Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam zamiar zakupić bmw serii 7

zastanawiam się nad wyborem silnika. Czy wybrac 735, 740 a moze 750 ?

ile te auta palą benzynki ? czy sa drogie w utrzymaniu ?

prosze o info na maila i nie tylko (forum)

[email protected]

 

pozdrawiam

Cosmo

Opublikowano
Moim zdaniem najlepiej zrobiłbyś kupując 740 v8 motor m60 .

Dokladnie :) Mocy pod dostatniem a pali znacznie mniej od E32 735 bo motor o wiele nowszy. Sam mam taki i naprawde nie narzekam. Jak bedziesz spokojnie traktowal pedal gazu, nie przekroczysz 10l/100km (oczywiscie nie w miescie).

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Moim zdaniem najlepiej zrobiłbyś kupując 740 v8 motor m60 .

Dokladnie :) Mocy pod dostatniem a pali znacznie mniej od E32 735 bo motor o wiele nowszy. Sam mam taki i naprawde nie narzekam. Jak bedziesz spokojnie traktowal pedal gazu, nie przekroczysz 10l/100km (oczywiscie nie w miescie).

 

 

 

Też się pod tym podpisuję.

Da się nawet przeżyć bez gazowni :cool2:

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja mam 740 V8 m62 to naprawdę jest to co można pokochać w BMW - moc,komfort, niezawodność i auto ma duszę - koszty no cóż kochanka z klasą musi kosztować. 740 b.polecam

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Witam,

mam zamiar zakupić bmw serii 7

zastanawiam się nad wyborem silnika. Czy wybrac 735, 740 a moze 750 ?

ile te auta palą benzynki ? czy sa drogie w utrzymaniu ?

prosze o info na maila i nie tylko (forum)

[email protected]

 

pozdrawiam

Cosmo

Zacznij od tego jaką chcesz tą "7"-ę - E38, czy E32 ?!

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

No to 735 i 750 nie polecam - 735 - "starszy silnik", niezbyt ekonomiczny, 750 - jak chcesz gaz, to same kłopoty i wysoka cena instalacji, po za tym lubi sprawiać kłopoty.

Najlepiej 730 V8 lub 740 V8 (740 były tylko V8 ), ale ich roczniki to '92 i nowsze.

Ale z drugiej strony, jak stawiasz na 1 miejscu ewentualnie koszty napraw, to R6 napewno będą tańsze - czyli np. 735.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Patrząc na koszty eksploatacji 730/735-R6 bedzie najlepszym rozwiązaniem. Mogą spokojnie chodzić na instalacji I lub II generacji, są tańsze w naprawach (prosty układ zapłonowy nie ma żadnych cewek, fajek itp.) pozatym są to bardzo trwałe silniki.

V8 napewno jest ok ale na tanim gazie nie pojeździ raczej a sekwencja to chyba minimum 5 tyś zł i to nie będzie jakś super instalacja.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

Zgadza się 730/735 R6 - względnie tani serwis i części oraz ewentualnie możliwość zainstalowania taniego LPG.

730/740 V8 - prestiż i klasa, ale droższy serwis i części (choć niższe zużycie paliwa) i jedynym rozsądnym rozwiązaniem instalacji LPG to wtrysk - tanie często nie sprawdzające się ok. 5 tys., dobra instalacja 6-7 tys.zł.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Nie rozumiem czemu silnik V8 to "prestiż i klasa :lol:

 

Fakt że silnik nowszy co za tym idzie zdecydowanie droższy jeżeli chodzi o serwis.

 

Silniki M30 B30 jak i M30 B35 to moim zdaniem niezawodne jednostki sześciocylindrowe, o bardzo wysokiej kulturze pracy.

 

Poszukaj na forum i sam zdecydujesz...

 

Wiadomo każdy chwali Swoje :twisted:

 

Osobiście jeżeli miałbym się zdecydować na V8 to tylko 4,4 :D

 

pzdr

 

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano
Osobiście jeżeli miałbym się zdecydować na V8 to tylko 4,4 :D

Nie bylo E32 4,4 :!: A o takim modelu rozmawiamy, gdyby ktos nie zauwazyl.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Mam 740, bez gazu (i nigdy na gazie z zasady), silnik szczerze polecam, uwazaj na skrzynie, moja padla po 360 tys km. Jak bedziesz kupowal to sprawdz z kims kto sie zna jak sie biegi przerzucaja i jak wchoddza kickdowny. Moja byla juz chyba od poczatki niehalo i z czasem to narastalo. CZesto jest tak, ze w komisie stoja 740 , ktore mozesz objechac na swiatlach 525... Zwykle to wynika ze skrzyni, ktora potrafi dzialac na oko, ale muli auto niemilosiernie, bo np za wczesnie zmienia biegi. U mnie ostatnio to wchodzi 5 bieg na 1000 obrotow przy 50 km/h. A jednak jezeli wszystko jest jak nalezy to to auto jest na prawde szybkie i zwinne, moja za mlodu miala ponizej 7,0 do 100 (katalogowo chyba tyle miec powinna), mierzone stoperem i z poprawka na licznik, czyli wg kompa i szla ostro do odciecia przy 240. Potem v max spadla do 220 z bolem pod swiatlami zaczely mi uciekac golfy itp. Ale juz niedlugo bedzie nowa skrzynia i znow bedzie wszystko grac.

Tez odradzam 750, bo ma zbyt skomplikowany uklad sterowania silnikiem i wszystko podwojne, to jest po prostu 2x6 cylindrow + dodatkowy komp sterujacy tym wszystkim. Do tego 4 cylindry wiecej klopotu. No i wmiescie pali spooooooro wiecej, a jezeli odzrucasz gaz to juz wiesz co cie czeka. Z tego co wiem 3,5 pali tyle samo, ale juz takiego kopa nie ma, a jak bedziesz sie chcial za 740 wyrobic to juz zapomnij o ekonomice.

Na sprincie do 50, 60-80 najszybszy byl i tak 730 v8 w manualu, przynajmniej tak napisali w insrukcji. Natomioast 3.0 r6 jest moim zdaniem za slaby do automatu, pali duzo i slabiej jedzie.

Sam jak bede zmienial to tylko na 4.0 lub raczej 4.4 V8 jezeli w innej budzie (e-38 lub e-39 kombi, a moze za 100 lat X5 ??), ale na razie jeszcze pare lat chce tym modelem, choc nie koniecznie tym egzemplarzem polatac. W sumie to juz sie powtarzam po kolegach z poprzednich postow.

 

No i w 740 seryjne wyposazenie jest juz na prawde bogate, a rzadko kto (z wyjatkiem tego, kto zamawial moje auto) kupowal 740 z wyposazeniem seryjnym. Nawet moj centus dodal skore i ogrzewane fotele, choc juz na szyber, tempomat i memory foteli pozalowal.

 

Co do tego spalania, to w trasie faktycznie 10 litrow mozesz przyjac za granice rozsadna, mozesz i taniej - i tak kiedys w nocy spokojnie wrocilem z katowic za 8.9 l/100 km. W miescie raczej juz bedziesz mial kolo kilkunastu litrow, lub nawet ponad 20, jak bedziesz sie scigal z tramwajami, co na poczatku pewnie bedzie cie krecic. Ale tak bedzie w kazdym BMW. Mi srednio palila od 12 do 13 l/100 , ale czesto jestem w trasie, a w miescie albo stoje w korku, albo jezdze dosc krotkie odcinki. Coz wiecej? Car HI-FI? Ogolnie e-32 da sie jeszcze rozsadnie i niedrogo super naglosnic. Czesci sa z reguly dostepne i to dosc tanie. Ciezko dosc jest wyregulowac luzy na przekladni i dostac sie do niej, bo jest pod silnikiem. Jedyna wada - slabe zawieszenia - musisz liczyc sie z dosc regularnymi wydatkami na roznego rodzaju koncowki, silentbloki itp. Ale to juz nie zalezy od silnika, typowe dla wszystkich e-32. I polskich drog.

 

 

W kraju musisz wydac cos kolo 23 kpln minimum, w niemczech duzo taniej, ale po oplatach wyjdzie podobnie. Unikaj superokazji i po aut wypadkowych, bo i tak wyjdzie drogo.

(OO=[][]=OO)
Opublikowano

A swoja droga to co rozumiecie przez serwis? W silniku 4.0 jak dotad to w ramach serwisu zmieniam olej, swiece, filtry i to wszystko. Razem inspekcja kosztuje mnie max 500-600 pln, zaleznie od tego czy zmieniam filtry paliwa itp. Klockow, tarcz, plynow chlodniczych itp. nie licze, bo reszta jest taka sama jak w 3.5, 3.0 itp. czyli niezby zalezna od silnika. Czy jako serwis rozumiecie naprawy? Toz to sparwa losowa i wynikajaca juz nie z modelu silnika, ale tego jakie auto mialo zycie przed zakupem. W serwisowanych i BEZWYPADKOWYCH 740, w ktorych nikt nie dlubal, nie kombinowal i nie obtanial bardzo rzadko cos sie dzieje nieprawidlowego. Moi mechanicy maja zwykle do czynienia z przebiegami rzedu 140 - 180 tys i sa to nowki silniczki. Moj ma ponad 360 i chodzi jak zegarek. A naprawy- za wymiane pompty wodnej zaplacilem 200 pln (nowka z robota) bo juz zaczela popiskiwac. Robilem tez cos z kabelkiem masy od cewki zaplonowej, bo sie odczepil i silnik nie rowno chodzil. Poza tym zwykle wymiany czesci i elementow agregatow przewidziane przez producenta. I nie sadze, by to bylo istotnie wiecej niz w 3,5. A zreszta mialem e-23 i czesci byly, sa i beda drozsze niz do e-32.

 

Ale jeszcze raz polecam: skoro granica juz otwarta to nie kupujmy powypadkowych, zalanych, zakatowanych, przerabianych i zaniedbanych samochodow od mlodych turkow, arabow i poczatkujacych mechanikiow, jakich w niemczech jest sporo. Jak juz to prywatnie od jakiegos statecznego obywatela, ktory mial kase by ja caly czas dopieszczac lub nawt przez komuisy dilerskie BMW (sprawdzone i z gwarancja). A wtedy na pewno nie bedzie niespodzianek.

(OO=[][]=OO)
Opublikowano
Nie rozumiem czemu silnik V8 to "prestiż i klasa :lol:
Porównaj sobie jak pracuje V8 i R6 - nie uważam, że to "niebo i ziemia", ale różnica jest ... Nie mówiąc, że (prawie) każdy wolałby V8 niż R6, tak samo jak R6, niż R4 itd (chyba, że brać pod uwagę portfel) ..., chyba, że chodzi o v12 5.0l, to już dochodzi nieco przestarzała konstrukcja ...
Fakt że silnik nowszy co za tym idzie zdecydowanie droższy jeżeli chodzi o serwis.

 

Silniki M30 B30 jak i M30 B35 to moim zdaniem niezawodne jednostki sześciocylindrowe, o bardzo wysokiej kulturze pracy.

 

Poszukaj na forum i sam zdecydujesz...

 

Wiadomo każdy chwali Swoje :twisted:

:twisted: No pewnie :lol:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

OKEJ -E32 740

pytania:

podstawowe i niezbędne prace serwisowe - co ile kilometrów i jaki koszt, np:

co ile kilometrów rozrząd i jaki koszt

pozdrawiam

Opublikowano

Sa dwa lancuchy rozrzadu, niewymienia sie ich, chyba ze sie bardzo rozciagnal. Ja mam 360 tys km i nie byly zmieniane.

 

Standardowo co 10 tys olej, filtry i inne takie..., natomiast klocki, tarcze hamulce i zawieszenie zaleznie od tego jak jezdzisz. Tu juz koszty standardowe, jak w kazdym 5, czy 7.

Moze czasem warto zmienic olej w skrzyni, zalezy jaka bedziesz mial. Sa takie co sie zmienia i takie co sie nie zmienia, wedlug instrukcji pzrynajmniej.

 

Ja na inspekcje czyli olej i filtry wydaje cos kolo 600 PLN.

(OO=[][]=OO)
Opublikowano

No za 600zł. to robisz "okrojoną" inspekcję. Dobry olej do tych silników to przynajmniej 250-300zł. Filtry nieco ponad 100zł. Filtr przeciwpyłkowy ponad 400zł. przy II inspekcji dochodza paski klinowe z napinaczami - ponad 500zł. Filtr paliwa ok.100zł. ... Pełną II inspeckję w zasadzie nie zrobisz za mniej niż 1500zł. w oryginałach.

Chyba, że piszesz o Oil Service to zrobisz za 600zł. (nawet za ok. 400zł.)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
O co ci chodzi ?!

Pewnie o to, ze napisales, ze filtr przeciwpylkowy to 400 PLN. Ja wymienilem takowy przedwczoraj za... 70 PLN w BMW Centrum Service w Opolu (adres w polecanych warsztatach).

 

A swoją drogą... to fajnie sie kolega scorpion obudzil :wink: Po pol roku :duh:

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.