt w przeliczeniu na polskie 120 zł - solidny warsztat w Bułgarii (pomocny Bułgar przez całe miasto przeprowadził mnie do tego warsztatu), ale kosztowało to mnie 4 godziny w plecy w trasie powrotnej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.