Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam bardzo ważne pytanie. Byłem dziś u gumiarza z moją e46 330d touring, schodzi mi powietrze z prawego tyłu. Mam tam felgi 18 z nową oponą 225/45. Pan powiedział jak tylko ją zdjął "O, ten BMW też niszczy opony od wewnątrz, jak każdy..." Czy macie podobne doświadczenia? Chodzi niby o to, że tylne koła w BMW są ustawione lekko pod skosem, niewidocznie dla gołego oka - po to, żeby ustawiały się prosto po obciążeniu auta, trochę koajrzy mi się to z budowlanymi wywrotkami... Czy jest to prawda? Czy rzeczywiście opony w ten sposób się zużywają? A może da się to podciągnąć ustawiając zbieżność?
Opublikowano

Niektóre zdzierają opony od wewnątrz, a inne nie. Wszystko zależy od ustawienia lub od stanu tulei gumowych w tylnym zawieszeniu.

Najlepiej udać się do diagnosty, który zajmuje się sprawdzaniem zawieszanie i jego ustawieniem lub sprawdzić jakie powinny być nastawy w zawieszeniu według ASO.

Opublikowano

witam..

nie jestem pewien czy w touringach i to e46 też jest ale w większości BiMM jest z tyłu regulacja kąta. tylę że albo ty zakręciłeś w opisie albo zakręcił cię gumiarz....bo skoro piszesz że kołą stoją tak: \ / jak w ciężarówkach.... jak to możliwe by ci od wewn. darło???? zazwyczaj w Bimmach stoją tak / \ ... i drze od wewnątrz.a jak masz "glębę(obniżony zawias)" to jeszcze bardziej.. w moim modelu niestety nie mogę ustawić kąta i oponki od wewnątrz lecą.. a jeszcze z pełnym samochodem i obniżeniem...lepiej nie mowic..

 

pozdrawiam

Opublikowano

Najlepiej pojedz na geometrie. Ja jak swoja pojechałem to gość się z głowe złapał. Rożnica była nie w minutach ale w stopniach!! A gołym okiem patrząc wszystko wydawało sie ok... Po ustawieniu geometrii samochod zaczał duzo lepiej się prowadzić.

Pozdrawiam

Jeśli BMW jest chorobą, to ja nie chcę wyzdrowieć.
Opublikowano
Tak, masz rację nie dodałem, że jak w ciężarówkach - tylko odwrotnie :))) Jeżeli nie da się tego poprawić to jest to dramat - 2 opony w rozmiarze 18 będę musiał kupować dość często.... i nie jest to najlepszy pomysł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ustawić się da na pewno chyba, że Twoje zawieszenie "żyje własnym życiem" bo albo jest wybite albo co gorsza krzywe. Nie ma co robić geometrii jak masz luzy w zawieszeniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.