Skocz do zawartości

Normalnie już mi ręce opadaja!!!!!!!!.......:((


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! zakładałem juz kilka tematów oi tym grzechocie w silniku! polecono mi zarówno na forum jak i u mechanika zeby łańcuszek rozrzadu i napinacz wymienic (slizgi były ok) tak tez zrobilem! wczoraj złożylem z mechanikiem wszystko do kupy! i co sie okazało odpaliłem i ładnie zapalił i po ok.40sek pracy słychac ten cholerny stuk!!!!!!wiec nasłuchiwalismy skad dobiega i dobiegał z okolic alternatora wiec sciagnelismy paski i uruchomilismy na chwile bez osprzetu i co dziwo dalej stuk jak szlag w miare wzrostu obrotów coraz głośniej! wiec mechanik odkrecił swiece i kazał mi krecic wałem a on sprawdzal luz ta tłokach czy cos takiego i powiedzial ze na 2 cylindrze jest wlasnie ten luz i ze trzeba rozebrac silnik i sprawdzic bo to byc może sworzen na tłoku ma luz i tłucze! a dalsza jazda nie dosc ze hałasliwa jak szlag to jeszcze niebezpieczna!kurde juz sam niewiem co to moze byc!... Silnik to m44 wczesniej pracował idealnie bez zastrzezen(do niektórych rzeczy moglem sie przyczepic w moim aucie ale nigdy bym niesadził ze mnie motor zawiedzie...)jezdziłem juz tym z 2.5 miesiaca ale na poczatku to było lekkie rzeszenie a teraz to juz nawet na biegu jałowym słychac jak tłucze!!! Blagam was pomóżcie bo juz niewiem co robic!.... ile kosztuje nowy tłok ze sworzniem??? jak wogóle w m44 jest zamocowany tłok? prosze o dosłownie wszystkie sugestie!!!!

POZDRO!

Opublikowano
Może łożysko sprzęgła tak tłucze lub osłona od wydechu pod samochodem lub sam wydech gdzieś uderza, sprawdź ewentualnie sprzęgło wiskotyczne od wentylatora, mi też tak tukło kiedyś, myślałem ze to już koniec silnika a do warsztatu jechalem nie wiecej niż 40km/h :), odkręć całkowicie wiatrak na chwile i jak niebedzie się tłukło to masz odpowiedź do wymiany sprzęgło wiskotyczne, jeśli dalej bez zmian to niech mechanik odkręci miske olejową wtedy bedzie widać wszystko. Ile już kilometrów pokonałeś na tym tłuczeniu ?
Opublikowano
wydech i te sprawy na 100% nie bo juz sprawdzałem! o z tym sprzegłem to niewiem warto by było sprawdzic tylko dobrze jakbys mi pokazał na jakims rysunku gdzie to>???? mam tez podejrzenie ze to moze byc panewka korbowodu poniewaz to tłuczenie jest cykliczne i na biegu jałowym wystepuje co 1-2 sekundy.... takze moze to i to byc, chociarz swieciła by kontrolka na desce dłuzej a mi cisnienie oleju i wszystkie wskazniki chodza normalnie! hmm.... na poczatku jak to tłuczenie było lekkie to myslałem ze to łancuch ale po wymianie dalej to samo i wogóle około 2 tyg temu juz zaczeło ostro tłuc to przejechałem około 150km a tak jakby policzyc od poczatku tego najmniejszego grzechotu to juz jakies dobre 1000km nabiłem!ale błagam niemówcie mi tylko ze motor do wymiany!!!! bo naprawde ale myslałem ze silnik mnie nigdy nie zawiedzie i wogóle bardzo dobrze sie sprawował:) da sie uratowac jeszcze moja Beatke?????:(
Opublikowano

mialem praktycznie te same objawy i musze Cie zmartwic bo najzwyczajniej zjechala mi sie panewka wlasnie na drugiej korbie...

zdejmij miske olejowa i sprawdz panewki

Opublikowano
Zanim rozkręcisz silnik to odkęć całkowicie wiatrak od chłodnicy, bo to sprzęgło wiskotyczne jeśli sie rozpada to hałasy przenoszą sie na cały blok silnika, cięzko wtedy określić skąd konkretnie wydobywa się hałas. Każdy mechanik twierdził ze coś w bloku stuka gdzies na dole bloku. U mnie jak rozpadalo sie sprzegło wiskotyczne zaden mechanik nie był wstanie okreslić co tak naprawde sie dzieje, tez padały rożne dramatyczne diagnozy dopiero jakiś kolejny mechanik odkrecił wiatrak od chłodnicy - dokładnie od koła pasowego i kazał uruchomić silnik i po uruchomieniu była cisza. Zostało założone nowe sprzegło wiskotyczne na wiatraku i spokoj, no chyba ze twoj wentylator jest elektryczny wiec sprzegła wiskotycznego nie bedziesz miał.
Opublikowano

hmm... ciezko mi powiedziec czy mam sprzegło wiskotyczne ale od koła pasowego nie widze napedu na wiatrak to raczej mam elektryczny! zreszta mam wersje z klimatronikiem dwustrefowym, takze niewiem czy to cos zmienia ale ja tam tego nie widze!

ale raczej bedzie panewka bo mechanik wyjał swiece i sprawdzał jak tłok wraca z gmp to naciskał na niego takim przyrzadem i na 3 cylindrach było sztywnie a na 1 tłok sam opadł troche i mówił ze albo sworzen albo panewka! czy tłoki w M44 sa sztywne czy ruchome? nie chodzi mi o to o czym kazdy pomysli... tylko o sposób zamocowania tłoka na korbowodzie i o jego sposobie pracy!

Opublikowano
Wydaje mi sie ze gdyby byl luz gdzies na tłoku na sworzniu lub jeszcze gdzies to silnik juz dawno powinien sie zatrzeć. Ewentualnie silnik by osłab, czy ubywa Ci oleju ? Sprawdź kompresje na tym niby luźnym tłoku. Pewny jesteś ze to nie popychacze hydrauliczne? Postaraj sie mniej więcej ustalić źródlo stukania, chodzi mi czy słychać z dołu czy z gory.
Opublikowano

koszt panewki to okolo 120pln

tak na marginesie to poza glosnym klekotem nie bylo zadnych objawow tzn. silnik nie stracil na mocy i chodzil idealnie rowno

teraz lata sila rzeczy duzo lepiej bo przy okazji naprawy wymienilem walek rozezadu na sportowy zendera

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.