Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Powolutku przymieżam się do wymiany silnika M50B20, na M52 - 256S4 (podwójny vanos z E36). Z tego co udało mi się dowiedzieć (w kwestjach mechanicznego montażu) to na początek musze zastowować łapę silnika od M52 (z pojedyńczym vanosem). Czy jeszcze jakieś niespodzianki ?

 

A teraz do rzeczy.

Wydaje mi się że

1) Chłodnica (węże od niej) , alternator, rozrusznik będzie pasować z M50

2) Do wymiany (założenia) jest kompletny silnik z pompa wspomagania,

wiązka elektryczna silnia, przepływomierz, obudowa filtra powietrza, sprężarka klimatyzacji.

 

Elektryczne "sprawy" - komputer SIEMENS'a + EWS + dorobienie wtyczki przy skrzynce bezpiecznikowej i poprzestawianie pinów.

 

Główne pytania :

1) Czy można użyć "starego" komputera ABS'a

2) Czy komputer SIEMENS'a ma "jakąś" diagnosytkę popostałych komputerów w samochodzie (Moduł centralnego, airbag itp), i w związku z tym może nie chcieć współpracować

3) Wiązka elektyczna wnętrza + skrzynka bezpiecznikowa nadaje się po dorobieniu gniazda do M52 ?

 

4) Co poza dyfrem i dociskiem + tarczą w skrzyni trzeba wymienić w układzie przeniesienia napędu ?

 

Uff. To chyba tyle "na początek" ;-)

 

Pozdrawiam

M.Kozielski

Opublikowano

Widzę że jesteś dość dobrze przygotowany, to dobrze bo łatwo nie będzie :wink:

 

Elektryczne "sprawy" - komputer SIEMENS'a + EWS + dorobienie wtyczki przy skrzynce bezpiecznikowej i poprzestawianie pinów.

 

Tu będzie najwięcej problemów, reszta to już pikuś. Myślę że masz juz jakiegoś elektryka który się tego podjął?

 

4) Co poza dyfrem i dociskiem + tarczą w skrzyni trzeba wymienić w układzie przeniesienia napędu ?

 

Ten nowy to silnik z 323 zgadza się?

Ewentualna zmiana dyfra na dużą głowę (taki jest w 323) pociąga za sobą zmianę półosi i wału napędowego

Sprzęgło przekładasz w całości z nowego silnika (koło zamachowe i tarcza ma większą średnicę niż w B20)

www.turboBMW.pl
Opublikowano
nie dam sobie reki uciac ale podwojny vanos byl zakladany dopiero w e46, w e36 na 99% nie bylo takiego,

 

no saku82pl masz rację, nie wiem skąd autor tematu dłubie ten silnik ale raczej nie z E36

www.turboBMW.pl
Opublikowano

Co do silnika, to wszystko się zgadza. Podójny był dopiero w E46, i tak jak kolega "korona" zauwazył to silnik - 323. Niemniej jednak blok jest taki sam jak w "pojedyńczym" wanosie który był w E36, w związku ze związkiem pasują łapy od "starego" M52 (do 1999r).

 

Jeśli chodzi o elektykę, to jestem elektronikiem, a od roku pracuję w automotive (wprawdzie w projektowaniu, ale zawsze coś (-; )- mam nadzieje że dam radę. Dotychczas udało mi się szczęśliwie "stworzyć" wiązkę do klimy IHKA i założyć moduł check control (i nawet działa), więc i z tym mam nadzieje dać sobię .

 

Co do tylnego zawieszenia to dzięki za wskazówkę. Będę patrzył jak to 'ugryźć" , tzn. czy na razie zostawić "mały" i zobaczyć jak się będzie zachowywał (ale z opinii wyrażanych na tym forum, wynika że taki dyfer "umrze" szybko) , czy szukać dyfra z półosiami i wałem.

Opublikowano

Ostatnio temat przerabiałem, i bloki nie są takie same (inne w płaszczyźnie osadzenia głowicy) niemniej wyglądają podobnie i łapy pewnie spasują.

Co do dyfra to nie jest aż tak źle, w końcu to tylko 170KM czyli prawie tyle co w 2,0 z dyfrem w małej głowie, osobiście bym tego nie ruszał no chyba że masz części za free :wink:

www.turboBMW.pl
Opublikowano

Witam ! Łapy pasują na 100% bo sprawdzałem w ETK, nr. katalogowe. I wynika z nich ze w E46 jest taka sama łapa do 256S3 i 256S4, co znaczy w skrócie tyle że rozstaw otworów jest taki sam ;-).

Co do dyfra to chyba pozostane przy tym co jest, bo części za darmo nie mam ;-).

Chodzi mi po głowie jeszcze jedna sprawa - wymiana kolektora dolotowego z M54B25. Podobno można troszkę więcej wycisnąć stosując kolektor od młodszego brata (a pasuje podobno bez problemu).

 

Dzięki za wszystkie wskazówki !

Opublikowano

Silnik na podwójnym Vanosie stosowany był dopiero w E46

 

Łapy na pewno wyglądają inaczej w E36 M52 256S3 a E46 M52 256S4

 

 

Osprzęt silnika nie będzie pasował chyba wcale jeżeli mówimy o osprzęcie od M50 tak ze musisz kupić kompletny silnik.

 

Samo podłączenie do chłodnic i skrzyni nie będzie problemu również sprzęgło razem z silnikiem tym nowszym podpasuje do twojej skrzyni. Problem pojawi sie przy podłączeniu pompy klimatyzacji i pompy wspomagania chodzi o profile rurek ale to nie największy problem a największy problem to podłączenie sie do wiązki głównej auta. Swój EWS 2 powinieneś dać rade dokodować do nowego komputera Simensa. No i zostaje ci jeszcze przeróbka układu wydechowego na typ katalizatora Euro4 i powtórne badanie spalin sondami za katalizatorem

 

jeżeli nie masz takiego silnika jeszcze kupionego to mam do sprzedania

Opublikowano

Witam !

Mam pytanie do doświadczonych kolegów ;-).

Chodzi mi o przeróbkę układu wydechowego, w których punktach sa mocowane sondy ?. Są 4 szt. to jasne. Ale gdzie mocowane, w kolektorze wydechowym i za katalizatorem ?. Czy już na rurze dochodzącej do katalizatora i za nim ?

 

A drugie pytanie odnośnie rurek klimatyzacji. Mam kompresor seiko-seiki od M52, i węże które do niego pasują ;-). Czy założenie go do nowego silnika będzie problemem ? (w sensie pasowania rurek do ściany grodziowej i do chłodnicy) ?

 

Pozdrawiam

M.K.

Opublikowano

Witam !

 

Jeśli chodzi o rurki to myślę że mogą to być od M52 (256s3). Klimę zakładałem sam, i sprężarka z łapą na pewno jest od M52 (to jest taka "mała" seiko-seiki), a przewody są w tej chwili jakby "nie stąd" mam wrażenei że przewód od grodzi do spreżarki jest "za długi", podobnie jak ten do chłodnicy (choć ten bardziej wydaje mi się z "tego auta").

 

Co do kolektorów. To tak jak pisałem mam w tej chwili M50 (z jedną sondą), więc muszę jeszcze rozeznać czy silniczek "przychodzi" z kolektorami ;-)

 

Pozdrawiam !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.