Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

 

Kto wie gdzie jest przekaźnik od zapłonu w E46 z 2000r? Może ktoś z WDS czy tam jak to się nazywało.

 

Krótki opis, co się dzieje: włączam kluczyk w położenie "2" ale zegary zachowują się jak w położeniu "1" (świeci tylko kontrolka od smarowania), przy próbie kręcenia silnikiem, silnik kręci ale nie zapala. Po kilkukrotnym (czasem więcej) przekręceniu kluczyka z poz. "0" do poz. "2" z reguły zegary się "uzbrajają" i wszystko działa.

Najpierw myślałem, że to przez wątpliwej jakości alarm, ale odłączyłem go całkiem i dalej to samo.

 

Teraz szukam tego przekaźnika może jest podobna sytuacja jak z centralnym zamkiem upalne dni (przypadłość E46).

Opublikowano
a chodzi pompa paliwowa??nie wiem czy o te przekazniki chodzi ale sa 2 przkeazniki przy komputerze po prawej stronie przy szybie po stronie kierowcy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wątpię by to miało coś wspólnego z pompą paliwa.

 

Nie zasila mi liczników tak jakby właśnie jakiś przekaźnik się zawieszał. Poruszam kluczykiem czasem dłuższą chwilę i działa (nie muszę mówić, jakie to frustrujące jak chce ruszyć a muszę kręcić tym kluczykiem aż zaskoczy).

Wcześniej myślałem, że to może Immobilizer szczególnie w konfrontacji z alarmem (teraz alarm jest odłączony).

Pamiętam jak w drugim samochodzie z grupy VW padł immo to liczniki działały, silnik odpalał, ale po chwili gasł. Na tej podstawie wykluczam immo.

Wie ktokolwiek jak to jest przy uszkodzonym immo w BMW.

 

Dodatkowy przyczyna, która mnie skłania w stronę przekaźnika to wpływ pogody na tą dolegliwość (tak samo jak przy kłopotach centralnym zamkiem). Im jest cieplej tym gorzej. Teraz w dość chłodną i wilgotną pogodę działa od pierwszego przekręcenia kluczyka.

 

Nikt nie ma u siebie zainstalowanego WDS bądź wiedzy co to/gdzie to/ itp.

Opublikowano

Witam

 

Piszę o E46 od 09/1999 do 08/2001.

 

A więc jest tak: nie ma żadnego przekaźnika, prąd 2x50A płynie bezpośrednio przez stacyjkę.

 

Stacyjka zasilana jest bezpiecznikami F105 i F106. Na nich cały czas jest zasilanie.

- w pozycji "1" (fioletowy ze stacyjki) zasilanie pojawia się na bezpiecznikach F4 do F15

- w pozycji "2" (zielony ze stacyjki) zasilanie pojawia się dodatkowo na F23 do F34

- w pozycji "3" (czarny/niebieski ze stacyjki) zasilanie dodatkowo pojawia się na immobilizerze i on dalej kręci (lub nie) rozrusznikiem

 

Uwaga! w WDSie jest błąd-niekonsekwencja oznaczeń i opisy do pozycji "1" i "2" mogą być zamienione miejscami.

 

Po przekręceniu na poz. 1 napięcie powinno się pojawić na bezpiecznikach F4 do F15. (lub na innych - patrz uwagę wyżej) Sprawdź miernikiem.

Sprawdź miernikiem czy po przekręceniu w poz. 2 pojawia sie napięcie na bezpiecznikach od F23 do F34 (lub na innych-czytaj uwagę powyżej). Jeśli nie - to wygląda na padniętą stacyjkę.

Jeśli po przekręceniu na poz. 2 na którymkolwiek z tych (F23-F34) bezpieczników będzie zasilanie to znaczy, że stacyjka jest ok, i daje napięcie a problem leży gdzieś dalej.

 

Pozdrawiam

typer

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć

 

Jak mi się zegary nie zaświecą w poz. 2 a dalej przekręce kluczyk to silnik normalnie kręci - wnioskując z Twojego opisu Immo jest OK.

 

Teraz przez ten tydzień co padało ani razu nie miałem problemu ze stacyjką.

Przyglądne się dzisiaj bliżej bezpiecznikom o których piszesz.

 

Dzięki wielkie za pomoc!

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

typer - jest dokładnie tak jak piszesz, napięci pojawia się na F4 do F15 przy poz."1" i F23 do F34 przy poz. "2".

 

Niestety jest chłodno i "nie udało" mi się zrobić tak by się nie zaświeciła szafa.

 

Ale na 99% myślę, że to stacyjka.

Kto zna związek temperatury wewnątrz a działaniem, bądź nie ,stacyjki??

 

No i czy da się stacyjkę naprawić, wymienić jakie są opcje?

 

Bo wymiana wszystkich zamków, kluczy i stacyjki a potem programowanie tego to mnie jakoś nie nastraja pozytywnie.

 

 

EDIT:

Udało mi się włączyć tak, że szafa się nie świeci. Pomiary wykazały brak napięcia na wszystkich bezpiecznikach od F23 do F34.

 

Raz było tak, że pokazywało 0.06V :worried:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.