Skocz do zawartości

E-36 328 coupe


Złoty1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Pewnie temat oklepany , ale jakos nie moglem znalesc tego w bazie !. Nosze sie z zamiarem kupna E-36 328 w wersji coupe najlepiej tak od 95r . co mozecie powiedziec na temat tego auta?!!! Na co zwrucic uwage przy zakupie , ogladalem ostatnio jeden model z przebiegiem 180tys. km i mial juz powycierane boczki siedzen??? !!!to raczej mial 280tys co wy na to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak od '95 to one były dopiero dostępne więc ciężko Ci będzie znaleźć starszą choć produkcja zaczęła się jeszcze w '94. Najlepiej szukać poliftowej czyli od września '96. Zwrócić uwagę właściwie na wszystko, 2.8, coupe i manual najczęściej oznacza że auto w pewnym okresie swojego życia przeszło dość sporo ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hej, po pierwsze nie wierz tym przebiegom, jak czasem czytam np. amerykanskie czy angielskie blogi dotyczace e36 tam ludzie maja przjechane po 250 - 350 tys. km. Nikt tam nie cofa licznikow wiec mozna te wartosci przyjac za realne.

Przy zakupie sprawdzilbym jak lancuszek chodzi - czy nie slychac nic, jesli tak to moze byc juz do wymiany - od 200.000 km w gore (mozna sprawdzic tym sposobem tak na oko czy przebieg nie jest zanizony). Na jakich obrotach sie utrzymuje silnik na biegu jalowym, czy nie faluje. Sprawdzilbym tez ogrzewanie w kabinie, czy prawidlowo dziala, bo lubi to sie psuc. Przysluchaj sie mostowi czy nie chodzi glosno - jesli tak to niedlugo trzeba bedzie zmienic. Jak sprzeglo chodzi. Czy lapie szybko czy pozno. Czy nie jest twarde. Oczywiscie przyjrzyj sie dokladnie miejscom gdzie sie lacza elementy karoserii, obejrzyj je z jednej i drugiej strony i porownaj. Sprawdz wysokosc zawieszenia, czy np. przednie, lewe kolo nie siedzi nizej od przedniego lewego. Jak bedziesz jechal autem to celowo jedz zniszczona nawierzchnia - bedziesz mogl uslyszec czy ewentualnie cos nie jest do wymiany, amorki, tuleje, sworznie itp. Zawsze tez polecam przed zakupem sprawdzic tu:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=5941

jak auto wyjechalo z fabryki i porownac do tego jakie jest teraz. Wystarczy do tego numer VIN.

Generalnie szukalbym takiej oryginalnej - jak z fabryki, bez dodatkowych dupereli. Trzeba jednak dodac ze ciezko raczej bedzie ci takie auto w super stanie znalezc - malo kto chyba kupuje 200 koni zeby wolno jezdzic, aczkolwiek sam takie znalazlem wiec jest nadzieja. Pozdrowienia. Widze ze z gdanska jestes :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie za dobre rady , napewno sie zastosuje , zdawalem sobie sprawe ze niebedzie latwo znalesc to auto z tym silnikiem w ddb stanie coz do odwaznych swiat nalezy , bede probowal , na allegro widzialem fajny egzemplarz tylko ze z automatem , warto kupywac taki fajny motor z automatem ? ? ? Jezdzil ktos takim cudenkiem z automatem ? Jak tak to jak wrażenia ? Ps. te skrzynie wytrzymują ciezka nogę "?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie 328 Coupe z automatem. To auto ma bardzo ciekawe osiągi w manualu (7,3s do setki i jakoś 15s na 1/4 mili), a przy tym odpowiednie spalanie 13-14 litrów w mieście. Automat dosyć, że znacząco zmuli ten silnik, podniesie spalanie o 1,5-2 litry, to jeszcze jak będziesz chciał pojeżdzić na wysokich obrotach (a będziesz chciał :D ze względu na osiągi, charakter auta i dźwięk silnika) to automat znacznie Cię ograniczy i zniszczy zabawę. Nie wspominając już o tym, że wielu osobom autem z napędem na tył w automacie się po prostu ciężej jeździ w trudnych warunkach atmosferycznych. 2.8 w automacie w ostateczności tak, ale w limuzynie typu E39, Coupe to jest zupełnie inna bajka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
moim skromnym zdanie automat odpada - nie kupuj lepiej bo pozniej bedziesz zalowac, no chyba ze juz kiedys jezdziles automatem i nie przeszkadza ci to, pozdro...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Tak tez myslalem ze zaczniecie mi to wybijac z glowy :mad2: i dobrze !!! :P Dzieki Saku82pl za szczegolowa pomoc !!! Jak znajde cos ciekawago bede was towarzysze meczyl ! A predko to to raczej niebedzie ! Ps... Czeka mnie przejazdzka M3 2004 r. 343 konie :twisted: napewno podziele sie wrazeniami :8) mapewno zrobie jakies fotki ! Myslicie ze ta M3 zerwie kapcia ???? Mysle ze z piasku pojdzie ..... :wink: hihihih :dance:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj panowie widać że nigdy nie jeździliście automatami !!! , Combi nie wiem skąd masz te dane jeśli chodzi o przyspieszenie ale różnica między automatem a manualem w przyspieszeniu jest mnimalna a praktycznie jej nie ma. Stawiam 100zl ze jak byśmy staneli na światłach z takimi samymi silnikami to niestety ale zostałbyś w tyle ze swoim manualem !!!

 

Fakt że kwestia przyzwyczajenia , ale nie prawda że automat zmuli ten silnik , masz przełącznik na sport i tak samo ciągnie do 6,5 tysiąca obrotów. Mam automat i nie zamieniłbym się na manuala tym bardziej że głownie jeżdze po mieście gdzie co chwile się staje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj panowie widać że nigdy nie jeździliście automatami !!! , Combi nie wiem skąd masz te dane jeśli chodzi o przyspieszenie ale różnica między automatem a manualem w przyspieszeniu jest mnimalna a praktycznie jej nie ma. Stawiam 100zl ze jak byśmy staneli na światłach z takimi samymi silnikami to niestety ale zostałbyś w tyle ze swoim manualem !!!

 

Fakt że kwestia przyzwyczajenia , ale nie prawda że automat zmuli ten silnik , masz przełącznik na sport i tak samo ciągnie do 6,5 tysiąca obrotów. Mam automat i nie zamieniłbym się na manuala tym bardziej że głownie jeżdze po mieście gdzie co chwile się staje.

 

Nie masz racji :) Pomyliłeś skrzynię automatyczną, którą masz w swoim samochodzie ze skrzynią DSG. Ta druga (dwusprzęgłowa) rzeczywiście działa bez żadnych strat , ponieważ nie odcina napędu i bardzo szybko zmienia biegi. Nie powoduje wzrostu spalania, a osiągi na niej są nawet lepsze niż w skrzyni manualnej (przykładowo Porsche 911 Turbo w manualu ma 3,9s do setki, natomiast ze skrzynią DSG 3,7s). Niestety nie były montowane w E36. :wink:

Klasyczna skrzynia automatyczna w silniku wolnossącym, bez turbiny (w przypadku tych ostatnich jest już lepiej z racji rozłożenia momentu) ma niestety dużo wad. Po pierwsze wzrasta średnie spalanie o około 1,5-2 litry, pogarszaja się znacznie osiągi (od ponad sekundy w górę), nie wspominając już o kosztach remontu takiej skrzyni, a trzeba się z tym liczyć kiedy auto ma przejechane kilkaset tysiecy km. Ma też zalety, silniki z taka skrzynią są z reguły w lepszym stanie no i wzrasta komfort podróżowania po mieście i to ostatnie jest jej podstawową zaletą.

Jeśli chodzi o osiągi to napisałeś, że w trybie "sport" możesz wkręcasz silnik na obroty do 6,5 tys. jednak pamiętaj, że ruszasz z bardzo niskich obrotów, gdzie Twoje auto ma tylko mały procent ze swojej maksymalnej mocy i momentu i tu rozpoczynają się straty skrzyni automatycznej w stosunku do manualnej. Różnica pomiędzy Twoim 320iA a 320i jest ogromna i wynosi około 1,5 sekundy, czyli standardowo. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos tu chce przechwalic swoje autko na sile ;)

 

kamil.jagiello w zyciu nie uda Ci sie pojechac szybciej od manuala. jak juz pisal combi. automat zaczyna ruszanie z niskich obrotow i sie rozkreca i dopiero od nastepnych biegow zacznie jechac porownywalnie do manula. z resztą i tak wątpie ze stary autonmat jest w stanie szybciej przerzucic bieg niz zreczny czlowiek w skrzyni manualnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.