Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie.

Co sie stanie jesli sie przejedzie np 100km na prawie całkowicie odkręconym korku płynu chłodniczego?

Czy układ może sie wtedy zapowietrzyć i wywalić płyn co może doprowadzić to zagrzania?

Opublikowano
Może to spowodowac ubytek płynu poprzez wyparowanie, albo problem z załapaniem temperatury- mniejsze ciśnienie w układzie. Wydaje mi sie że nic ponad to!
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Jeżeli masz np niesprawne visco lub termostat to możesz zagotować wodę przy odkręconym korku. Dlaczego? Układ chłodzenia jest "ciśnieniowy" - tzn szczelnie zamknięty po rozgrzaniu utrzymuje ciśnienie wyższe od atmosferycznego przez co woda (płyn) gotuje się w wyższej temperaturze - ok 110st zamiast 100st. (Dlatego czasami widać jak ktoś na poboczu otwiera korek w nagrzanym aucie i z chłodnicy wali fontanna wody - po prostu obniża się ciśnienie i woda gwałtownie się gotuje) W korku jest wbudowany "bezpiecznik" który nie pozwala by ciśnienie rozerwało węże.

 

Czy układ może sie wtedy zapowietrzyć i wywalić płyn co może doprowadzić to zagrzania?

 

Jest dokładnie na odwrót :wink: czyli zagrzeje się, wywali płyn i układ się zapowietrzy

www.turboBMW.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.