Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Siemka chlopaki mam taka prozbe szukam i szukam opisu jak wyjac zegary bez zdejmowania kierownicy no i jeszcze jak naprawic podswietlenie zegarow (zaczely padac pokoleji) najpierw od stanu benzyny potem reszta, dziala tylko lampka od rezerwy :twisted2: Bemka to oczywiscie e34 :8)
Opublikowano

Nie szukaj opisu jak wyjąć bez zdjęcia kierownicy, bo lepiej ją zdjąć, zwłaszcza, że to banalnie proste. Jeżeli masz typową kierownicę (z czasów produkcji M20), to musiałbyś pewnie wyszarpać zegary, a po co?? (jedynie przez jakiś typ sportowej kierownicy podobno da się przełożyć) Przerabiałem ten temat u siebie w poprzednią sobotę: pod emblematem masz śrubę kierownicy (dość mocno przykręcona, ale z wyczuciem, trzymając za koło, da się odkręcić).

 

Przed zdjęciem kierownicy, ale już po odkręceniu i wyjęciu nakrętki z podkładką, zaznacz sobie pisakiem na śrubie i kierownicy ich położenie względem siebie - żebyś potem mógł bez zastanowienia założyć tak samo (chodzi o to, żeby kierownica była prosto przy kołach na wprost).

 

Poza tym nie ścieraj smaru na kole ślizgowo-stykowym klaksonu.

 

Po zdjęciu masz doskonały, swobodny dostęp do zegarów.

Co do podświetlenia - kontrolki są podświetlane przez małe żaróweczki na cokołach (nie pamiętam ile watt), które są dostępne od tyłu bez otwierania zegarów;

za główne podświetlenie - dla zegarów - służą trzy większe żarówki 12V 3W dostępne po otwarciu tylnej obudowy (przynajmniej tak jest w moim E34 M20B20).

Na koniec zakładasz kierownicę, a śrubę dokręcasz momentem 80Nm (tzn. mocno - ale tak żebyś mógł to jeszcze kiedyś odkręcić).

Uwaga!! Przy zakładaniu koła kierownicy dźwignia kierunkowskazów musi być w neutralnym położeniu (na środku), żeby nie wyłamać zapadki wyłącznika kierunkowskazu.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
ja mam normalna kielnie,bez poduchy i wyciagam zegary w 30 sekund tak wiec szkoda zachodu z kombinacjami

 

NO to powiedz jak a nie sie tu chwalisz i robisz spam !!!!!!

Opublikowano

Było już wiele razy ale dla przypomnienia, tym razem ja opiszę, jak to się robi.

Wykręcasz dwa wkręty znajdujące się w tablicy wskaźników. Następnie odblokowujesz kierownicę i przesuwasz ją do przodu. Dalej wyjmujesz zegary i wkładasz górną wystającą część pod obręcz koła kierownicy nad środkową część z poduchą lub klaksonem. Teraz masz dostęp do wtyczek, znajdujących się za zegarami i je odpinasz. Tak włożone zegary wraz z kierownicą przekręcasz ostrożnie w lewo uważając na manetkę kierunkowskazów.

Jest to jedyna metoda wyjęcia zegarów bez zdejmowania fajery.

Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.