Skocz do zawartości

Problem z mocą


adrian e30

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam taki problem. mam e30 325, pojechalem na hamownie so swiatka w bydgoszczy, zbadali mi samochod i:

samochod wkreca sie normalnie do 5000 obrotow i osiaga 150km,, pozniej nastepuje spadek mocy kolo 5200obr do 140km, jaka moze byc tego przyczyna?, pompa paliwowa wymieniona i zadnej poprawy, przeplywka raczej dobra bo tez zmienialem, czy to moze byc od sterownika silnika?

za odp z gory dziekuje

pozdro Adrian

a dodam ze moment obrotowy od 1600 do 3400 wynosi okolo 180Nmpozniej rosnie do 225Nm a potem od 4800 obr spada powoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czasami nie jest tak w kazdym samochodzie ze do pewnego momentu rosnie po czy osiaga tzw szczyt (mowiac matema tycznie ekstremum) po czym powoli spada. Gdzie widziałem wykres z hamowni i na jakiejs stronie gdzie byly dane techniczne i własnie wykres i tam tak jest normalnie i przy mocy i momencie. Wiec to chyba normalne chyba ze chodzi ci oto ze za wczesnie zaczyna opadac ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wyktes postaram sie go jutro zeskanowac, i jakos wstawic(nie mam pojecia jak), silnik po remoncie na wszystkich cylindrach cisnienie 11. mozliew ze problemem jest sterownik silnika? kiedys bylem u goscia od elektroniki i powiedzial ze komp nie czyta z sondy lambda sygnału. sonda dziala czy to moze byc przyczyna?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie zawsze moc spada, czasem zostaje na takim samym poziomie, co nie znaczy, że nie może po osiągnięciu odpowiedniej liczby obrotów przy której silnik ma max mocy (dla każdego silnika są oczywiście różne). Ja mierzyłem swoją 325 na hamowni i faktyczniw wyszło tak, że przy określonej liczbie obrotów nie pamiętam ale ok. 5800 chyba miał 189PS (miałem polerowaną głowice, gniazda zaworowe, kanały dolotowe i wylotowe i troszkę innych rzeczy), natomiast po przekroczeniu tej prędkosci obrotowej moc spadła, choć nieznacznie(5PS). Dlatego właśnie montuje się tzw shift light w obrotomierzu aby nie przekraczać obrotów przy których samochód ma max moc bo ciągnięcie go dalej nie ma najmniejszego sensu, ponieważ moc albo zaczyna spadaś albo zatrzymuje się na niezmienionym poziomie i to jest strata czasu, który można wykorzystać na kolejnym biegu. Jednak nie powinien to być duży spadek.
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale nie powiedzieliscie co moze byc przyczyna takiego zachowania silnika. czy to moga byc zle wyregulowane zawory? za ciasno nie sa bo cisnienie trzyma, moga jedynie za luzno byc, a moze gdzies prod ginie?

zauwazylem tez ze jak sie probuje jechac rowno nie przyspieszajac ani nie zwalniajat to lekko szarpie samochodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale nie powiedzieliscie co moze byc przyczyna takiego zachowania silnika

 

To nie takie proste. Badania przeprowadza się następująco. Najpierw trzeba zmierzyć autko przed wszelkimi zmianami, czy to tuningowymi czy remontowymi. Wtedy mozna mówić o tym co należy zrobić, bo wtedy wiadomo. Jednak za spadki mocy mogą byc odpowiedzialne różne elemęty. Można wymienić wałki rozrządu, wkładki filtra powietrza, filtry powietrza sportowe z własnej konstrukcji dolotem, świece (!!!), przy remoncie tłoków złe ich spasowanie. Te elemęty które wymieniłem jeśli ze sobą nie współgrają albo są źle dobrane mogą wywoływać taki właśnie skutek. Przykład? Proszę bardzo: sportowy filtr powietrza może być powodem spadku elastyczności a nawet mocy o 10% (wiem opo sobie), sportowy wałek bez odpowiedniej zmiany elektroniki (mapy paliwa, zapłonu, składu mieszanki, zaworów i innych) nic nie da. Będziemy mieli najczęściej wyższą moc przy niższych obrotach, ale spadek mocy max lub odwrotnie aby autko jechało trzeba będzie ciągnąć nie tylko do 5800 ale do 6500obr/min aby autko jeździło. Tak więc nie jest takie proste zdiagnozowanie przyczyny spadku mocy na odległość. Każdy niestety musi przejść to sam i nie jest to niestety łatwe

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze bede musial sie sam zawziasc i przetrzepac wszystko co sie da. moze akurat natrrafie na usterke. czeka mnie pewnie z tydzioen roboty. :cry:

a i czy regulacja zaworów moze miec wplyw na taki stan rzeczy?

Edytowane przez adrian e30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie. Oczywiście, że możliwe. Dużo zależy od charakterystyk mocy i momentu.

Jeszcze jedno. Parametry które podaje producent robione są przy uwzględnieniu pewnych norm i tak w czasie Twojego pomiaru powinienieś wziąść pod uwagę niektóre czynniki, np. ciśnienie powietrza, temperaturę. Może się okazać, że masz wszystko ok a szukasz dziury w całym.

I oby tak właśnie było.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.