Skocz do zawartości

Usprawnienie mechaniczne 316-tki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Właśnie stałem się posiadaczem e-36 316i 92r stan samochodu - lux, nie do dostania w naszym kraju TUV ważny do 2009 roku itd. Mam pytanie - czy ten silnik da się jakoś usprawnić i dodać trochę mocy ( czy wogóle warto dodać )

Jak to się ma do dalszej eksploatacji pojazdu i jego trwałości.

Sprzedaż i kupno 320 wzwyż jest fajnym rozwiązaniem ale jeszcze nie na teraz - w naszym kraju i w ogóle w okolicy jest już bardzo mało BMW w dobrym stanie, a jeśli stan już jest ok to cena sięga tak naprawdę ok 17tysięcy i więcej, a to co poniżej to serwisowane pojazdy, którym już niewiele czasu zostało do emerytury i trzeba je odstawiać do warsztatu zbyt często.

Pojazd ma blacharkę jak nową wszystko idealnie spasowane, nic nie odstaje i nie chcę tego zmieniać bo to grzech. Mechanika też jest super i jedynie boję się , że mocy z czasem troszkę zabraknie. Chip-y tuningowe powinny pomóc ale nie wiem jak to długo podziała z tym silnikiem i co się z tym wiąże. WIem, że zmiana silnika była by bardzo fajna ale wiąże się to ze zbyt wieloma zmianami i kosztami, nie wartymi "świeczki"

Jeśli ktoś ma jakieś konstruktywne pomysły to proszę o odpowiedzi.

Opublikowano
Witam

Właśnie stałem się posiadaczem e-36 316i 92r stan samochodu - lux, nie do dostania w naszym kraju TUV ważny do 2009 roku itd. Mam pytanie - czy ten silnik da się jakoś usprawnić i dodać trochę mocy ( czy wogóle warto dodać )

 

Moim zdaniem nie warto się bawić w tuning 316. Ten motor jest słaby i taki pozostanie, nawet jakbyś wrzucił kupę pieniędzy i tak przyrost nie będzie duży. Np. montaż turbo to kilka-kilkanaście tyś. pln a bezpieczny przyrost np. 50 km, więc zyskasz tyle ile 320 w serii.

Jedyna sensowna opcja w twoim przypadku, to wymiana silnika na m42. Oprócz przyrostu mocy (140 km) zyskasz silnik na łańcuszku rozrządu. Uniknięcie wymian paska i ew. remontu rozrządu (co w m40 jest prawdopodobne) spowoduje, że kosztowo taka wymiana ma sens.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

Witam

No w teori chip coś powinien pomóc ale to będzie ciężko odczuć:(

Da ci z 5 do 8 koni inne rozwiązanie wałek rozrządu inny dolot wydech ( robiony na zamówienie pod auto nie mylić z basową końcówką) ale te sprawy zrobione profesjonalnie to druga wartość twego auta:(

Można uturbić ale efekt będzie kiespki z takiego motoru lepsze sa R6 lub V8 bo w takim małym litrazu będzie turbo dziura itp. a koszty też olbrzymie bo trzeba zakuć silnik:(

Można zrobic swap na silnik R6 M50B20 lub M50B25 najlepiej z vanosem dostaniesz to co ja mam piękny klang dobre soiągi ale kosztem większego zużucia paliwa droższych części no iteż będą to koszta bo inny silnik trzeba kupić i całe jego oprzyrzadowanie do kompletu musiałbyś wzmocnić hamulce żeby trochę pożyć

Wynalazki z allegro daruj sobie bo jak trafiłeś na zadbany egzemplarz to szkoda go popsuć stożek poprawi dźwięk ale nie osiągi basowy tłumik - wg. mnie więsniactwo w BMW i też zero poprawy osiągów

Szkoda że nie wynalazłeś czegoś mocniejszego fabrycznie bo ydaje mi się że z 1.6 to za dużo nie zrobisz

Bez koknretncyh ingerencji to chip inny dolot i dobry wydech może być sportowy kolektor wydechowy inny wałek ale spalanie tak ci wzrośnie że moje R6 może zostać z tyłu a jest w większej budzie

Miałem kiedyś taki dylemat z polonezem ( nie obraż się za porównanie)

też miał 1,6 87KM i chciałem parę rzeczy zmienić a jak mi koszty wyliczyli to mi starczyło na E-34 525 i nie żałowałem

Dobra rada albo zmień auto na mocniejsze zrób swapa albo najlepiej daj spokój:)

A i nie wierz w bajki że po filtrze za 50zł masz 10% mocy :duh:

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Osobiscie mam 316 i jak dla mnie to auto jest wystarczajaco dynamiczne, no ale nie mam duszy sportowca a co do tematu to przychylam sie do wczesniejszych wypowiedzi ze z 1,6 trudno wycisnac cuda przy masie pojazdu 1,3 tony, to auto ma ruszac i rozwinac sie na trasie i tyle z siebie daje a na wiecej lepiej zmienic silnik byleby nie przesadzic bo trzeba bedzie i inne podzespoly modyfikowac :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.