Skocz do zawartości

Pasek wieloklinowy i rolki - problem!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

niedawno kupiłem BMW e-36 1992 rok TD, 4 dni temu wymieniałem olej i filtry, zdecydowałem sie również na wymianę paska wieloklinowego, gdyż ten co był wydawał mi się zużyty. Po wymianie zaczął mi rzęzić nawiew powietrza w kabinie, aż wreszcie stanął i wogóle nie pracował. Myślałem że dmuchawa jest uszkodzona, ale o dziwo dziś zadziałał znowu, ale z mniejszą mocą i głośniej. Poza tym spod maski słychać było niezbyt przyjemne odgłosy, które wskazywałyby na zatarcie się którejś z rolek prowadzących pasek wieloklinowy (już kiedyś mi się zatarły 2 rolki).

 

Wieczorem jadąć nagle zapaliła mi się czerwona kontrolka ładowania - odrazu zatrzymałem się i zerknąłem pod maskę - pasek wieloklinowy był luźny - jak myślicie, co było przyczyną? czy zatarły się rolki, czy może był wadliwie założony, czy miało to jakiś związek z nawiewem powietrza do kabiny (że się popsuł)? Czy naprawa "będzie boleć"?

 

pozdrawiam!

Opublikowano
Jeśli dmuchawa staneła i nie zadziałał bezpiecznik bo np był włożony za duży to może zapalić sie ładowanie dmuchawa pobiera dość dużo prądu pogła byc powodem zwarcia w inst. i nadmiernego obciążenia alternatora, w skutek czego przepaliły sie diody w alternatoże lub poprostu pasek zaczą się ślizgać nagrzał sie i rozciągną. A rolki to musisz sprawdzić organoleptycznie

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Sorki, ale nie wiem czemu "ubzdurało" się (bardzo często słyszę i czytam opinie), że wentylator wentylacji pobiera dużo prądu - przecież on ma max. kilkadziesiąt wat, to światła mijania więcej pobierają prądu, czy nawet wentylator chłodnicy (jeżeli jest elektryczny). Największymi odbiornikami prądu jest ogrzewanie tylnej szyby i światła - szczególnie drogowe w samochodach 4 reflektorowych (no może o czymś jescze zapomniałem :think: , nie wspominam oczywiście o rozruszniku ...)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Nie wiem ile ma w BMW ale mam luzem wentylator od jakiejś Hondy czyna Civic i jest na nim jak byk wybite 12V 24A więc to będzie prawie 300W to chyba nie jest mało, miałem go po małych przeróbkach założonego jako wentylator chłodnicy i radził sobie z dużym śmigłem bez problemu

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Wentylator nawiewu ? - hmm, albo jestem coś niedoinformowany, lub nie na bieżąco ... ;-)

Z tego co pamiętam (daaawno to oglądałem - katalog wyposażenia alektrycznego różnych samochodów ...) to nawet wentylatory autobusów tyle nie miały - było to coś w okolicach 100-200W (no może to nie były autobusy z "górnej półki" ...)

300 W to mają wentylatory do ogrzewania powietrznego małego domu !

Albo czegoś się dowiem - może się mylę ? :think: - "oświećcie" mnie

Nooo, a nawet jeżeli ma te 300W, to przecież prawie nigdy nie pracuje na "Full" - ja np. używam od 1-6 "biegu" na 14 dostępnych biegów ... jedynie funkcja "szybkie odparowanie szyby" daje "full".

Muszę "pogrzebać" ile mają współczesne wentylatory, a może ktoś jeszcze wie ?

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Już sobie sam odpowiadam - jestem nie na bieżąco :? - trochę poszperałem i faktycznie wentylatory mają ok. 200-300W.

Stare "dobre" samochody miały wentylatory po 20-50W !

Aż się boję dowiedzieć ile u mnie pożerają wentylatory (są 2 szt.) przy pełnej mocy, np. przy wspomnianym odparowywaniu szyby ...

 

Ale ogrzewanie tylnej szyby, czy reflektory drogowe mają podobne zużycia, a wentylator raczej rzadko pracuje na "full".

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
No widzisz ja też myślałem tak jak Ty w starym Fordzie miałem wiatraczek co 6A zjadał prądu, dopiero mnie uświadomił silnik dmuchawy od Hondy, a te prawie 300W + 130W światła + 60W pompa paliwa +200W komputer + inne komponenty i nie daj boże ogrzewanie tylnej szyby nawet nie wiem ile może miec ale się nie zdziwie jak 0,5kW, a wydajność alternatora to jakieś 1100-1500 W więc nawet przy standardowej proceduże odmrażania szyby +włączone światła dostaje on nieźle po tyłku

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
dzięki za wypowiedzi w moim poście, czy mógłby ktoś jednak odpowiedzieć na zadane przeze mnie pytania?
Opublikowano

Człowiek uczy się całe życie ...

Ale tak jak napisałem to jest moc max., przeważnie jest tak, że np. jak wentylator ma 4 biegi (dośc często), to na 3 biegu już ma moc ok. 50-60% pełnej mocy ...

200 W komputer ? ... nie, nie, nie będę zaprzeczał ;-), ale Pentium 4 z 2 dyskami Ultra Wide SCSI i wieloma bajerami nie pobiera nawet połowy (to już mam sprawdzone :-) )

Ale odchodzimy od tematu ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
200 W komputer ? ... nie, nie, nie będę zaprzeczał , ale Pentium 4 z 2 dyskami Ultra Wide SCSI i wieloma bajerami nie pobiera nawet połowy (to już mam sprawdzone )

Ale odchodzimy od tematu ...

 

komputer + osprzęt np grzałka sondy lambda poza tym nie ma co porównywać Peceta do komputera w samochodzie przede wszystkim dlatego że jest wykonany w innej technologi duzo starszej niż w Pecetach dlatego też mają większy pobór prądu, i wszystkie urządenia cyfrowe pobieraja więcej prądu w impulsie dlatego w pececie jest zasilacz impulsowy. Dotknij ręką puszki z komputerem i zobacz jaki jest gorący zresztą napewno wiesz myśle że sama moc grzewcza to jakieś 30- 40W bo potrafi być mocno ciepły. Co do P4 to przy pełnym obciążeniu bierze bodajże 120W ma nawet dodatkowe zasilanie zasilacz 200W nie pociągnie P4 też sprawdzone ;)

 

Sorki za posty nie na temat

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Aaa + osprzęt to OK.

Sam P4 tyle nie pobiera ... a zasilacze to że mają 200, 300 itd. W to też nic nie mówi, bo one przeważnie nie wyrabiaja się duuużo wczesniej, przede wszystkiem przez nierównomierny rozkład obciążenia na poszczególne napięcia, zasilacz komputerowy często przy ok. 40-50% obciążeniu juz się nie wyrabia ... jak nie zapomnnę to sprawdzę dokładnie ile pobiera mój komp z P4 ...

Ale odchodzimy od tematu ...

Wracając do problemu z paskiem w pytaniu - standardem jest, że po wymianie przy pierwszej lepszej możliwości (nawet po paru km), należy sprawdzić naciąg, potem jeszce pare razy co kilkanaście/dziesiąt km, bo pasek w pierwszym momencie lubi się sporo rozciągnąć oraz musi się "ułożyć" na kołach pasowych. Ja prawie zawsze po wymianie musze ponownie naciągać - wyjątkiem jest np. BMW z V8 gdzie są napinacze (a nie tylko rolki prowadzące), tu nie trzebabyło nic robić.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
swieci ci sie ladowanie bo pasek jest luzny i tyle. nie ma to nic wspolnego z dmuchawa. po prostu zbieg okolicznosci. rolki nie piszczaly i tak sobie piszcza?? cos tu dziwne. to jak zmieniales pasek to nie sprawdzałes ich po prostu??.moze pasek zle zalozyłes. w TD to nie jest wcale takie proste :naughty: u mnie w moim tdsie paska sie nie napina jest napinany automatycznie.
e39 3.0D
Opublikowano

To że jest pasek luźny to wiem! bo przeciez o tym napisałem! to że świeci się kontrolka ładowania bo pasek jest luźny do tego też udało mi się dojść!!!! chodziło mi o przyczynę dlaczego pasek sie obluzował....

 

... już mam naprawione - okazało się że, że napinacz paska był zużyty - musiałem kupic nowy - kosztowało mnie to 150 zł + 40 zł wymiana

 

pozdrawiam fanów BMW!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.