Skocz do zawartości

Kupuje 525d, potrzebuje opinii znawcy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ogladalem dzisiaj BMW 525d z 2002roku. Przez godzine robilem wszystkie rzeczy, ktore znalazlem na tym i innych forach. Wszystkie testy pozytywnie, wszystko chodzi fajnie, ale...

 

No wlasnie, podczas jazdy zaobserwowalem znaczne opoznienie na wcisniecie gazu. Jak jade dynamicznie (>3000obr) wszystko gra, samochod ma kopa, ale jak ciagne od nizszych obrotow (np. 2000obr) lub podchamuje troche na piatce do 100km/h i nacisne z powrotem gaz to potrzeba mu 1-1,5 sekundy zeby zaczac przyspieszac i robi to przez pierwsze kilka sekund bardzo emigmatycznie (niezaleznie od predkosci - czy to jest 50km/h czy 100km/h, probowalem na biegach 3, 4 i 5 - zawsze to samo).

 

Zauwazylem tez, ze po przekreceniu kluczyka nie zapala sie dioda silnika i pozniej podczas jazdy tez sie nie swieci.

 

Auto serwisowane w ASO, ma pelny komplet kluczy, starszy czlowiek sprzedaje, bo mu zona kupila na 30-ta rocznice slubu nowe 530d. Przebieg ma 193tys. km., wlasciciel niewiele wie poza tym, ze nic sie nie dzieje z autem i ze serwisuje w ASO to wszystko jest ok. Wyglada na bardzo zadbane, zauwazylem, ze po lewej z przodu silnika sa wymienione rurki aluminiowe oraz wentylator wyglada na nowy.

 

Oprocz tego po lewej stronie z przodu jest rura plastikowa polaczona z taka gumowa (tak na oko maja z 10-12cm) i ta gumowa jest bardzo luzno zalozona i brak na niej paska sciagajacego. Jak podloze reke obok niej (kolo lewej lampy) to jak silnik pracuje czuje wyrazne "dmuchanie" powietrza.

 

To BMW wyglada i prowadzi sie super, ale zbil mnie ten brak reakcji na gaz. Moj PassatTDI (110KM) to przy tym rakieta (dotkne pedal gazu i leci do przodu).

 

Szukalem na forum i w necie, ale nie znalazlem dokladnie takiego uszkodzenia. Jedyne sugestie mowily o AFM (Air Flow Meter - czujnik masy powietrza), pompowtryskiwaczach lub pompie paliwa. Silnik dosc ladnie wchodzi na obroty, jednak ponizej 3000obr robie to wyraznie wolniej niz moj TDi.

 

Jako poczatkujacy aspirant BMW prosze: podpowiedzcie co i jak, czy to normalne, czy cos nie tak, czy jechac sprawdzic do ASO, a jak tak to co sprawdzic?

Opublikowano
hej jest to normalny objaw w BMW. Niestety jest tak ze reakcja na gaz jest po chwili. W E60 juz troche poprawiono ten problem ale nie jest to zadną usterką
Opublikowano

moze ten luz na rurze to od doladowania i puszcza powietrze bokiem ale nie wiem dokladnie czy o ta rure chodzi - proponowalbym zrobic prosty test:

 

otworz maske i popros o przygazowaanie do ok 2,5 tys obrotow i trzymanie tak przez kilkanascie sekund, sprawdzisz czy ktoras z rur nie puszcza powietrza nie swiszczy za mocno ...

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Mam 3,0D i nie widzę opuźnionej reakcji na gaz.Zbiera sie pięknie już od 1000obr.Opisany objaw miałem w TDSie bo ten ciągnoł dopiero od 2000.
Opublikowano
Mam 3,0D i nie widzę opuźnionej reakcji na gaz.Zbiera sie pięknie już od 1000obr.Opisany objaw miałem w TDSie bo ten ciągnoł dopiero od 2000.

 

Ogladalem tez 530d i on tego wlasnie nie mial, zbieral sie ladnie od niskich obrotow i czuc bylo moc w nim drzemiaca w pelnym zakresie. Ale na biegu jalowym tak trzasl, ze sie nie dalo wysiedziec (doslownie, az drzwi sie otwieraly i zamykaly) wiec sobie go odpuscilem (gosc mowil, ze BMW tak ma).

 

Myslisz, ze to moze byc cos nie tak z silnikiem? Czytalem, ze aby to sprawdzic to najlepiej na kompa, ale sama diagnostyka w UK kosztuje £350 :shock:, wiec wolalbym nie jechac na darmo jak to moze byc cos powaznego.

Opublikowano
Rozumiem, że chodzi o automata bo w manualu powinien zbierać się bez zwłoki.

 

To jest manual wlasnie. I strasznie zle mi z tym bylo, bo lubie jak auto mnie slucha od razu, a nie po kilku sekundach.

Opublikowano
moze ten luz na rurze to od doladowania i puszcza powietrze bokiem ale nie wiem dokladnie czy o ta rure chodzi - proponowalbym zrobic prosty test:

 

otworz maske i popros o przygazowaanie do ok 2,5 tys obrotow i trzymanie tak przez kilkanascie sekund, sprawdzisz czy ktoras z rur nie puszcza powietrza nie swiszczy za mocno ...

 

Na tyle na ile umialem wykonalem ten test. No i nic nie swiszczy, slychac tylko uderzenia tlokow i taki maly szum z przodu. Kolo rury to powietrze leci (chociaz tez mysle, ze chyba bardziej zasysa) mniej wiecej tak samo caly czas.

 

Facet powiedzial, ze sprobuje dzisiaj podjechac do ASO i wyjasnic dlaczego dioda od silnika sie nie zapala przy przekreceniu kluczyka. Sam mowi, ze tego nigdy nie zauwazyl.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Myślę że jeśli autko jest zadbane i bezwypadkowe to mozna je łyknąć a ze względu na wadę trochę utargować.

Powodem słabego zbierania sie może być turbina lub przepływomierz a koszt ich naprawy(wymiany) nie jest kosmiczny.

Opublikowano

mam 525d i nie mam zadnego opoznienia. no moze niewielkie wynikajace z redukcji biegu w automacie.

co prawda w oryginale wysoka zaskakuje turbina ca 2000 rpm, ale nie ma to zadnego znaczenia dla tego silnika. ciagnie zawsze tak samo rowno. to po prostu zasluga 6 garkow. jesli chodzi o diode DDE to fakt ze sie nie swieci moze co najwyzej oznaczac, ze ktos ja odlaczyl, bo nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem przepalenia. na Twoim miejscu wybralbym sie na diagnostyke do ASO, poniewaz wskazane przez Ciebie wymienione elementy swiadczylyby o rozbieraniu przodu.

DIESEL POWER
Opublikowano
mam 525d i nie mam zadnego opoznienia. no moze niewielkie wynikajace z redukcji biegu w automacie.

co prawda w oryginale wysoka zaskakuje turbina ca 2000 rpm, ale nie ma to zadnego znaczenia dla tego silnika. ciagnie zawsze tak samo rowno. to po prostu zasluga 6 garkow. jesli chodzi o diode DDE to fakt ze sie nie swieci moze co najwyzej oznaczac, ze ktos ja odlaczyl, bo nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem przepalenia. na Twoim miejscu wybralbym sie na diagnostyke do ASO, poniewaz wskazane przez Ciebie wymienione elementy swiadczylyby o rozbieraniu przodu.

 

Czesc, dzieki za info, samochod wlasnie wrocil z ASO. Otoz po podlaczeniu do kompa i analizie stwierdzili, ze wszystko jest w idealnym porzadku i umowili mnie na piatek na usuniecie usterki ... wymiany zarowki :shock:

 

Czyli co, czepiam sie? A moze (przyzwyczajony do TDi) nie umiem nim jezdzic?

Opublikowano

Tak to wyglada:

 

http://www.pienio.com/silnik.jpg

http://www.pienio.com/przod.jpg

http://www.pienio.com/tyl.jpg

http://www.pienio.com/wnetrze.jpg

 

Coraz bardziej jestem "za", jestem umowiony z gosciem, ze dzisiaj mu dam odpowiedz. Zanim go wezme chcialbym, zeby zrobil ta diode (zaoferowal, ze moze tez spuscic z ceny, ale chyba lepiej, zeby on to zrobil prawda?).

 

Cos oczywistego przeoczylem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.