Skocz do zawartości

is/ti problem z odpaleniem i wolnymi obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

silnik m42

 

 

mam problem, ze silnik jak zimny, tzn po nocy lub dluzszym postoju ciezko odpala...

 

jak odpali to chodzi jakby na 2-3 cylindry, dodanie gazu powoduje ze sie dusi i krztusi...

 

 

dopiero po ok 30 sek, obroty w miare sie normalizuja ale i tak trzeba go przygazowywac zeby nei zgasl. Po osiagnieciu temp roboczej wszystko na 99% jest ok. ladnie wkreca sie na obroty, moc ma normalna jak wczesniej. choc czasami potrafi zgasnac przy dojezdzaniu do skrzyzowania....

ale cieply odpala bez problemow, nawet nie trzeba dlugo krecic

 

wymienilem:

swiece,

silnik krokowy umylem i podmienilem na inny

 

sprawdzilem:

weze wezyki, szczelnosc ukladu dolotowego i lewego powietrza nie ciagnie nigdzie.

 

co sprawdzic lub wymienic jeszcze ??

 

wyczytalem ze moze to byc czujnik temperatury, ale ktory to jest i jak sie do niego zabrac ??

 

jak go sprawdzic?

Opublikowano
Witam, to faktycznie może być czujnik temperatury. Bedac w pozycji przodem do silnika znajduje sie on po jego prawej stronie. Latwo zlokalizowac po jednym z kabli którego wtyczka (tak to wygląda) jest wpięta w korpus silnika. Czujnik można sprawdzić mierząc jego rezystancję która powinna być zmienna w zależności od temperatury silnika. W przypadku gdy jest ona stała czujnik należy wymienic na sprawny.
arop
Opublikowano

oki wiem juz co namieszalem

 

podpielem odwrotnie wtyczki od czujnikow...

 

ten pierwszy od przodu auta to czujnik temp do kompa, a ja mam w nim wtyczke od zegarow.. dziwne... bo temp pokazuje dobra ;)

 

wychodzi na to ze musze znow dolot rozkrecic i wtyczki pozamieniac...

Opublikowano

poradzilem sobie sam ;)

mialem pozamieniane wtyczki na czujnikach, czyjnik temp na kompa, cyzjnik temp na wskaznik i cisnienie oleju bylo zmieszane razem...

 

obroty sie ustabilizowaly, dziala kontrolka cisnienia oleju,

Opublikowano

wiec tak:

 

wtyczka z 1 pinem, idzie do czujnika cisnienia oleju

 

pozniej 2 wtyczki sa zlaczone razem, dluzsza idzie do niebieskiego czujnika temp, nad filtrem oleju, a krotsza musi byc wcisnieta w czujnik temperatury pod kolektorem ssacym

 

inaczej sie nie da tego opisac...

 

robota troszke ciezka, rece sobie podrapalem, ale silnik chodzi jak powinien

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.