Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!!!

 

Mam problem ze stacyjka, a mianowicie wyszedł mi kluczyk ze stacyjki na odpalonym silniku a on nadal pracował, stacyjka została już w takim położeniu i nic nie mogę zrobić. Albo obraca sie w kółko lub jest całkowicie zablokowana. Musiałem zdławić silnik i odłączyć akumulator iż po zdławiniu paliły mi sie wszystkie kontrolki a kluczyk tak jak nie drgnoł tak nie drgnie.

 

Już wcześniej miałem sytuacje gdy kluczyk kręcił mi sie w kółko przy próbie odpalania, lecz zawsze jakoś zaskakiwał i nie było z tym większych problemów, aż tu nagle taki klops :cry:

 

Prosze was o pomoc oraz dobre rady w związku z tą stacyjką, i o zażegnanie tej fatowej sytuacji :!:

Opublikowano
hej.mialem ten sam problem.zdejmij ten plastik co oslania stacyjke.zobaczysz po drugiej stronie stacyjki(tak jak wsadzasz kluczyk to po drugiej stronie/naprzeciw) takie koleczko na 2 maciupkie srubki(do niego sa podlaczone kable min gruby czerwony),wyciagnij to.moze zablokowal ci sie taki trzpień ktory jest w zamku .spróbuj delikatnie przekrecic go kombinerkami .ja to zrobilem i trzpien wskoczyl do srodka ponownie wszystko zalozylem i juz jest ok
Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano
Dzięki za info, jutro postaram sie coś wykombinować, jeśli to nie przyniesie rezultatu będę oczekiwał na kolejne wiadomości ze świata BMW :D
Opublikowano

Wielkie dzięki za tą pomoc i rade!!!!!!!!!!!!!!

 

Zadziałało w 100% awięc jestem bardzo wdzięczny bo obyło sie bez serwisu i kombinacji z nową wkładką lub stacyjką :D

 

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam :!:

Opublikowano
a u mnie dzieje sie cos takiego. mam 3 kluczyki w tym 1 serwisowy(szary) jak wkladam ktorys z 2 kluczykow do stacyjki to bebenek obraca sie w kolo i nic nie zalapuje, a kiedy wkladam kluczyk serwisowy to wszystko dziala OK, co moze byc przyczyna??
Opublikowano
ja swoj samochod kupilem od znajomego,Zanim kupilem samochod mial taki sam problem jak ty (klucz mu sie krecil w kolko)jedynie dzialal zapasowy ale bez immobilisera (czy jak to sie pisze) :D problem polegal na tym ze zabki na kluczu sie wyrobily,wiec musial dorobic nowy klucz jedynym wyjsciem w jego wypadku bylo kupno nowego(sprowadzony z niemiec)cena chyba 250zl
Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano
ja swoj samochod kupilem od znajomego,Zanim kupilem samochod mial taki sam problem jak ty (klucz mu sie krecil w kolko)jedynie dzialal zapasowy ale bez immobilisera (czy jak to sie pisze) :D problem polegal na tym ze zabki na kluczu sie wyrobily,wiec musial dorobic nowy klucz jedynym wyjsciem w jego wypadku bylo kupno nowego(sprowadzony z niemiec)cena chyba 250zl

 

gdyby sie wyrobil klucz to chyba i z otwieraniem dzwi byly by jakies problemy, a to tak nagle z dnia na dzien 2 klucze przestaly dzialac, wydaje mi sie ze to cos w stacyjce

Opublikowano

Problem jest poważniejszy niż się wydaje. W obudowie stacyjki pęka wałek łaczący wkładkę z kostką elektryczną i blokadą kierownicy i w skrajnym przypadku jeśli nie zrobimy tego porządnie poprzez wymianę obudowy stacyjki może dojść do zablokowania kierownicy w czasie jazdy.

Pisałem dawno temu o tym na forum że miałem tą usterkę dwa razy a drugi raz przez to ze zamiast kupić nową obudowę po pierwszej awarii założyłem elementy z używki i stacyjka się zacinała i wałek pękł drugi raz po jakimś czasie. Był ten sam objaw że kluczyk zaczął się kręcić i nie mogłem zgasić silnika a jak już zgasiłem nie mogłem odpalić więc zapaliłem na pych i jadąc do domu kierownica zablokowała mi się przy skręcie, na szczęscie przy niewielkiej prędkości, tak ze nic się nie stało. Drugi raz stało mi się to na ulicy i musiałem jakoś z niej zjechać a wiedząc jakie jest ryzyko jechałem powoli i wjeżdżając na parking kierownica też się zablokowała. Zdenerwowałem się i kupiłem nową obudowę z ASO i od tej pory jest spokój. Cena nowej nie jest wysoka a bezpieczenstwo nie ma ceny. Czym będzie te kilka stów za nową stacyjkę z blokadą w porównaniu z wypadkiem do którego moze dojść.

Opublikowano
Problem jest poważniejszy niż się wydaje. W obudowie stacyjki pęka wałek łaczący wkładkę z kostką elektryczną i blokadą kierownicy i w skrajnym przypadku jeśli nie zrobimy tego porządnie poprzez wymianę obudowy stacyjki może dojść do zablokowania kierownicy w czasie jazdy.

Pisałem dawno temu o tym na forum że miałem tą usterkę dwa razy a drugi raz przez to ze zamiast kupić nową obudowę po pierwszej awarii założyłem elementy z używki i stacyjka się zacinała i wałek pękł drugi raz po jakimś czasie. Był ten sam objaw że kluczyk zaczął się kręcić i nie mogłem zgasić silnika a jak już zgasiłem nie mogłem odpalić więc zapaliłem na pych i jadąc do domu kierownica zablokowała mi się przy skręcie, na szczęscie przy niewielkiej prędkości, tak ze nic się nie stało. Drugi raz stało mi się to na ulicy i musiałem jakoś z niej zjechać a wiedząc jakie jest ryzyko jechałem powoli i wjeżdżając na parking kierownica też się zablokowała. Zdenerwowałem się i kupiłem nową obudowę z ASO i od tej pory jest spokój. Cena nowej nie jest wysoka a bezpieczenstwo nie ma ceny. Czym będzie te kilka stów za nową stacyjkę z blokadą w porównaniu z wypadkiem do którego moze dojść.

 

wyjołem bebenek i sprawdzilem jak dzialaja kluczyki na samym bebenku, jest to samo tylko kluczyk serwisowy dziala poprawnie i otwiera ta dzwigienke która zalapuje o trzpien w stacyjce ,2 pozostale kluczyki obracaja sie w srodku w bebenku i nie zaskakuja a dzwigenka sie nie otwiera. W tym przypadku chyba nie ma sensu wymieniac obudowy stacyjki???

Opublikowano
to wlasnie wina zuzytego klucza.przypatrz sie ząbkom a zobaczysz ze sa przetarte.mam zuzyty klucz do auta ktorym tez wszystko sie otwiera ale nie da sie odpalic auta bo klucz sie w kolko kreci.u mnie dorobienie klucza nic nie pomoglo bo w oryginalnym mam immobiliser i trzeba bylo przykladac stary klucz do stacyjki a dorobionym odpalac,wiec znajomy sciagnal mi z niemiec . :mrgreen:
Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano
dzis jeszcze raz wyjolem bebenek i przesmarowalem ten mechanizm towotem. zaczol dzialc 2 klucz lecz 1 ten najwazniejszy z kolorowym znaczkem BMW :D nadal nie dziala, teraz juz jestem pewien ze to wina kluczyka choc same naciecia na kluczyku "ząbki" nie sa zabardzo powycierane to caly klucz jest tak jakby wezszy od serwisowego (nowego wlasciwie nieuzywanego i niepowycieranego)
  • 9 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.