Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem użytkownikiem bmw e-34 1992 rok 2,5 TDS, samochód ma przejechane 300 tys km. W tym tygodniu usłyszałem dziwne dźwięki(łoskot) z silnika. Po przejrzeniu forum, wychodzi na to że przyszedł czas na wymianę rozrządu. Zadzwoniłem do warsztatu(bodex - jest w dziale polecane warsztaty) i poinformowano mnie że to jest kosz ok 3000-4000 tys, bo to prawie mały remont (trzeba sprawdzić gniazda zaworowe, pierścienie, tłoki , ściągać głowice). Powiedzcie mi czy ktoś z was wymieniał rozrząd i jakie były koszta? Jak jest z tą głowicą, w opisie roberta czytałem ze nie trzeba jej sciągać? I czy macie jakiś warsztat który jest naprawde godny polecenia i w miarę tani(woj. mazowieckie, ok warszawy) Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

wazik

Opublikowano

Pięknie.... Szkoda, że za tą sumę nie wyprodukują Ci nowego silnika....

Twój silnik pewnie ma łańcuch na rozrządzie, dlatego nie wiem dokładnie,o ile to zmienia (podwyższa) koszt wymiany rozrządu w porównaniu do rozrządów z paskiem, ale zakładając, że nie zrobiła się u Ciebie jakaś "demolka" w silniku, i rzęzi jedynie rozciągnięty łańcuch, to 3000-4000zł to jakaś suma nie z tego świata. Nawet w ASO to tyle chyba nie kosztuje.

To może nie całkiem to samo, bo, jak pisałem, mam pasek, ale ja za wymianę zapłaciłem następująco:

# pasek i napinacz (ContiTECH, Ina) - 140zł (kupione w sklepie przez Allegro)

# pompa wodna (oczywiście nowa) - 118zł (warsztat zamówił)

# do tego nowy coolant

z ceną robocizny=380zł (zajęło im to ok. 3,5godziny, ale chyba przez 1,5g. sprowadzali pompę, bo sam wcześniej nie pomyślałem, że ją też przy tej okazji trzeba zmienić)

Wtedy mało wiedziałem o moim silniku (miałem autko dopiero od tygodnia). Następnym razem rozrząd będę sam wymieniał.

 

Tak czy inaczej, w cenie 4000zł można zrobić generalny remont silnika (chyba, że to tak dobry warsztat, że już przez telefon usłyszeli, że jest tu potrzebny generalny remont).

 

Jedź do miejsca, w którym powiedzą, czy wystarczy jedynie wymiana kompletu rozrządu, czy trzeba coś jeszcze wymieniać.

Pozdrawiam, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

jezeli mowa o oryginalnych częściach to koszt może być tak wysoki.

natomiast jezeli zamienniki to podziel tą kwotę na 3.tak mniej wiecej

Opublikowano

wazik, Pomocne w zorientowaniu się w cenach części oryginalnych, będzie zaglądnięcie na RealOem, np. tutaj

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA91&mospid=47379&btnr=11_1454&hg=11&fg=25

 

To możesz przyjąć za górną granicę cenową. W moim przypadku, przy każdym jak dotąd, zakupie czegoś w ASO, okazywało się, że jest trochę taniej niż na RealOem.

 

Wątpię, że wymiana samego kompletu rozrządu nawet na oryginalnych częściach może sięgnąć 4000. (Chyba, że w TDS-ie przy tej okazji wymienia się całą zawartość głowicy)

pozdrawiam, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Właśnie jak patrze na ceny częsci, to zakup wszystkich w Intercars przy zniżkach 20% nie powinien przekroczyć 1000 zł.

Ale jak mi gość powiedział że to mały remont śilnika, bo głowice trzeba sprawdzić, cylindry, tłoki i że z jego doświadczenia wszystko to będize do roboty i cena nie mniej niż 3500zł to mi szczęka opadła.

Naprawde nie wiem co o tym sądzić. Na farom ktoś wcześniej pisał ze za samą robocizne przy TDS od niego chcieli 1200 zł. Wydawało mi się że zmieszcze sie w granicach 2000-2500(robocizna + części), a on mi z taką ceną wyskoczył. Czy ktoś ostatnio wymieniałw tds rozrząd i ile to go kosztowało??

Pozdrawiam

wazik

Opublikowano
ja jak będę zmieniał rozrząd to też pewnie będe chciał robić mały remont głowic i może pierścionki , bo przy tych rzeczch i tak trzeba rozpinać rozrząd więc dwa razy robota jak na przyszłość planujesz inne remonty oprócz wymiany rozrządu!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Wymieniałem jakiś rok temu rozrząd w swojej tds-ie ( łańcuchy, ślizgi, napinacze itp. ) wraz z uszczelką pod głowicą, części były albo oryginalne BMW, albo z GM ( Opel - silnik stosowany w Omedze ) i nie jest prawdą, że będziesz musial wymieniać pierścienie itp., moja ma przejechane ponad pół miliona i nie trzeba było tego robić, za części z 30 i 40 % rabatem zapłaciłem ok. 1500 zł, za robote o ile pamiętam 500 zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.