Skocz do zawartości

Mymontowałem miecz dmuchawy proszę o pomoc :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy wyjąłem miecz z mojej Bety b on ie miałem regulacji szybkości dmuchawy tylko max. I nie wiem co mam z nim zrobic ktoś wspominał o zimnych lutach ale wydaje mi sie że wszystko jest dobrze... Ponoc można wymienic sobie samemu te tranzystorki tylko że ja nie wiem które to są te które są pod tą plastikową obudową takie dwa żółte czy te sa te 4 które są między tymi dwoma płytkami zanitowane jakby.... Co mam robic proszę o pomoc..... jak to sparwdzic albo co wymienic jak i na jakie bardzo proszę bo zima idzie a by sie przydało normalne dmuchanie ;) :modlitwa:

Siniek ;)

Wynajem aut do ślubu.

http://www.jaguaremdoslubu.strefa.pl/

Opublikowano
Dobra jak masz to w dłoni:tranzystory o które pytasz są na tym właśnie miedzianym mieczu,ale zanim je wymontujesz weź lutownice i oblutuj na nowo gniazdo przyłączeniowe kabli (też oblutuj przekaźnik) bo u mnie tam były zimne luty których nie widać gołym okiem.Jak trafisz na zimny lut to da się zauważyć charakterystyczny sposób rozpływania się cyny wokół elementu dolutowywanego,ale nie jest to regułą.Mi jest łatwiej to zrobić niż opisać bo sam jestem elektronikiem.(żółte elementy to kondensatorki).Powodzenia w naprawie.

W124 260E

W201 200E ex.

W126 260SE

W115 240D (250 M123) ex.

BMW 730i E32 ex.

Opublikowano
Polutowałem jeszcze raz i dalej nie działa,więc rozebrałem go całego..Troche było z tym problemów.nity zpiłowałem a te kleksy poprostu musiałem podważac dłutkiem bo nie szło ich wydostac nawet lutownicą. Wyjąłem i jutro ide do sklepu kupic je. Ale mają tylko takie IRF 530 typu N itd. chyba powinny byc dobre prawda??? A czy ewentualnie gdyby po sprawdzeniu jutro któryśz tych starych był sprawny to można je pomieszac z tymi IRF b oocalamy przy wyjmowaniu 2 tylko i jutro je w sklepie pomierze. dzięki z góry za pomoc.

Siniek ;)

Wynajem aut do ślubu.

http://www.jaguaremdoslubu.strefa.pl/

Opublikowano

wczoraj wyciagnalem miecz - wyglada jak nowy, na oko zadnych zimnych lutów - ale dla pewnosci wszystko przelutowałem - nic to nie dalo ...

 

 

 

dominiko19 - mozesz napisac jakie kupiles i jak po wymianie ? jezeli dobrze rozumiem to chodzi o te tranzystory w srodku miecza - 4szt ??

Opublikowano

dziś sie za to zabrałem ...

 

tranzystory sa ok , ogolnie cala opornica wyda sie byc ok ...

 

jednak - ma ktos schemat opornicy - nie wiem do konca jak jest ona sterowana z panelu klimatyzacji - bo dochodzi do niej - 12v , masa , napiecie sterujace ( od 1-ok6v) i jeszcze jedno 12v - nie wiem po co to drugie 12v , czy opo czasem nie powinno byc sterowaniem w minusie ( tzn malec proporcjonalnie do zwiekszania szybkosci dmuchawy na pokretle ) .

 

jak ktos ma schemat to bede wdzieczny :modlitwa:

Opublikowano
Witajcie. Wyjąłem swój miecz bo nie działała regulacja obrotów dmuchawy .Wymieniłem tranzystory te 4 z miecza co nie było wcale takie łatwe ale sie udało wlutowałem nowe IRF 530 posmarowałem je takapastą sylikonową termoprzewodzącą izłożyłem założyłem okazało sieże teznie działa ale jak włączy sie na maxa t odział i jak sietroche ujmie to teżale prawie obroty sienie zmieniają a przed samym maxem przerywa ta kjakoś... Na połowie wyłącza sie cały. Ale okazało sie że akumulator od tefgo prubowanai sie rozłądował troche b osamochód stałjakisczas zostawiłem go na noc ładując .dzisrano sprawdzam i nic juzniue działątylko max. Co mam robic bo juz nie wiem. Słyszałem że jeszcze kondensatorki może wymienic.... Proszęo pomoc

Siniek ;)

Wynajem aut do ślubu.

http://www.jaguaremdoslubu.strefa.pl/

Opublikowano

Działa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!\

Jeszcze raz wziąłem sie za niego.... Przelutowałem wszystko czyli rozgrzałem luty. I lepiej połączyłem miecz z tą dolną częścią na której sąte wszystkie układy.... Powinienem pewnie skręcic to śrubami a nie tylko na wcisk na te stare nity.Nalałem na te stare nity które zeszlifowałem lutu i na niego troche poxipolu a także na tranzystory żeby wszystko ładnie trzymało. Włożyłem i jest tak jak powinno byc oby działało długo. Dzięki wszystkim którzy m i pomagali :):):) :clap:

Siniek ;)

Wynajem aut do ślubu.

http://www.jaguaremdoslubu.strefa.pl/

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Hi,hi chyba też mnie trafiło :doh:

 

Wszystko było cacy,aż tu w weekend odpalam auto,i po przekręceniu kluczyka wieje na max :?: a pokrętło jest na ZERO.

 

Silnik pracuje a pokrętło płynnej regulacji mocy nadmuchu nie reaguje wcale,czy dam zero,czy na max wieje non stop tak samo.

 

Więc czy w opisanej sytuacji zostaje tylko wymiana tranzystorków,czy również mógł się skopać sam panel i jak to rozróżnić ewentualnie :?:

Opublikowano
Hi,hi chyba też mnie trafiło :doh:

 

Wszystko było cacy,aż tu w weekend odpalam auto,i po przekręceniu kluczyka wieje na max :?: a pokrętło jest na ZERO.

 

Silnik pracuje a pokrętło płynnej regulacji mocy nadmuchu nie reaguje wcale,czy dam zero,czy na max wieje non stop tak samo.

 

Więc czy w opisanej sytuacji zostaje tylko wymiana tranzystorków,czy również mógł się skopać sam panel i jak to rozróżnić ewentualnie :?:

 

 

jezeli chcesz wyeliminowac panel - musisz go zdemontowac - i sprawdzic opornosc potencjometru w roznych polozeniach - powinien miec taka sama opornosc jak pokretla od temperatury ...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

chłopaki ratujcie,przeleciałem różne forum bmw i jestem w kropce

 

miecz zrobiony-nowe 4 sztuki,pasta,zlutowane i skręcone na max

1 .próba-regulacja wróciła,wszystko :cool2: :mrgreen:

2.-klapki/silniczki działają pięknie/reg.ustawienia kierunku nawiewu i temp działa

3.raz reg chodzi lecz przed samym 0 jak jest ten przeskok na b.wolno i dopiero potem 0 ,to słychać mini zwiększenie obrotów

4.dzień kolejny-małą trasa i testowanie:

-grzeje OK,mam na 26,w pewnej chwili czuć,ze daje sporo chłodniej :?:

-reg działa-ale dam na 0 kalpki się zamykają,diody świecą i nawiew "wieje"-słychać,że chodzi nadal-nie max ale chodzi

...poleciały joby...

-włanczam znów i tak na środkowej prędkości do końca trasy

-postał z 3 godziny,wracam do domu,działa normalnie :doh: :?:

 

no i zgłupiałem całkiem(stare tranzystory )miały sporo różne wskazania więc były faktycznie skopane

 

czyżby sam panel :?: co w nim jest za cholerstwo,które może takie cyrki odstawiać :?:

Opublikowano

to wina tranzystorow - jakie kupiles ??

 

problem w tym - jak wsiadasz i wlaczas jest dobrze - bo miecz i tranzystory sa zimne- jak pochodzi troche to sie wszystko grzeje i wtedy moga wychodzic roznice w dziala tranzystorow - moga miec np minimalnie inny czas reakcji , albo min inne napiecie ....

 

 

u mnie po zmianie tez sie tak dzieje - wszystko dziala jak nalezy - ale jak wsiadam po nocy i dam na 0 to wiatrak minimalnie pracuje ... jak zrobkie kilkaset metro i sie miecz zagrzeje jest ok ( tzn na 0 nie pracuje ) - wiec to olewam.

Opublikowano

mój miecz jest firmy Behr

 

stare były 4 sztuki BUZ 71A

 

nowe jak chyba sam sugerowałeś w innym temacie kupiłem IRF540

Opublikowano

miecz skręcony śrubkami,z tym,że 2 mm nie miałem pod ręką,to dałem 3 mm(prawie wchodziło na styk w ucho tranzystora to zdeka pilniczkiem powiększyłem otwór) i zamiast tego aluminiowego nitu jest w środku śrubka,a tranzystor opiera się na podkładkach,+pasta termoprzewodząca

 

jutro zerknę w panel,co i jak tam wygląda,na jakimś forum znalazłem link z E 36,i tam winowajcą był kondensator tantalowy w panelu

Opublikowano

faktycznie omyłka irf 540 polecił psychop w temacie:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=10503&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

 

 

tulejek nie wstawiłem,bo zbrakło mi odpowiedniego mini wiertełka...a wyszło tak,że na d... usiedzieć nie mogłem w 2 dzień świąt i miecz poszedł w ruch

 

z tym,że tranzystory dolegają cacy,te użyte podkłądki są nawet ciut szersze od firmowej tulejki więc powinny dociskać,lepiej/na szerszej powierzchni

 

całość skręcona na max

Opublikowano

wina lezy w tranzystorach - z tego co czytam to wynika ze prawidlowo dzialaja tylko te co w oryginale - BUZ71a - inne niby odpowiedniki dzialaja ale nie zawsze i nie do konca ...

 

ja mam BUZ10 ale tez nie jest to ideal ...

 

 

z tego co pamietam to BUZ71 ma takie same parametry jak 71a tylko wieksza moc - ale czy bedzie dzialal idalnie - nie wiadomo.

 

 

jezeli nowe buz71a by wytrzymaly tyle co te w oryginale - tzn kilkanascie lat to nie ma co kombinowac ... ale dmuchawa moze sie juz przycierac itp i moga dlatego padac ...

Opublikowano

Winowajca znaleziony:---Panel.

Podczas kręcenia pokrętłem w prawo i w lewo zauważyłem ,że ruszając góra dół,zaskakuje i działa ok.

 

Rozkręcony,potencjometry zmierzone i ten od nawiewu inaczej wskazywał od pozostałych,wypsikane spreyem do styków+kręcenie w prawo i lewo aby dobrze się rozprowadziło.

Po odparowaniu ponowne mierzenie i OK.

Dodatkowo czyszcenie czujnka temperatury-byłw kurzu+sprey do tapicerki

 

Regulacja już działa ,zawsze się włancza/wyłancza

 

A dane tranzystorów tak przy okazji:

oryginał: - BUZ 71 A... MOS-N-FET 12A/50V/40W

nowe: - IRF 540...N-MOS 28A/100V/150W

 

Działa więc zostają IRF 540,jeśli kiedyś jakieś cyrki będą spróbuję wstawić takie jak oryginał.

Opublikowano
Witajcie!!! ja tego posta założyłem i napisałem o moim osiagnięciu wszystko było aż do sylwestra kiedy to jechałem i nagle poczułem swąd spalonych kabli coś w tym stylu odrazu wyłączyłem nadmuch i sie zatrzymałem po włączeniu samochodu i nadmuchu działa On na całej regulacji praktycznie na maxa i gdy nawet wyłączę go to tak samo wieje jak szalony tylko wtedy nie rozdziela gdzie... czy to znowu ten miecz padł czy cos innego????????? bardzo proszę o pomoc :)

Siniek ;)

Wynajem aut do ślubu.

http://www.jaguaremdoslubu.strefa.pl/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.