Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mój problem dotyczy lewego ksenonu w e46 320d. Dowiedziałem się, że to często powtarzający się problem. Otóż po włączeniu świateł prawy świeci a lewy nie. Dzieje się tak np po nocy. Im dłużej stoi samochód, tym dłużej trzeba czekać aż lampa się zapali. A zapala się gdy wyłączę i włączą ponownie przełącznik, zwykle po 3-5 minutach, ale ostatnio jak samochód stał 3 dni nie odpalany, to zajęło z 15 minut. Wykluczone są: żarówki, cewki i przetwornice. Problem generalnie dotyczy podobno tylko lewej lampy i jest prawdopodobnie związany ze sterowaniem komputerem. Czy ktoś miał taki przypadek i wie o co dokładnie chodzi??

 

pozdrawiam

Opublikowano
mowisz o stronie pasazera??jak tak to ja tez to zauwazylem, czsem sie wylancza, trzeba wlaczyc/wylaczyc i jest ok. jutro wsadzam druga lampe i bede sprawdzal.
Opublikowano

witam! mam to samo,ale z prawym xenonem.Po nocy czasami nie zapala.Musze wylaczyc i wlaczyc swiatla i jest ok. Mialem sprawdzane zarowki,przetowrnice...itp...i dalej to samo.Wczoraj bylem u elektryka i mialem cos nie ten przy masie co idzie do przetwornicy czy cos takiego...ale prawdopodobnie sie to znowu stanie...chociaz dzisiaj bylo ok. Sprawdzilem chyba wszystko i powiedzial ze prawdopodobnie problem tkwi w module swiatel LCM.Mowi ze jest to do zrobienia,ale musi posprawdzac.Dam znac jakby udalo sie to zrobic,tylko jedyny problem taki ze jade w sobote za tydzien do niego bo nie mam czasu...:(

 

 

 

pozdrawiam

Opublikowano
dokładnie jest to wina modułu świateł czyli czarnej skrzynki przy nogach pasażera... moduł ten steruje całym oświetleniem i również ksenonami po przez podanie masy na grubsze przewody...
Opublikowano

Witam,

 

Byłem z tym u elektryka. Faktycznie to jest problem ze sterownikiem świateł LCM. W serwisie ten moduł to koszt ok 1500PLN. Elektryk założył mi jednak by-pass pomiędzy obiema lampami (z miedzi beztlenowej) żeby obie lampy dostawały taki sam impuls napięcia przy włączaniu. Na razie jest ok, po nocy zapaliło się od razu (wcześniej zawsze po nocy się nie włączało).

A jeśli chodzi o samą przyczynę: prawdopodobnie rdzewieją w jednym miejscu przewody masy (po lewej stronie pod maską - generalnie problem jest podobno powszechny w E46 właśnie z lewej strony), co powoduje zmiany potencjałów. To z kolei może uszkodzić moduł LCM.

 

Jak dowiem się czegoś jeszcze to dam znać :)

 

pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
ja tak mialem i to byl problem z zarowkami,gasnol coraz czescie i za kazdym razem gasilem i wlanczalem od nowa swiatla(rzarnikami, palnikami jak kto zwal) po wymianie jest ok koszt zarowek 130zl/szt OSRAM taki jak orginalnie zakladane w BMW

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.