Skocz do zawartości

Moje 525 24v wzieło oley!!!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pomóżcie czy to normalne ze przy kreceniu do 6500 tys. przy ostrej jeżdzie może brać troche oleju

 

mam samochód od tyg. zrobiłem z 800 km. na bagnecie znikneło pół centymetra :P

Opublikowano
Pomóżcie czy to normalne ze przy kreceniu do 6500 tys. przy ostrej jeżdzie może brać troche oleju

 

mam samochód od tyg. zrobiłem z 800 km. na bagnecie znikneło pół centymetra :P

 

Oczywiście że możliwe i wcale nie musi to być obiawem zużytego silnika, poprostu pierścienie olejowe nie nadążaja zbierać filmu olejowego. pół centymetra na bagnecie to będzie ok 300ml o ile się nie mylę, jeśli cały czas jeździsz b. ostro to nawet nowy silnik będzie tyle żłopał

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Pomóżcie czy to normalne ze przy kreceniu do 6500 tys. przy ostrej jeżdzie może brać troche oleju
No to życze miłej i bezawaryjnej eksploatacji :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak będziesz go sprzedawał, to nie zapomnij powiedzieć nowemu nabywcy, jak jeździłeś :)

 

6500 obr/min? Przecież odcięcie jest przy 6300 obr/min... jeżeli robisz 6500 przy redukcjach, to życzę powodzenia...

 

Fakt, przy takiej jeździe, a jeszcze od zimnego silnika, to i tak niezły rezultat (300ml oleju).

Kai
Opublikowano
HEHE TO CO WY JEZDZICIE DO 2.500 TYS. ZEBY NA BENZIN ZAOSZCZEDZIC

 

 

WESOLYCH SWIAT

 

hehehe my jeździmy i będziemy jeździć jak Twój następny post będzie np."urwał sie wał Pomocy!!" Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać. Qban to jest silnik który ma przelatane X tys km i kręcenie go za każdym razem do ogranicznika napewno nie jest kuracją odmładzającą

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

a co do tego oleju to nie bierze na zimnym silniku jest polowa stanu

 

a patrzylem na cieplym bo komp sie cos chrzani i pokazuje

 

-LOW motor OIL-

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy jeździmy do 2500rpm? Otóż, 525i 24V jeżdżąc do 2000rpm (należy pamiętać o minimalnej magicznej granicy 1500rpm - zainteresowanych odsyłam do instrukcji) jeździsz ekonomicznie, ale jak dziadek. Jeżdżąc do 2500rpm jedziesz normalnie nie odstając od innych w ruchu miejskim. Natomiast jeźdżąc do 3000-3500rpm jesteś zawsze pierwszy...

U mnie 6000rpm na blacie się oczywiście pokazuje, ale baaaardzo żadko (np. przy extreme wyprzedzaniach).

 

Natomiast co do oleju, to właśnie najwięcej "przecieków" między cylindrem, a smarowaniem jest na zimnym silniku (sama fizyka, żadne cuda). Auto spala olej, a z drugiej strony paliwo dostaje się do oleju i go rozrzedza - pogarszając smarowanie. Więc jak już MUSISZ się wyżyć, to poczekaj, aż Ci się silnik zagrzeje - pojeździsz dłużej :)

 

BTW - katowanie KAŻDEGO auta na zimnym silniku to najlepszy sposób na przyśpieszenie... złomowania jego silnika.

 

Piszesz, że części są tanie...

- za używany silnik 2,5 M50 ze sporym przebiegiem musisz wyłożyć około 3,5-5kzł... (źródło Allegro i znajomi "sprowadzacze") plus do tego jeszcze płyny i robocizna,

- remont? proszę ceny z BMW:

- tłok 1 szt. z pierścieniami ok. 600zł

- korbowód 1 szt. z tuleją ok. 600zł

- panewki główne 1 komplet ok. 80zł

- olej, płyn, uszczelnienie silnika ok. 800zł

- robocizna - lepiej nie pisać :(

Jak widzisz, te akurat silniki nie należą do tanich. Ostatnio na forum był do sprzedania V12 5.0 za 800zł - pomyśl nad takim.

Kai
Opublikowano

Hmm... nie, żeby coś, ale tak z ciekawości - skoro wymiana silnika to "tania" opcja - nie lepiej było dołożyć kasę do 525 i kupić coś o parametrach stworzonych do sportowej jazdy, a nie limuzynę z w miarę dynamicznym silnikiem??

 

pozdrawiam

Opublikowano

za 4 tys to cale auto bez budy mozna przywiesc (znaczy kupic juz z prowizja)

 

Co do remontu silnika to ja wychodze z zalozenia ze ingerencaja wieksza niz wymiana glowicy jest bezsensem

 

Lepiej kupic drugi motor z pewnej reki niz bawic sie z wymiana panewek czy tlokow....

Opublikowano
BTW - katowanie KAŻDEGO auta na zimnym silniku to najlepszy sposób na przyśpieszenie... złomowania jego silnika.

 

No ja mam kolegę co twierdzi, że takim systemem można tygodniowo zaoszczędzić około 10 litrow paliwa :arrow: czyli poprstu jeśli auto stoi na podwórzu to najpierw je skrobie a puźniej dopiero pali :!: Oczywiście takie zachowanie jest śmieszne :lol: Ale jeśli ktoś ma z tym problem a chce to mieć ominięte to niech sobie zamontuje webasto z opcja grzania płynu chłodniczego + sterowanie na pilota :!: I pozamiatane przychodzisz szyby odpuszczone z mrozu w samochodzie ciepło, no i silnik jest zagrzany :!:

0 261 200 520 ;-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BTW - katowanie KAŻDEGO auta na zimnym silniku to najlepszy sposób na przyśpieszenie... złomowania jego silnika.

 

No ja mam kolegę co twierdzi, że takim systemem można tygodniowo zaoszczędzić około 10 litrow paliwa :arrow: czyli poprstu jeśli auto stoi na podwórzu to najpierw je skrobie a puźniej dopiero pali :!: Oczywiście takie zachowanie jest śmieszne :lol: Ale jeśli ktoś ma z tym problem a chce to mieć ominięte to niech sobie zamontuje webasto z opcja grzania płynu chłodniczego + sterowanie na pilota :!: I pozamiatane przychodzisz szyby odpuszczone z mrozu w samochodzie ciepło, no i silnik jest zagrzany :!:

 

Dlaczego śmieszne, mnóstwo ludzi tak robi, a chodzi o to, żeby silnik był jak najkrócej zimny. Jeżeli odpalisz silnik na postoju, to jest on bez obciążenia i baaardzo długo się grzeje, a jak go odpalisz i jedziesz (zachowując rozsądne granice, nie od razu do 6300rpm) to grzeje się dość szybko.

 

A jaka jest oszczędność przy webasto? I tak i tak spalasz paliwo, więc... wygoda i ciepło - to wszystko, zero oszczędności. Chcę tylko napisać, że odpalanie po oddrapaniu to nie kwestia oszczędności paliwa, tylko oszczędności silnika.

Kai
Opublikowano

No nie wydaje mi sie, Twoja teoria jest troszke dziwna, chyba normalne że silnik najmniej się zurzywa jak chodzi na luzie, jak myślisz dlaczego sie szybciej nagrzewa jak odrazu jedziesz zimnym??

bo tarcie jest większe, ilość paliwa nie ma tu nic do rzeczy bo mieszanka jest b bogata i nawet chłodzi silnik. Co do webasto to śrenio zużywa 0,5l na godzinę a rano wystarczy włączyc na 15 min aby silnik był letni, więc chyba jest taniej niz grzanie silnikiem

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Ale gdy mamy zimny silnik to i zimny olej a co za tym idzie słąbsze smarowanie :!:

Zgadza się ale jak silnik jest pod obciążeniem to jest jeszcze gożej. Olej gęsty nie dociera wszędzie pod obciążeniem sa większe naciski co poprostu wyciska olej z pomiędzy współpracujących elementów i jest brak smarowania. ja zawsze nawet jak nie skrobie szyb zapalam silnik i odczekuje chociaz 10s zanim rusze z miejsca

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Kai ten tekst to jak bym czytał motor. Tam jest dosłownie to samo, ale tak naprawdę nie wiem jak to jest. Nie jestem mechanikiem, raczej samoukiem. Często się słyszy sprzeczne opinie na ten temat. W zimie odpalam samochód i często wracam do niego po 20-30 minutach (oczywiście w pracy, bo z rana to ciągle mało jest czasu). W środku jest cieplutko i przyjemnie, a z szyb wszystko spłynęło. Jak narazie nie stwierdziłem żadnych usterek spowodowanych przez to. Może robię źle i kiedyś przydzie mi za to zapłacić (będę się w piekle poniewierał :diabel_faja: ).
Opublikowano

Widze qban, ze masz autko od tygodnia, a juz szukasz pomocy HEJ CHLOPAKI BIERZE OLEY.

 

Pozniej wypisujesz ze mozna za 4 tysie prawie nowe, tyle ze bez budy sprowadzic.

 

Moze kupisz sobie jescze ze 3 takie prawie cale za 4 tysie, i po cwiartce zlozysz caly, tylko bude sobie sproawdz.

 

Moim zdaniem nie wiesz do czego sluzy samochod. Ale napewno tak nie myslisz.

 

Mam nadzieje ze za rok, bedziesz mial nadal "nowy" samochod. Tylko juz nie ten, co obecnie.

 

Pozdrawiam goraco, naciesz sie i zacznij dbac o auto , a ono zacznie oszczedzac Ciebie i twoj portfel.

Opublikowano

Witam! Już dawno nic nie pisałem, ale qban wyprowadził mnie z równowagi.

Z drugiej strony czego sie spodziewac po człowieku, co dorobił się kilka groszy i kupił coś innego niż poldka.

A tak na poważnie qabn to ja bym na Twoim miejscu pomyślał nad jakąś japońską wiertarką (Honda) co to się kręcą bez opamiętania.

 

Do BMW trzeba dojrzeć...!

 

Wesołych Świąt.

Black - Mighty - Wonderful

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.